Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
461 ccccv
462 ccccvi
463 ccccvii
464 ccccviij
465 ccccix
466 ccccx
467 ccccxi
468 ccccxij
469 ccccxiij
470 ccccxiiij
471 ccccxv
472 ccccxvi
473 ccccxvij
474 ccccxviij
475 ccccxix
476 ccccxx
477 ccccxxi
478 ccccxxij
479 ccccxxiij
480 ccccxxiiij
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454cccxcviijVon mancherley wunderbaren har/ wölche mit den todten cörperen/ nach Heidniſchem jrthũb/ vmbgan-
gen/ wie wir von den ſeelen in der hell recht vnnd Chriſtlich.
man ſetzet ſie in
die ſchiff/ klagt ſie an/ beſchirmet ſie/ verurtheilet ſie/ vnd wirffet der gott-
loſen cörper den vöglen für.
die frommen aber haltet man für vnſterblich/
ſo vyl vnd in deß menſchen vermögen/ darumb vnderſthet man diſe vor al
ler faulung zůbehalten.
dann man nam jnen das eingeweid harauß/ ſchloß
ſie in ein glaß/ thät ſpecerey darzů/ vnnd behielt ſie in herrlichen greberen.
Diſer vnnd anderer dingen ſo man mitt den abgeſtorbenen beghet/ iſt Plu-
to der ſun Saturni bey den Cretenſeren ein anfenger geweſen.
darumb hat
man jn für ein Gott der hellen gehalten.
Vnnd zwar diſe forcht der verur-
theilung/ vnd die ſchmach ſo den cörperen begegnet/ enthielt vyl mehr von
den ſchantlichen thaten/ dann wann man vyl fabelwerck von den ſeelen er-
dichtet/ die denen dingen geleichend/ ſo man mitt den cörperen begangen.

Vnd zwar wie ich ſich/ thůt auch die reuerentz vnſerer religion vnnd glau-
bens bey den Gottloſen nicht mehr/ wiewol alles warhafftig ſo dariñ geler-
net/ vnd der warheit auch gemeſſer/ dann das bey den Poeten von der hel-
len geſagt wirt.
Was haben dann wir nach überig/ wann vns die hoffnung
von der hell vnd dẽ him̃el entzogen?
warlich wañ etwas von diſer hoffnũg
hingenommen/ beleibt von menſchlicher dingen ſubſtantz gar wenig übe-
rig.
doch wirt ſie durch die begirden gemeert.
Der reich haltet gaſtungẽ/ treybet großen bracht/ vnd bauwet. vor zeyten
11@@ſchliche
handlung.
bey den Römeren richteten ſie ſpil an.
Wöllicher in ehren ſitzet/ der hat vyl
die er füret/ er herſchet/ greifft an/ widerſtrebt/ machet hoch/ vnnd andere
nider.
Die Fürſten fürend krieg/ machend gewaltig/ vnnd machend arm.
Die geleerten ſchreiben/ lernen vnnd zancken vnder einanderẽ. weil ſie auch
diſes thůnd/ vermeinet man ſie ſeyend etwas/ vnd ſonſt nicht.
Wann einer
als lang wie der Epimenides ſchlieff/ wurde er doch nicht deſter lenger lebẽ.

darumb wann du auß diſer zeytſcheideſt/ was hilffet es dich wañ du ſchon
tauſet jar gelebt haft?
ja nit mehr dann den Endymion zů Latmien in Ca-
trien.
doch hat dz lieb kind daß ſelbig begert. es were auch weger/ einer were
ein frauw geweſen ſo gebůlet/ vnd kein rechten verſtand gehabt.
Weil aber alle ding hie verghand/ vnd wider anghand/ vermeinet man
es ſeye diſes gewül etwas.
Wir habend aber zwen affect vnnd begirden/ die
hoffnung vnnd forcht.
wölcher anfang iſt vnſer vnuerſtand. darumb leben
wir/ wie ein theil an dem gantzen/ vnnd der ſtock am baum.
Doch ſeind etli
che etwas herlicher dann die anderen.
Deßhalben iſt vnſer leben in dem gan
tzen/ in wöllichem wir leben/ für vnnd für an einanderen.
In den gewech-
ſen betreügt vns ſolches am mehrſten/ wölche abgehauwen wider wachſen/
als an den reben.
Doch gehört wol ſolliches etwas zů der gantzen natur/ a-
ber zů vns gar nicht.
Widerumb was warlich iſt/ das iſt auch ewig.
Der menſch lebt ein kleine zeyt. es iſt auch das endtlich kein theil deß vn-
endtlichen.
darumb iſt deß menſchen leben gar nit/ vnd ein mittel ding zwi
ſchen dem ſo iſt/ vnnd ſo nit iſt.
Es iſt aber ein kleine zeyt/ wölches kein zeyt
heißt/ den götteren zůuergleichen/ wann wir alle ding bedencken.
Doch mö
gend wir ſolliche gleichnuß kümerlich eroffnen/ weil wir die gleichnuß nitt
wüſſen/ dann der Götteren leben iſt auſſerhalbẽ dem Göttlichen wort nach
menſchlicher vernunfft vns vnbekanndt.
darumb iſt in diſer/ das leben die
vnuollkom̃enheit/ vnd das leben in der contemplation vnnd betrachtnuß.

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