Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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439ccclxxxiijſachen/ Das acht bůch. tzel/ ſo klein iſt/ vnd blüet nimmer. Man vermeinet es ſoll diſes kraut das
leben verlengeren.
es iſt auch nitt on vrſach/ dieweil es auß einer beſonde-
ren eigenſchafft beſchicht.
Es hatt aber kein vrſach daß etliche ſagend/ es ſollend die knöpff am na-
bel anzeigen/ wann mehr kinder auß der můtter müſſend geboren werden.
dañ es můß diſes für ſich ſelbs waar ſein/ oder etwas abergleübiſch auß der
Aſtrologen weyſſagungen.
dann es iſt müglich/ daß die ſterbe/ oder keüſch
lebe/ ſo vyl kinder haben ſolte.
oder nitt für ſich ſelbs/ ſonder daß es ſein mö
ge.
Es wurdend aber alſo der mehrtheil vyl knöpff haben/ vnnd die ſo bey
einem mann were mehr/ die ander minder.
wölches doch nitt ſein mag/ daß
die durch ein vngeleiche zaal mitt einanderen mögend begriffen werden/ o-
der es wirt die gröſte zaal darbey ſein/ die ſeye bey wölchẽ ſie wölle.
Dieweil
aber gar ſelten ſolliches nitt verhinderet/ dann ſie wirt eintweders nit kom
lichen bey einem mann ſein/ oder wann ſie ſchon gar kom̃lich/ wirt ſie durch
kranckheit oder anderen anlaß verhinderet/ wie hatt man dann diſes wüſ-
ſen mögen/ ſo faſt nimmer beſchicht?
Darũb ſoll man ſagen daß die frucht
baren leib der mehrtheil vyl knöpff bey dem nabel bekommen/ vnnd die vn
fruchtbaren wenig/ ſo auch nitt eigentlich vnderſcheiden/ alſo daß ſie offt
mitt dem end über einkommen.
Der geſtalt wirt die waarheit inn zweyffel-
hafftigen fragen erforſchet.
Es zeigt Hector Boethius an/ es ſeye ein grab in Schotten einer heili-
gen frauwen Guanora/ wann ein frauw darauff getrettẽ/ ſeye ſie vnfrucht
bar worden.
Alſo mögend die heiligen frauwen auch mehr ſchad dann nutz
ſein.
Es mag wol ſein daß etlichen ſolches ongefahr begegnet/ dẽnach ſeind
auch andere alſo worden/ wañ jnen auß forcht jre monat verſchlagen/ oder
auß einbildung verderbt.
Oder das etlich andere ſolliches nitt habend dörf
fen erfaren/ oder daß ſie anff einem boden gelegẽ/ der vnfruchtbar machet.
dann diſes mag on zweyffel beſchehen. alſo ſollen wir ehe alles glauben/ dañ
halten es thüend die gůtten etwas böſes.
Was iſt aber diſes daß jren vyl in der kranckheit todten oder geſpengſten
11Krancken ſe-
hend todtenn
vnnd geiſter.
ſehend?
vnnd diſes alſo gewüß/ daß ſie es anzeigend/ wann ſie geſund wor
den.
Wie dañ auch Alexander auß Alexandren von jm ſelbs bezeüget/ ſpre
chende/ Als ich zů Rom kranck vnd im bett gelegen/ iſt mir wachen den ein
geſtalt einer wunderſchönen frauwen fürkommen.
als ich diſe erſehen/ hab
ich lang bey mir ſelbs gedacht/ ob ich vylicht durch ein falſch geſicht etwas
anders dann es an im ſelbs were/ ſehe.
Wie ich aber meine ſinn krefftig be-
fundẽ vnd ſie nit hinweg weichen wolt/ hab ich ſie gefragt/ wer ſie ſeye?
do
hatt ſie lieblich angfangen zůlachen/ vnd die wort ſo ſie gehört/ wider geant
wortet/ als wañ ſie mich recht verſpottet.
wie ſie mich auch lang beſichtiget/
iſt ſie hingeſcheiden.
Vyllicht möchte in yemand der vnwarheit anklagen/
doch iſt von diſem in büchern der ewigen heimlichkeiten angezeiget.
ich ge-
denck aber es ſeye nicht daran gelegen/ es habe ſolliches er o{der} ein anderer ge
ſehen.
dañ es iſt gewüß/ dz diſes nach {der} natur beſchehen möge/ auch on deß
teüffels geſpengſt.
dañ diſes iſt yetzmal vnſer fürnem̃en. Deßhalbẽ ſehen et-
liche kranckẽ der geleichẽ gſichten/ etliche nit.
etliche gedenckẽ derẽ/ die ande
rẽ nicht.
Derẽ wölche ſolches gedenckẽ/ ſeind etlich ſo vermeinen ſie habẽ es
eigentlich geſehẽ/ etlich bekennẽ dz ſie es nit eigentlichẽ geſehen/ darũ můß
man erforſchen wie ſolches zůgange.
die nit ſehẽ/ denen iſt das hirn nit gar

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