Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
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435ccclxxixſachen/ Das acht bůch. lichen/ die qualitet vnd eigenſchafft der feüchtigkeit ſo überhand genom-
men bedeüttet/ mag beſchehen (weil dreyerley träum ſeind/ von der ſpeyß/
feüchte/ vnd vrſachẽ ſo von oben herab kom̃et) daß wir in den erſtẽ zweyen
liebliche/ in den dritten warhaffte haben/ nam̃lich auß ſpeyß vnnd tranck
meßigkeit in einem yetlichen/ vnd nach der anderen art eigentlich auß dein
purgieren/ vnd nach dem dritten auß heyligkeit deß leben/ vnd liebe {der} war
heit.
In gemein aber ſeind alle träum waar/ dañ ſie beſchehen eintweder zů
anfang der nacht in der geſundheit/ vnd enderen ſich mitt der ſpeyß/ vnnd
dañ kom̃en ſie von der ſpeyß haar.
darumb iſt gůt wann man in denen ver
harret/ ſo liebliche träum bringen/ on alle beküm̃ernuß.
demnach ſich von
denen enthaltẽ/ ſo traurige/ grauſame vnd ſchwermütige träum machen.
Wann ſie aber vmb mitternacht/ vnnd mitt ſchwermütigkeit beſchehen/
darzů lang werend/ vnd aber nit von einem argument vnd hãdel/ bedeü-
ten ſie die feüchtigkeit.
Wann ſie nun lieblich vnnd ringfertig/ bedeütten
ſie daß man den leib nit verenderen ſoll.
wann ſie aber mit forcht/ traurig-
keit/ vnnd ſchwerem můt kommen/ ſoll man die fůrende ſpeyß minderen/
vnnd den leib purgieren.
Wann ſie aber gegen dem morgen lang vnd of-
fenbar ſeind/ vnd aber nit lang weren/ ſonder allein ein tag oder zwen/ die
beſchehen von des himmels einbildungen/ vnnd bedeüttend zůkünfftige
ding.
Welche aber vergangne ding anzeigen/ mögen zů der ſpeyß/ feüchtig
keit/ vnd himmel gerechnet werden.
dañ was wir ſehen/ habẽ jren vrſprũg
von den geſichten.
Wañ die aber vermiſchet/ meinet man ſie gelten nicht/
wiewoles nit iſt.
doch ſeind ſie nit gůt außzůlegen/ vorab wañ der außleger
nit gůt/ vnd nit alle gattung an ſein orth richtet/ als die ſpeyß zů den feüch
cigkeiten/ vnd wañ er deren nit recht gedenckt.
Damitich aber wider zů der ſach kom̃e/ ſo dienend etliche trinckgeſchirr/
11Güte trinck-
gſchirr.
nach des holtz natur/ wider das gifft vnd mangel des miltzes/ als von dem
eſchbaum.
es were beſſer wann es vonn Gold were/ ſo die gůte ding vns ſo
leichtlich zůtheil wurden/ als die böſen.
etliche ſeind verbichet/ wie es dann
die alten im brauch gehabt/ als wider die fallende ſuche mit dem kraut haar
ſtrang.
Solliche ding gehörend zů der waaren artzney/ wiewol auß vnge-
wonheit man die für abergläubiſch haltet.
doch iſt gnůg wann ich in allen
dingen etliche exempel anzeige/ vñ für die exempel etlich fürnemme hilff.
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ſ # a # t # o # @
a # r # e # p # o
r # e # n # e # t
o # p # e # r # a
@ # o # r # a # s
Es iſt faſt groß daß man zů eines tobenden hunds biß
mancherley erfarnuß harfür bringt.
Als einer von einem
tobenden hund gebißen durch den daumen/ hatt er ein
ranfft brot auff/ wölcher die ding beſchribẽ/ ſo du hie bey
ſeitz ſton ſichſt/ zů dreyẽtagen genommen/ vnd allwegen
vorhin nüchter fünff paternoſter geſprochen/ in die fünff
wunden Chriſti ſo er ſterbende entpfangen/ auch für die.
negel wie man ſagt/ vnd iſt alſo vor gefahr ledig worden. dem bãdel iſt alſo/
doch iſt die vrſach faſt vngewüß.
dañ zů erſten iſt etwan der hund nitt recht
taub.
wañ man den arbeitſeligen hund in der flucht jagt/ als wann er taub
were.
vnd vermeinet man harnach diſe werdẽ von der taubheit entlediget/
ſo doch keine geweſen.
demnach beſchedigen die taube hünd etliche/ vnd die
anderẽ nit/ vñ diſes auß vyl vrſachẽ.
Eintwe{der}s wañ ſie klein/ vñ dañ beſche
digẽ ſie die allein/ ſo darzů geneigt/ vñ ſonſt niemãd.
o{der} dieweil ein beſonde-
re eigenſchafft/ ſo nit allen bekant/ mögend ſie nit mengkleichẽ beſchedigẽ/

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