Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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434ccclxxviijVon mancherlei wunderbaren
Dann ettlich träum habend jr weiſſagung von einer nateürlichen vrſa-
chen
/ welche alſo ſchandtlich zůuerläugnen/ wie ſchedlich ſie ſeind zůunder-
laßen
.
Dergleichen habend Hippocrates vnd Galenus angenommen/ wie
wol
ſie auch die anderen nit verachtet.
Die alten habend diſen brauch ge-
habt
/ daß ſie die forchtſamen träum niemand eroffnet/ ſonder jnen ſelbs al
lein
erzellet/ darzů abgetriben vnnd abgewendet.
wie ſolliches zůgangen/
mag
man auß Perſio wol verſthen/ als er ſagt/
Damit du ſolchs ernſtlich erlangſts/
In Tibers fluß heimlich verſchwangſts
Das haupt gar frü ein mal oder zwey/
Die nacht mit waſſer reingeſt darbey.
Darumb hatt man billich allwegen gefragt wie die träum waar ſeyend?
vnnd wannen har diſe bedeütẽde ding? Es geth eintweders / wie an dem
himmel
/ auß beſonderer krafft der thieren/ oder gewechſen/ oder ſonſt
ein
gewüſſer arth geſtaltẽ ſthond/ als der ſchlangẽ oder roſen.
diſe vrſachen
aber
ſchaden nach der würckung jrer natur/ oder ſeind nutzlich.
darũb zei-
gend
die einbildungen/ ſo nit von der ſpeiß oder feüchte/ ſonder auß kraffe
des
geſtirns/ oder anderen vrſachen entſtanden/ on daß diſe vrſachen mit
dem
menſchen vermiſchet ſeyend/ deßhalben würt der menſch alſo geſiñet.

Wann
einer ſicht daß er ein fluß trincket.
iſt der fluß ein krefftige vrſach/ ſo
ein
yeden beſonderen menſchen wirt hinnemmen.
dann das trinck en zeiget
an
/ daß er werde hinein den innerlichen glideren kommen.
alſo bedeütet
er
daß diſe gewaltige vrſach die eingeweid bewegen werde.
dieweil aber der
menſch
ſolliche bewegung nit erleydẽ mag/ zeiget es jm den todt an.
Sonſt
iſt
noch ein andere arth daß die geyſter elnem ſolliches anzeigen/ doch nitt
ſo
gar offenbar/ damit ſie nit Gottes will verhinderen/ oderkein komliche
re
inſtrumenten haben/ ſolliches anzůzeigen.
Dann wir vnderweiſen die
hünd
rößer/ wañ ſie aber reden könten/ wurdẽ ſie haben wöllenm/ m@n
möchte
ſie vyl baß vnderweyſen.
o{der} damit ſie vns in die knechtſchafft brin-
gen
/ wann wir die träumaußleger vmb rath anſůchen/ o{der} weil ſie nit förch
ten
daß man ſie ſtraffen möge/ wann ſie jrren.
Die dritt weyß iſt/ daß ſolliche krafft nit in der bildnuſſe/ ſonder inn des
außlegers
gemüt ſteth/ auß anzeigung des geyſt.
darumb ſagend auß jnen
nit
alle ein ding vorhin.
Als Iulio Ceſari getraumet/ er were bey ſeiner
ter
gelegen/ haben jm die waarſager angezeigt/ er werde der gantzen welt
herr
werdẽ.
Es hatt aber Hippias ein Athenienſer/ wie er der Barbaren ge
zeüg
in Marathonen gefüret/ auß dem ſelbigen traum nit mehr erlanget/
dann
daß jm ein zan außgeſchlagen auffder erden gelegen/ vnnd alſo nits
mehr
beſitzung der erden erlanget/ dañ der zan groß geweſen.
Darũb ſteth
diſe
krafft in des waarſagers gemüt/ dañ er hat ſolches von einẽ geiſt.
Die
erſt
rechnũg iſt gewüßer/ die ander leichter/ die drit dienet beidẽ gleich.
Wann aber yemand von denen fürwürffe ſo die träum begeren/ antwor
ten
wir/ daß diſe ihr gantz gemüt auff diſen handel gewendet/ vnd entpfin
den
bald auch der geringſten vrſachen.
dann als lang der menſch lebt/ wirt
er
etlichen vrſachen/ ja gar vylen vermiſchet/ wann er entpfindet daß diſe
vorhanden
/ mag er auch des himmels würckung verſthen.
dann vnſer ſeel
iſt
als ein ſpiegel.
Damit ich aber wider dem handel komme/ dieweil die träum nateür-

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