Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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450cccxciiijVon mancherlei wunderbaren wañ der ſeügam milch warm iſt. Biß an den ſiebenden tag kommend ſie die
Gicht
gern an/ vnd iſt noch tödtlicher/ wañ ihnen der ſtůlgang verſchla-
gen
/ vnnd die gicht von den ſchulteren anfahen/ auch wann es im vollen
mon
beſchicht.
wann auch die ſäugam feißt vnd die milch dick iſt. oder wañ
ſie
bläſtige ſpeiß vnd tranck braucht/ vorab einen roten wein.
Man ſagt es ſoll die begird dem beyſchlaaff vnnd liebe faſt fürderen/
wañ
man einẽ ſchwam̃ vnderlegt/ wie Atheneus bezeügt.
Welches ich leicht
lich
glaub/ weil ein hert bett ſolliches auch thůt/ wol nit ſo ſeer.
Es zeigt
Dioſcorides
an/ daß die rauten des zwibelẽ knoblauchs geruch hinnem
me
.
doch wölt ich lieber ein andere rauten haben/ namlich die ein ſterckeren
geruch
hette.
Es werdẽ veyl ding von herrlichen Authornen vnnd menne
ren
beſchriben/ ſo nit gar waar ſeind.
darumb verwunderen ich mich nit ſo
ſeer
daß einer geſchriben/ es habe ein baur ſchwerter vnd eyßen in dem ma-
gen
gehabt/ er habe dann auß thorheit ſolliches von jm ſelber gefreßen.
Di
ſes
iſt nateürlich das Albertus anzeigt/ er habe ein frauwen geſehen/ wöl-
che
lang ein großen ſchmertzen inn den nieren gehabt/ deren habe man das
orth
auffgeſchnitten/ vnd achtzehen ſtein herauß genom̃en/ ſo eines würf-
fels
groß geweſen.
Von gemeinem iamer/ Das xlv. Capittel.
VOn gemeinem jamer vnd arbeitſeligkeit haben wir nit nur an ei
nem
orth meldung gethon/ als nammlich inn den bücheren von
den
heimlichen ewigkeiten/ oder von dem Fato vnd Gottes ver-
hencknuß
/ oder in außlegung über Ptolemei kunſt zůweiſſagen
auß
des geſtirns lauff.
doch iſt nicht an anderen orthẽ geſagt/ dz
hie
wider eräfferet werde.
dañ ich will anderſt hie von der ſach hãdlen/ dañ
an
anderen orthen allen.
doch wellend wir deß geſchweigen vnd fleißig die
nateürlich
vrſachen beſichtigen/ wie ſolliches zůgange.
dann gemeiner ja-
mer
můß nothalben auß gemeinen vrſachen entſthen.
dem erſten ſeind
die
drey elementẽ gemein.
wie auch ſolliches ein yedes geahrtet/ richten ſich
die
menſchen darnach.
Von der erden beſchehend erdbidem/ auß wölchen
die
heüſer vmbfallen/ die erden verſincken/ die berg zůſammen fallend/
vnd
die ſchiff im meer verſenckt werden.
Von dem waſſer entſthond waſſer
flůt
/ auß welchem menſchen vnd thier ertrincken.
es wirt auch die erden vn
bewonſam
/ moſechtig/ vyl ſee/ ein verderbter lufft.
Von dem lufft aber
entſthond
die wind/ ſo heüſer vmb keerend.
Es iſt auch diſes wol zůbedencken/ wiewol es an anderen orthen nit an-
gezeigt
/ vnder die vrſachen des gemeinẽ jamers/ daß ſie etwan auß mangel
nothwendiger
dingen entſthond/ als in mangel der früchten/ vnd im hun
ger
/ welches zwar ein erbärmgklicher ſtath der menſchen.
Es werden auch
etwan
die menſchẽ von menſchen verletzt/ oder von thieren.
Von den men
ſchen
kom̃et der krieg/ welcher alle böſe mit jm bringt/ namlich todtſchleg/
blünderungen
/ vnbillichkeitten/ brünſt/ vnd hunger.
Von den thieren a-
ber
/ wann ſie durch jhr gifft die leüt verderben/ dann ſonſt mögend ſie
kein
gemeinen jamer bringen/ oder wann man ein verdruß ab ihnen hatt/
als
ab den fröſchen/ fliegen/ flöhen/ oder wann ſie den ſaamen verderben.

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