Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
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ſachen/ Das acht bůch.
vnnd nitt wie andere thier obenanhin. bedenck doch was der menſch für ein
gedechtnuß habe?
alſo daß man achtet andere thier habend faſt keine. dem-
nach auch ſein wunderbar ſchöne geſtalt.
er hatt treffenlichen vyl haar auff
dem haupt/ vyl muſculen oder meüß hin vnd har an dem gantzen leib/ dar
umb er ſich leichtlich an alle orth wenden mag/ ein große bruſt/ breitt füß/
hoche dutten an der bruſt/ vyl reines vnnd ſchönes geblüts/ vyl hirne/ ein
große blaſen/ ein breitte/ weiche/ vnnd allenthalben auffgelößte zungen/
ein gantz hitzig hertz vnd lungen.
Er hatt ſo vyl vnd wunderbar treüm/ dz
man wol ſagen möcht/ jm traumet allein.
doch hat in dinſen dignẽ der mañ
ein großen vnderſcheid von dem weib.
Wie er aber treffenlich vyl gůter ding allein an jm hat/ alſo wirt er auch
Menſchen ia-
mer.
durch vyl trübſal mehr dann andere thier geplaget.
dann jm klopffet allein
dz hertz/ er entpfindet allein deß kützels/ er weinet auch faſt allein/ wiewol
etlich vermeinend/ es weinen die roß/ phaſianen vnnd Thinnen auch/ doch
gieſſen ſie allein threnen auß.
er wirt allein ein ſtumm vnnd lamm geboren.
er entpfindet allein deß reiſenden ſteins/ vnnd hatt faſt allein ein grindige
ſchebige haut.
Wann den roſſen das blůt zů der naſen außlauffet/ kommet
es von der lungen/ darumb iſt es tö dtlich/ dem menſchen kommet es allein
zů der naſen harfür auß dem haupt.
Er ſtam̃let allein mit der zungen/ vnd
wachſet jm allein an den ſtreymen kein haar.
Er redet gar langſam/ neüſſet
zům offcerenmalen/ vnnd wendet die augen offt hin vnnd wider.
Er wirt vyl mehr breſthafft geboren dann andere thier/ vnnd ghet lang-
ſammer dahar.
wann er geboren/ hatt er der mehrtheil grauwblauw augen/
vnd verenderet am aller mehrſten die zeytt ſeiner geburt.
wölliches dann al
les zů ſeiner ſchwach heit dienet.
Hargegen ſpüret man daß allein der menſch aller anderen thieren eigen-
ſchafft an ſich nimmet.
dann etlich ſeind grimmig als die Tigerthier/ etlich
reübiſch als die wölff/ etliche vnmenſchlich als die ſchlangenn/ etlich ſtarck
vnnd grauſam/ als die leüwẽ/ etlich forchtſam wie die haſen/ etlich verbün
ſtig wie die hünd/ etlich vnfletig wie die ſeüw/ etlich ſchwim̃en wie die fiſch/
etlich ſeind gifftig wie die nateren/ etlich früntlich wie die ſchaff.
Alſo auch
anderer geſtalt.
Es ſeind auch etlich ſo jr geſtalt enderend/ als wann ſie mit
jren langen zehen überſich ſteigend/ wie die meüß vnnd affen.
Etlich ha-
bend bewegliche ohren/ wie dann Veſalius anzeigt/ er habe zü Patauien ei
nen Doctor deß rechten alſo geſehenn/ mitt namen Claudium Symionem
von Foroiulien/ einen gar ſchimpfflichen mañ/ demnach auch einen Genue
ſer/ mit nam̃en Petrus Rauaſcherius/ einen dapfferẽ vnd weidlichẽ mañ/
Die vnderſcheid der geberden kommen faſt von der früntlichkeit/ köſt-
Mancherley
arten im men
ſchen.
lichkeit/ ſchöne/ gezierden deß leibs/ wonung/ ſcham in den weyberen.
alſo
vnderweyſung in kinderẽ/ vnd von ſpeyß vnd tranck.
Demnach ſeind auch
ſcharpffe vnd dolle verſtand/ o{der} nach mehr dergleichen.
als liebe zů der re-
ligion vnd wahren Gottes dienſt/ glaub/ weyßheit/ ſtercke/ zucht/ ſtandt-
hafftigkeit/ vnnd anders dergleichen.
Es ligt aber vyl an deß orths natur
vnd gelegenheit/ an gewonheiten/ geſatzen/ vnd notwendigkeiten.
Die In
dier ſeind zam vnnd milt/ hargegenn die Scythier vnnd Parther/ ſo wir
nun gemeinlich Tartarẽ neñen/ wild vnnd grauſam.
Es werdend auch ſol
liche mangel nitt allein bey den landtſchafften/ ſon{der} auch bey dẽ welten ge-
fundenn.
Vor alten zeytten warend die leüth grauſam/ vonn wegen deß

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