Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
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430ccclxxiiijVon mancherlei wunderbaren vnd entpfinden nit/ das ſie aber ſich zů entpfinden vermeinẽ. Es beſchicht
auch dz etlichen menſchẽ diſe drey ding zůmal bey einanderẽ ſeind/ nãlich dz
gemüt/ der innerlich vnnd auſſerlich ſinn/ alſo daß ſie ſchlaffende nicht ent
pfinden/ vnnd gar kein traum habend.
den anderen ſeind allein zwey ding
bey einanderen/ vnnd iſt das dritt zertheilet.
etlich en ſeind alle drey alſo ab
geſünderet/ daß ſie in dem ſchlaff entpfinden/ vnnd ſich auch beratſch lagen
mögen.
was ſie auch/ weil ſie gewachet/ entpfunden/ vermeinend ſie/ es ſeye
jnen im traum begegnet/ wie man dann ſolches in truncknen leüthen ſicht.
dann ſie handlen vyl ding auß bedachtem můtt/ vnnd ſeind doch nit recht
bey jnen ſelbs.
vnnd etwan ſeind ſie wol bey jnen ſelbs/ vnnd thůnd wider-
umb vyl ding/ ſo ſie meinend jnen im traum begegnet zeſein.
Ich hab von
einem gehört der diſe drey gründ vnd anfeng alſo von einanderen abgeſün-
deret gehabt/ daß er ſich ſchlaffende anlegt/ vnd die geber für die abgeſtor-
benen geleſen.
demnach auch zů dem Fürſten ſo jm gerüffet kame/ deſſen kä
merling er geweſen/ vnd zů letſt auch denen/ ſo jn gefraget/ geantwortet.
Den menſchen wachſend die zän für vnnd für weil der menſch iung iſt/
11@än wachſüg doch wachſend ſie jnen nitt wider.
dann in dem alter wachſend ſie nit/ vnnd
wachſend nitt wider/ ſonder kommend von der wurtz harauß.
in der kindt-
heit beſchehen die ding beid/ vnd in der inget nur das ein.
dann wann man
einem den zan von dem weiten maul reyſſet/ wirt das zan fleiſch gleich von
dem lufft verletzet.
darumb wann man die lucken geleich mitt ancken oder
mitt der immen vorgebauw erfüllet/ mögend die zän in vylen wider wach-
ſen.
diſes iſt durch gewiſſe vrſachenn/ vnnd nitt durch erfarnuß bekanndt.
doch hat man den vnderſcheid deß vrſprungs vnd zůnemmens erfaren. dar
umb rechnet man diſes nit zů den ſorgen/ ſonder eigenſchafften.
Es iſt aber der menſchen natur fünfferley. Zům theil wie das Element/
vnnd alſo fallet er auch wider ſeinenn willen vonn der höche herab.
Zům
theil wie das gewechs/ alſo wirt er wider grün/ vnd wachſet.
Zům theil wie
ein thier/ darumb befindet er auch deß wolluſtes vnnd ſchmertzens.
Er iſt
auch göttlich/ darumb er auch vyl ding vollbringet/ von wöllichen vorhin
vnnd an anderen orthen geſagt.
An ſeiner eigenen vnnd beſonderen natur aber iſt er gar arbeitſelig/ dar-
umb weinet er auch ehe dann er lachet/ ſo bald vnnd er geboren wirt.
vnnd
zeiget alſo den erbarmgcklichen ſtath ſeines lebens an.
wann er auch zů er-
ſten weinet/ wachet er.
wann er aber lachet/ ſchlaffet er. zeiget alſo deß ge-
genwirtigen lebens iamer/ vnnd deß zůkünfftigen freüd vnnd auch ſelig-
keit an.
Man vermeinet auch/ es weinend etliche in můtterleib/ wölliche ſo ſie
geboren werdend ſollend anzeigen/ daß ſie jr můtter vmbringen/ oder ſonſt
gottloß leüth ſein werdend.
doch hab ich diſes nitt alſo eigentlichenn erfa-
ren/ vnnd iſt auch nitt gar gewüß/ ob ſolliches alſo beſchehe.
Diſes iſt noch
gewüſſer/ daß etliche an größe deß leibs/ geberdenn vnnd anderen eigen-
ſchafften der natur/ ſich alſo enderend/ daß es ſchier ein wunderzeichen.
Man ſagt daß Euthymenis ſun inn dreyen jaren ſoll drey ellenbogen hö
cher gewachſen ſein.
doch hatt er ein dollen verſtand gehabt/ auch ein ſchwa
ches vnnd kurtz leben.
er hatt ein ſtarcke ſtimm/ vnnd langſammen gang.
Man ſagt es habe Lucius Flaccus vnnd Metellus inn Creta ein cörper ge-
ſehen/ ſo xxxiij.
ellenbogen lang geweſen. Man ſagt auch es ſollend auff

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