Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
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404cccxlviijVon mancherlei wunderbaren leib gettagen/ vnnd aber das leben alſo kurtz/ müßte noth halben bald die
gantze arth abghen/ dann man müßte allein den dritten theil dem alter zů
geben/ vnd den ſechßten der juget/ vnnd wurden alſo allein vier theil über
beleiben/ ſo zů der geburt kommelich werend.
Du ſichſt aber bey den men-
ſchen/ welches ein vernünfftig thier/ was für hindernuſſen/ durch geſatz
vnd gewonheiten darzů kommen.
demnach auß begirden des gemüts/ weil
ſie diſer nit gewaltig/ darumb müßten deren mehr dann eines zůmal gebo-
ren werden/ wie von ſeüwen vnd hünden.
es mag aber ſolliches bey keinem
thier ſein/ ſo die frucht im leib tregt/ darũb můß diſes/ das mã ſagt/ ein fa-
bel ſein.
Welche aber geſagt/ es ſeye diſe arth nitt menſchẽ/ ſonder etwas
mittels/ ſo nitt geregiert werde/ auch kein gemeinen nutz habe/ doch rede/
aber vnuollkommen/ alſo daß ſie an geberden vnd verſtand ein mittel na-
tur von den thieren habend/ wie die alten von den Satyren fabulierẽ vnd
dichten/ die ſeind noch mehr zůſchelten.
dann ſie halten diſes darumb/ weil
ſie glauben/ der menſch ſey durch vyl anfeng vnnd gründ von den thieren
vnderſcheiden/ wie er dann auch durch vyl machten/ glideren/ übungen/
vnd würckungen ein vnderſcheid hatt.
Es iſt aber der menſch nit alſo von den thieren vnderſcheiden/ ſonder al
lein mit der vernunfft.
Es iſt aber die vernũfft/ darmit wir eines auß dem
anderen herein bringen/ die ſich zů mehrmalen (wie vor etwan geſagt) do-
plet/ als in zalen/ ſchöpffung vnd ſtath der welt/ die mancherley enderun-
gẽ vnd gezierden herein bringt/ wie wir in dẽ kraut Hypericon oder S.
Io-
hans kraut genennet/ zů einem exempel ſehen.
darumb můß ein thier diſes
haben oder můß nit haben/ vnd mag zwiſchen diſẽ kein mittel erfundẽ wer
den.
wölches diſes hatt iſt ein mẽſch/ wölches es nit hat/ iſt ein vnuernünff
tig thier.
Wañ du aber ſagſt es habe diſes etwan eines vnuolkommen/ das
mag nit geſein.
dañ wie in dẽ Heimlichkeiten angezeigt/ iſt ein jede form vñ
art vollkom̃en/ vnd ſeiner eigenẽ würckung vollmechtig.
Wañ du nun für-
würffeſt/ es habend ettliche thier ein theil ſinnen gar doll/ als die fiſch das
geſicht/ ſo iſt doch die form vnd arth nit doll/ aber das inſtrument.
welches
gnůgſam anzeigt/ daß vnder diſen ſelbs etliche die anderen übertreffend/
dieweil ſie ein beſſer inſtrument haben.
wann aber die form vnd das leben
ein gewiſſe beſchribene facultet oder macht hette/ möchte ſie auch in dem be
ſten inſtrument nit verbeſſert werden.
Wann du ſagſt/ die Pygmeen vnd
zwergen ſeyend alſo in vergleichung mit der menſchen art/ wie die fiſch jres
geſichts halben zů den vöglen zůrechnen/ oder zů den vierfüßigen thieren/
ſo můſt du doch nicht deſt minder bekennen/ daß die Pygmeen vollkom̃en
menſchen ſeyend/ dieweil ihr form vnnd geſtalt volkommen.
darumb iſt es
kein mitle arth zwiſchen den menſchen vnd thieren.
Alſo iſt bekañt/ daß
der Pygmeen hiſtorien ein fabel ſeye/ wie auch Strabo vnd mencklich zů
vnſeren zeiten daruon gehalten/ wölchen faſt alle wunderwerck der welt
wol bekannt.
Daß aber ein ſollicher herrlicher Philoſophus betrogen/ macher des Ho
meri authoritet vnd anſehen/ auch das gemein geſchrey/ von einer beſonde
ren geſcheüden arth katzẽ/ don wölchen wir vorgeſagt/ oder vyl mehr von
den affen.
Vnd weil er vyleicht vermeint/ daß die zwey auſſerſte theil vnnd
end/ zů gleicher geſtalt/ in nateürlichen dingen von nöten weren.
weil man
nun die Riſen zůlaßet/ ſolte man auch die Pygmeen zůlaßen/ wölches auch

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