Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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455cccxcixſachen/ Das acht bůch. es werden aber diſe ding vnder die gerechnet/ ſo von deß menſchen ſeel ge-
ſchriben
.
Was ligt dañ daran/ weil diſes ſo vergleichet wirt/ nit vnendtlich
iſt
/ es ſeye drey jar oder mehr oder minder/ wann man es der lenge der e-
wigkeit
will rechnen?
warlich gar nicht. Darumb ſeind diſes die ding/ ſo in
der
gantzen menſchlichen glückſeligkeyt an gewalt vnd ehrgeyt ſthand.
die
begirden
aber ſeind ſchatten/ vnd werden in den ſchatten/ aller dingen grö
ße
/ als in treümen/ geſpengſten/ geiſteren/ vnd fablen/ die einem ſchein
gemachet
/ gerechnet.
Wir werden auch vnder dem ſchein der warheit betro
gen
/ vnd diſes mehr durch gewalt.
Es iſt aber das ewig ſo bey vns iſt ein an
der
ding/ dann diſes/ ſo man annim̃et.
das ein iſt zům theil ein kleine zeyt/
zům
theilewig/ als das gemüt/ ſo ein mittel natur hat.
Dieweil dann vnſer
ſubſtantz
ſo ein klein ding/ enderet ſie ſich auch gar bald/ vnd ſeind aller tha
ten
kleine anfeng.
es höret auch durch kleine enderung ein ding bald auff/
vnd
fachet eins an/ alſo daß die nit weit von den erdichten nam̃en der Poe-
ten
ſthet.
Wann du die gegenwertige ding bedenckeſt/ iſt alles vermiſchet/ vnuoll
11Menſchlicher
j
amer.
kom̃en/ voll verwirrung.
Ich will erſt der bekümerten/ gefangnẽ/ weyß
loßen
/ vnd bättleren geſchweigẽ/ wölche niemand für glückſelig achtẽ mag.
es ſeind auch die alten/ weil ſie dem tod nach ſeind/ darzů die kinder/ weil ſie
die
růten förchtẽ müſſen/ gar vnglückſelig vnd ellend.
Nun wöllẽ wir auch
von
diſen reden/ wölche man achtet das beſt leben zůhaben.
Der arm iſt on
vnderlaß
ſorgfeltig/ damit er reichtumb bekom̃e/ vnd hiemit alle zeyt/ nitt
nur
auff einerley/ ſonder auff dreyerley weyß arbeitſelig.
erſt von wegen
der
arbeit/ demnach durch dẽ haß vnd verbunſt den er hat/ letſt von we
gen
der begird/ bey deren allwegen ein forcht iſt.
Wañ er nun reich wirt
nit
mehr arm/ ſeind vyl die keine kin{der} haben/ vnd begeren kinder.
die ande-
re
haben heimliche kranckheit an jnen.
doch will ich die ſelbige als die arbeit
ſeligeſten
vnderlaſſen.
Was ſoll ich erſt von denen ſagen/ ſo in einem mittel
meſſigen
ſtath/ jnen förchten vor den Fürſten/ gewaltigeren/ zůfälen/ vnd
demnach
das ſie denen/ ſo es etwas beſſers haben/ das jr verbönnend.
dar-
umb
beſchicht/ wie der Poet ſagt/
Die lieb deß gelts wachßt alle tag
Mit ſampt dem gelt ich reden mag.
Wann er nun überauß reich iſt/ was můß er für ſorg habẽ/ damit er diſes
ſo
er überkommen behalte möge?
ja ein Fürſt ſelbs. die ſchaffner ſtälen mitt
ſampt
den befelchsleüthen/ {der} ander will nit zalen/ der an{der} begert ein ziel/
der
ander will das Recht brauchen.
dañ kom̃et erſt der hagel/ der reyff/ böß
bůben
ſo einen plagen/ alſo dz er alle tag vermeinet er wölle etlicher geſcheff
ten
ledig werden/ vnd verhoffet von tag tag ein beſſer gelück.
Sprechen
de
/ Ach wañ ich yetzũd ſturbe/ wie wurde ich ſo große geſchefft/ die nach nit
dẽ end gebracht/ hinder mir laſſen?
wañ ich aber nur nach anderhalb jar
ſolte
leben/ wolt ich alle ding recht bringen/ vnd aller ſchulden die auß
geben
oder entpfahen/ mich ledig machen.
Hiezwiſchẽ lauffen diſe andert
halb
jar daruon/ vnd nach mehr jar darzů/ vnd iſt nach mehr überig dann
vorhin
.
Wie magſt du dañ O vnſinniger menſch verhoffen/ du wölleſt in dẽ
alter
deine ſachen mögen dẽ end bringen/ weil du doch ſolliches in {der} iuget
nit
vermögẽ haſt?
O der großen vnſinnigkeit. Weil du dañ vor ſorgen vnd
geſchefften
arbeitſelig biſt/ auch durch dein ſelbs eigẽ vrtheil/ wz meinſt du

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