Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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443ccclxxxvijſachen/ Das acht bůch. angeſehen/ die vrſach zůerforſchen/ warumb die cörper vnnd leib/ wann ſie
11warumb die
cörper
entpor
farẽd
im waſ
ſer
.
vnder das waſſer ſincken (dañ wann ſie nit vnderſincken ertruncken ſie nit)
nach
zweyen oder dreyen tagen entpor ſchwimend.
Es beſchicht vmb deß
blaſt
willen/ ſo ſich zwiſchen der außeren haut vnnd der feißten nieren zů-
ſammen
thůt.
dañ daß diſen alſo ſeye/ zeiget die große geſchwulſt vnd auff-
blaßenheit
deß bauchs gegen anderen an.
Es laſſet ſich auch anſehen als wann die gantze haut auffgeblaßen wur-
de
/ darzů bey der bruſt/ doch were diſes nit genůgſamm.
dann ſie giengend
nit
boden wann ſie den athem anſich hielten.
deßhalben ſoll man erforſch
en
warumb der bauch ſo treffenlich groß auffgeblaßen werde.
dann es iſt ge
wiß
/ daß ein blaſt vorhanden.
der blaſt aber kommet von der feüchtigkeit
har
/ wañ die von der werme zertheilet wirt/ die werme aber von der feüle/
vnnd
die feüle/ weil dann ein groſſe feißtigkeit mit dem wäſſerigen ver
miſchet
iſt.
Die menſchen ſo vor kelte ſterben/ fahend bey dem burds gelid an. ſolli-
22Menſchen er
frieren
.
ches zeiget daß den erſtorbenẽ die geburds gelider eingeſtrupffet vnd ver-
dorben
ſeind/ wie wir dann auch von den roßen angezeigt.
dañ es bedunckt
mich
nit/ daß die innerliche glider alſo erfrieren vnnd verderben/ weil diſe
mit
anderen dingen wol vmgeben ſeind.
es begegnet aber jnen ſolliches auß
mitleydenheit
des außeren vnd fürnempſtẽ gelid.
darũb erfrierẽd die wei-
ber
minder/ dann ir glid iſt innwendig.
deßhalben iſt gůt wann man diſe
warm
haltet.
Man ſagt daß die außetzigẽ in einem waſſer bad/ auß welchem ein dodter
33 reinigen
Auſsetzige@
cörper geweſchen/ geſund werden.
doch weyß ich nit von welcher Maltzey
ſolliches verſtande.
dañ die eine iſt der bößẽ raud art/ die ander ein rech
ter
außſatz.
darzů hatt man nit acht genommen/ ob ſolliches allemal beſche
he
/ oder allein etwan on gefahr.
doch iſt diſer handel nit gar on vrſach. dann
diſe
matery ſo vor hin gemeinlich hinaüß der haut getriben/ wirt auß ei-
ner
antipathia vnnd widerwertigen natur/ nit mehr durch die natur hi-
nauß
geſtoſſen.
Dann diſe rechnung der widerwertigen natur iſt auch bey
den
blůtloſen thieren/ vnnd ſo vyl mehr bey den vollkommenẽ/ vorab bey
den
roßen vnnd hünden/ daß ſie den geruch jrer art todten thier fliechend.
wie vyl mehr thůt diſes die menſchliche natur/ die faſt wol aller dingen ent
pfindet
/ beßer dann alle andere thier.
deßhalbẽ darff die natur auß verbor
gener
vrſach vnnd krafft die böße feüchtigkeit nit mehr harauß treiben.

das
vyl mehr wann der patientz vnnd außetzig ſolliches vor weiſt.
Du ſagſt
aber
/ wann diſe verhalten/ wirt ſie einer größer kranckheit vrſach ſein?
gar
nit
/ dann ſie wirt zůſammen gethon/ vnnd kommet durch den ſtůlgang/ o-
der
ſchweyß/ oder einanderen weg harauß.
in ettlichen verzeert ſie ſich. dañ
die
innerliche werme würt krefftiger.
in ettlichen wütet ſie nit/ dann es iſt
ein
klein ding.
doch plaget ſie einen in der haut gar ſehr von deß luffts/ der-
blödigkeit
/ vnnd überlegenheit der tücheren/ vnnd friſſet weyt vmb ſich/
wurtzlet
auch tieff hinein.
In ettlichen anderen iſt ſie lang verborgen/ mee
ret
ſich vnnd lauffet zůſammen/ wann man auch ein böße ordnung in eſſen
vnnd
drincken haltet/ vnnd kein purgatz nimmet/ tödet ſie leßt.
Die na-
tur
würt durch geleichfermige ding gefürdert/ als wann die weiber noch
jrer
reinigung roß milch trincken/ haſen bauch oder bocks hoden eſſen/ hilf
fet
es der entpfengnus.
ettlich ding helfend auß gewüßer vrſach als die

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