Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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444ccclxxxviijVon mancherlei wunderbaren Baldrian die abſchabetẽ von Cypreß holtz/ maulberbaum rindẽ/ vnd bey-
fůß oder rote bucken.
11wunderbare
artzney
Es ſeind auch etliche ding ſo man mehr für ein zauberey dañ ein artzney
haltet/ doch iſt gnůgſam etliche ſchlechte zůerzellen.
die ameyſen eyer vnnd
keſtenen blůſt machen zůfurtzen/ der rauch von küm̃ich machet bleich.
da-
rumb brauchet jhn Portius Latro/ daß man vermeinte er ſtudierte deſter
fleißiger.
man ſagt auch wann man den wein trincket/ in welchem ein Stel-
lio oder geſprengte erdſpinnen faſt faul worden/ ſoll es eim ein fleckechtig
angeſicht machen/ ich hab diſes nit erfaren.
Es iſt noch gläublicher daß man von den Cyclamẽ oder erdapflen ſagt.
dann wann man ſie in wein legt/ vnd den wein harnach trincket/ machet er
truncken.
etliche thůnd ſaltz vnder den wein/ etliche vermeinen es brinde dz
ohrenſchmaltz ſolliches zůwegen.
Es vermeinend vyl daß der weyſſen See
blůmen wurtzel dem beyſchlaaff vnnd der liebe gar vyl ſchade.
es mag wol
ſein/ weil die blům auch ſolliches zůwegẽ bringt/ die doch vyl ſchwecher iſt.

diſes thůt die winden oder ſchafmüle auch.
von der Campher iſt an einẽ an
deren orth geſagt.
Alle ſtarcke ding ſo ſtinckend/ machend erſchrockenliche treüm/ als bo-
nen/ linſen/ vnd kölkraut/ doch wirt auß langem brauch alles milter/ da-
rumb vermeint man es werde diſes durch etlicher kreüter als löuwenfůß/
vnd Geyßbart ſaamen/ eines quintlin ſchwer/ krefftiger zůwegen bracht.
doch ſeind auff diß mal ſolliche kreüter wiewol ſie võ Dioſcoride beſchribẽ/
vnbekañt.
Man ſoll aber diſes für ein regel behaltẽ/ daß alle ding ſo ſchwe-
re träum machend/ auch das gemüt bewegend/ vnd eytele bildnuſſen erwe
ckend/ als do iſt nachtſchatten/ Mandragora/ ſcherrling/ judenkirſen/ Me
lantza/ magſaamen ſafft/ vnd gewandtbonen.
doch můß man in der nacht-
ſchatten arth die auß leſen ſo bletter habend/ wölche den Baſiliẽ gleichen.

es ſeind aber diſe faſt vnſchedlich wann die kranck heit auffgehöret/ daß übe
rig aber alles ſo von den thieren genommen/ außgenommen des Polypen
haubt/ ſeind ſchedlich vnnd zauberwerck.
Dieweil aber allein dem menſchen das hertz zablet/ vnd er deſſen ſtendli
22Das hertz be
wegt ſich auff
wier weg.
gen oder ſo er vff dem ruckẽ ligt entpfindet/ ſo zablet jm der ſpitz daran.
es
iſt aber ſolliches wider die natur/ dieweil er vnbeweglich iſt.
Wann es jm a-
ber ſtendligen zablet/ vnd rucklichen nit/ ſo bewegt ſich daß hertz auß ſeinẽ
orth/ vnd leidet der ſpitz etwas not/ doch nit ſo faſt.
Wañ er aber diſes kei-
nes wegs entpfindet/ ſonder ſo er auff der lincken ſeiten ligt/ ſich allein die
flügel faſt bewegen/ wirt ſolliches auff dem rucken nit beſchehen.
Wann er
ſich aber vmbweltzet/ vnd mit der lincken hand die ſeiten anrürt/ vnd aber
nit entpfindet/ ſo zablet das hertz/ vñ bewegt ſich auß der ſtatt.
Wañ man
aber mit der hand entpfindet dz es ſich ſchnell bewegt/ vnd aber nit ſo man
ligt/ ſo zablet es nur ein klein/ vñ iſt das hertz vnbeweglich.
Dann in einem
beweglichen hertzen/ iſt ein yede hertz zablung größer.
es zablet aber vmb
dreyerley vrſachen wegen.
von dem gifft/ bläſten/ oder des geblüts beweg-
ung/ als in den forchtſamẽ.
Den Melãcholicis iſt diſer zůfaal gar gemein/
von der forcht wegẽ/ dann der geyſt wirt erhebt/ vnd von diſem dz geblüt.
demnach weil der mertheil auch das miltz bekümmert wirt.
Damit den knaben vnd meitlinen kein haar am heimlichen orth wachſe/
33Haar vertrei
ben.
ſo beſtreich die ſcham mit Tymen blůt/ dañ es iſt kalt vñ dick/ wann man

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