Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
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            har/ wölche mit den todten cörperen/ nach Heidniſchem jrthũb/ vmbgan-
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            gen/ wie wir von den ſeelen in der hell recht vnnd Chriſtlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s13036" xml:space="preserve">man ſetzet ſie in
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            die ſchiff/ klagt ſie an/ beſchirmet ſie/ verurtheilet ſie/ vnd wirffet der gott-
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            loſen cörper den vöglen für. </s>
            <s xml:id="echoid-s13037" xml:space="preserve">die frommen aber haltet man für vnſterblich/
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            ſo vyl vnd in deß menſchen vermögen/ darumb vnderſthet man diſe vor al
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            ler faulung zůbehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s13038" xml:space="preserve">dann man nam jnen das eingeweid harauß/ ſchloß
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            ſie in ein glaß/ thät ſpecerey darzů/ vnnd behielt ſie in herrlichen greberen.
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            <s xml:id="echoid-s13039" xml:space="preserve">Diſer vnnd anderer dingen ſo man mitt den abgeſtorbenen beghet/ iſt Plu-
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            to der ſun Saturni bey den Cretenſeren ein anfenger geweſen. </s>
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            man jn für ein Gott der hellen gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s13041" xml:space="preserve">Vnnd zwar diſe forcht der verur-
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            theilung/ vnd die ſchmach ſo den cörperen begegnet/ enthielt vyl mehr von
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            den ſchantlichen thaten/ dann wann man vyl fabelwerck von den ſeelen er-
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            dichtet/ die denen dingen geleichend/ ſo man mitt den cörperen begangen. </s>
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            Vnd zwar wie ich ſich/ thůt auch die reuerentz vnſerer religion vnnd glau-
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            bens bey den Gottloſen nicht mehr/ wiewol alles warhafftig ſo dariñ geler-
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            net/ vnd der warheit auch gemeſſer/ dann das bey den Poeten von der hel-
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            len geſagt wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s13043" xml:space="preserve">Was haben dann wir nach überig/ wann vns die hoffnung
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            von der hell vnd dẽ him̃el entzogen? </s>
            <s xml:id="echoid-s13044" xml:space="preserve">warlich wañ etwas von diſer hoffnũg
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            hingenommen/ beleibt von menſchlicher dingen ſubſtantz gar wenig übe-
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            <s xml:id="echoid-s13045" xml:space="preserve">doch wirt ſie durch die begirden gemeert.</s>
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            <s xml:id="echoid-s13047" xml:space="preserve">Der reich haltet gaſtungẽ/ treybet großen bracht/ vnd bauwet. </s>
            <s xml:id="echoid-s13048" xml:space="preserve">vor zeyten
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            bey den Römeren richteten ſie ſpil an. </s>
            <s xml:id="echoid-s13049" xml:space="preserve">Wöllicher in ehren ſitzet/ der hat vyl
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            die er füret/ er herſchet/ greifft an/ widerſtrebt/ machet hoch/ vnnd andere
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            nider. </s>
            <s xml:id="echoid-s13050" xml:space="preserve">Die Fürſten fürend krieg/ machend gewaltig/ vnnd machend arm.
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            <s xml:id="echoid-s13051" xml:space="preserve">Die geleerten ſchreiben/ lernen vnnd zancken vnder einanderẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s13052" xml:space="preserve">weil ſie auch
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            diſes thůnd/ vermeinet man ſie ſeyend etwas/ vnd ſonſt nicht. </s>
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            als lang wie der Epimenides ſchlieff/ wurde er doch nicht deſter lenger lebẽ. </s>
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            darumb wann du auß diſer zeytſcheideſt/ was hilffet es dich wañ du ſchon
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            tauſet jar gelebt haft? </s>
            <s xml:id="echoid-s13055" xml:space="preserve">ja nit mehr dann den Endymion zů Latmien in Ca-
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            trien. </s>
            <s xml:id="echoid-s13056" xml:space="preserve">doch hat dz lieb kind daß ſelbig begert. </s>
            <s xml:id="echoid-s13057" xml:space="preserve">es were auch weger/ einer were
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            ein frauw geweſen ſo gebůlet/ vnd kein rechten verſtand gehabt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s13059" xml:space="preserve">Weil aber alle ding hie verghand/ vnd wider anghand/ vermeinet man
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            es ſeye diſes gewül etwas. </s>
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            hoffnung vnnd forcht. </s>
            <s xml:id="echoid-s13061" xml:space="preserve">wölcher anfang iſt vnſer vnuerſtand. </s>
            <s xml:id="echoid-s13062" xml:space="preserve">darumb leben
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            wir/ wie ein theil an dem gantzen/ vnnd der ſtock am baum. </s>
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            che etwas herlicher dann die anderen. </s>
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            tzen/ in wöllichem wir leben/ für vnnd für an einanderen. </s>
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            ſen betreügt vns ſolches am mehrſten/ wölche abgehauwen wider wachſen/
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            als an den reben. </s>
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            ber zů vns gar nicht. </s>
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            <s xml:id="echoid-s13069" xml:space="preserve">Der menſch lebt ein kleine zeyt. </s>
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            endtlichen. </s>
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            ſchen dem ſo iſt/ vnnd ſo nit iſt. </s>
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            heißt/ den götteren zůuergleichen/ wann wir alle ding bedencken. </s>
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            gend wir ſolliche gleichnuß kümerlich eroffnen/ weil wir die gleichnuß nitt
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            wüſſen/ dann der Götteren leben iſt auſſerhalbẽ dem Göttlichen wort nach
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            menſchlicher vernunfft vns vnbekanndt. </s>
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            vnuollkom̃enheit/ vnd das leben in der contemplation vnnd betrachtnuß.
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