Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
461 ccccv
462 ccccvi
463 ccccvii
464 ccccviij
465 ccccix
466 ccccx
467 ccccxi
468 ccccxij
469 ccccxiij
470 ccccxiiij
471 ccccxv
472 ccccxvi
473 ccccxvij
474 ccccxviij
475 ccccxix
476 ccccxx
477 ccccxxi
478 ccccxxij
479 ccccxxiij
480 ccccxxiiij
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451cccxcvſachen/ Das acht bůch. doch můß man diſes an ein ander orth rechnẽ. Zůletſt iſt wañ die menſchen
von
jnen ſelbs verderben/ vnd durch kein auſſeren gewalt darzů getrungẽ
werden
.
ſollichen jamer nennet man die peſtelentz. Es verderbend auch et-
wan
die thier ſo menſchlichem brauch von nöten ſeind.
Ob wol aber diſes
an
anderen orthen vnder den gemeinẽ jamer gezellet/ acht ich doch nit daß
man
es auff diß mal darunder zellen ſoll.
dann ich red allein von denen/ ſo
eigentlich
den menſchen antreffen.
dann diſe plag kommet über das viech/
ſeüw
vnnd rinder/ aber über die roß/ geißen/ vnnd bünd nit.
Welche nitt
lebhafftig
/ bey einanderen lebend/ vnnd feüchter natur ſeind/ vnder die
kommet
der ſchelm bald/ als vnder die ſchaaff.
die ochſen lebend beyeinan
deren
/ vnnd ſeind lebhafftig/ darumb kommet diſe plag nitt bald vnder
ſie
.
Den ſeüwen geth es wie den ſchaaffen. die hünd ſeind nit lebhafftig/
aber
trockner natur/ lebend auch nit beyeinander in hauffen/ wie auch die
roß
nitt/ die doch lebhafftig/ darumb kommet ſie diſe ſucht nitt bald an.
Wölche aber beyeinanderen whonend/ vnder die kommet ſie etwan. Die
geyſſen
werden minder kranck dann die ochſen/ vonn wegen ihrer treffen-
lichen
tröckne.
Deßhalben iſt bekannt daß ſieben arthen des gemeinẽjamers in mẽſch-
lichem
leben ſeind/ wölche ich wider eräfferen will.
Erbidem/ waſſerflůth/
wind
/ thier/ peſtelentz/ krieg/ vnd hunger.
Es habend vyl auch von dem
brunſt
gezweiflet/ doch ſoll mann es nitt vnder die gemeine jamer rechnen.
dann ſollicher mag auff dreyerley weg entſthã/ ongefar/ von den mẽſchen/
vnd
von natur.
Der von den menſchen beſchicht/ ſoll dem krieg oder vff
růr
gerechnet werden.
Der on gefar beſchicht/ mag nit gemein ſein. wann er
auch
einer ſtatt gemein/ můß man jn der menſchen that zellen.
doch wel-
lend
wir von dem ſelbigen hie nicht handlen/ wiewol bekanndt iſt/ daß vor
zeiten
inn Schottland ein feüwr auffgangen/ durch wölches faſt dz gantz
land
verbrunnen/ diſes mit hilff des winds.
doch iſt diſes von der bän-
men
matery beſchehen/ wölche dem brunſt wol zůbereitet.
Es iſt aber auch ein nateürlicher brunſt vnſeren zeitẽ Puteolen an
gangen
/ vnnd lang auff dem berg Aetna geweſen.
doch iſt es nitt eigentli-
chen
ein brunſt/ ſonder ein erdbidẽ.
dann die heüſer werden nitt faſt durch
das
feüwr verzeert/ ſonder mit eſchen verdeckt.
Wann es aber ein brunſt
ſein
ſolte/ müſte es ein flamm oder kool ſein.
Die kool oder glůt wurd all-
gemach
die welt vmb ſich freſſen.
vnd möcht der flamm das meer nit verzee
ren
.
dann es iſt vngläublich zůſagen/ wie vyl das feüwr waſſers hinnem̃e.
darumb můß eintweders daß meer zůerſten verzeert vnnd außgetrocknet
werden
/ oder der welt kreiß darumb/ můß nit verbrennen.
Es beſchicht aber ſolliches auff zweẽ weg. eintweders daß diſes über die
natur
iſt/ oder man můß es nitt alſo verſthan.
Oder es můß vorhin alles
durch
einanderen vermiſchet werden.
doch mag ſollicher iamer inn etlichen
landen
wol angehn/ wann der boden vnd die acker des ſchwebels vnd bechs
natur
bekommen.
wie vor zeiten vmb Sodoma vnd Gomorrha. Deßhal-
ben
ob wol diſer jamer auch gemein/ ſoll es doch nitt vnder die anderen @@@-
ben
gerechnet werden.
dann er mag nit zůmal auff der gantzen welt ſein/
ſo
lang vnnd die beſthan ſoll.
man můß aber von dem/ als auch von an-
deren
reden.
doch iſt über das ander alles diſer jamer gar ſeltenn/ dann
die
anderen.

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