Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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453cccxcvijſachen/ Das acht bůch. durch ein beſondere götliche hilff. Es ſeind etliche vnder diſen allein einlei-
tung vnd erzellung/ etlich aber der ſachen ſubſtantz.
Solches hettẽ wir wol
mögen zů der gantzen welt ſubſtantz vnnd weſen rechnen/ doch habend wir
ſie allein auff den menſchen gezogen/ weil faſt allein der menſch/ vnnd für-
nemlich/ reich/ glückſelig/ vñ ſich ſelbs für etwas beſonders zůſein achtet.
Was man auch von dem ſagt/ mag zů der gantzenn welt gerechnet werden.
Deßhalben damit ich zů dem handel komme/ zeiget Diodorus an/ es ha-
be Oſiris vyl komlichkeit den menſchen angezeigt/ wie auch das bier trãck.
darzů an anderen orthen den Dionyſium/ in diſen landen/ da es ſein mö-
gen/ den wein.
Es ſeind gewaltige regimenten vnnd Künigreich in Aegypten geweſen
11Egyptier
reich alter.
vnder Seſoſtren/ Amaſen/ Simandiẽ/ vnd Oſiriden/ auch ſo vyl Künig/
daß bey C C C C lxxv mann daſelbſten geregiert/ on fünff frauwen.
Man
thůt auch zehentauſet jar darzů/ in wöllichen ſollen die Gött geregiert ha-
ben/ vnder diſen iſt Oſiris der letſt geweſen.
Auch ſonſt fünffzehen tauſet
mann.
Demnach zeigend die treffenliche große gebeüw etwas an/ wölcher
anzeigung eines vngleüblichen pracht vnd alters/ nach zů Diodori zeytten
vorhanden/ alſo daß ſie in menſchlichen ſachen dem menſchen vyl zůbeden
cken gebend.
Dann S. Laurentzen kirchen zů Meyland/ wölche vor M C-
CCC.
jaren erbauwẽ/ hat nach gar kein anzeigung deß alters/ es ghet auch
deren nicht ab.
Es hatten aber die Egyptier vyl ſterckere vnd ſteyffere ge-
beüw/ wölliche doch vor alter außgefreſſen.
Ir gewonheiten mit ſampt der
beſchneydung/ ſeind zů den Iuden/ Colchen/ vnd Troglodyten kommen.
Auß wöllichem bekanndt/ daß alle ding bey dẽ Heydẽ vyl anderſt angefan-
gẽ/ dañ mã recht daruõ ſagt.
doch gehörẽ diſe ding zů den ewigen heimlichkei
ten.
Diſes iſt inder gantzen welt bekanndt vnd offenbar/ daß die erdẽ nun
ein lange zeytt allenthalben bewonet worden/ alſo daß ſo vyl einwoner/ vor
ab in den weitgelegnen inſlen/ in ſo kurtzer zeyt nit wol hettẽ auff kommen
mögen.
Was hat ſie aber dahin gezwungen? zwar die notwendigkeit vnnd
vyle der menſchen hat ſie dahin gebracht/ daß ſie neüwe wonungen habend
ſůchen müſſen.
Es wer aber ein beſonder groß wunderwerck/ wann geleich
von anfang der welt ſo vyl menſchen geweſen/ daß ſie jre wonungen hetten
enderen müſſen.
Deßhalben ſolle das menſchlich gſchlecht mehr von ſeiner
eigenen ſubſtantz/ dann von der geburt har entſtanden vnnd auff kommen
ſein.
Was aber iſt/ das iſt zům theil warlich/ als der himmel/ das gemüt/ {der}
verſtand/ vnd die Elementen.
in wöllichen weder anfang nach end. das an-
der iſt wie ein ſchatten oder das etwas ſein mag/ als die ſtück der elementen
vnd was von jnen kom̃et/ als die thier vnd gewechs.
etliche ding habend ein
mittelmeſſige natur/ als der menſchen ſubſtantz/ vnd ſo etwas anders köſt
lichers darbey begriffen.
Es laßt ſich aber anſehen als wann deß menſchen
ſubſtantz nit were/ dieweil ſie nach der vergangnen zeyt für nicht geachtet.

diſes zeigt die vergeßlichkeit vnd das lãg alter an/ wölche ein natur haben
mit denen/ ſo erſt neuwlich verloffen.
ſie iſt auch in zůkünfftigen nitt/ weil
man allein der hoffnung lebt/ vnd auch vngewüß iſt.
Auch nit in gegenwer/
tigen/ weil die ſelbe zeyt allein ein augenblick/ vnd vnbeſtendig.
darumb ha
bend die weyſen Pyrrhonici geſagt/ es ſeye kein vnderſcheid vnder dem gůt
ten vnnd böſen/ weil ſie alſo nach bey einanderen ſeind.
Was man aber von der hellen ſagt/ kom̃et zům theil von den Egyptiern
22Hell auch
bey den heidẽ

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