Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
461 ccccv
462 ccccvi
463 ccccvii
464 ccccviij
465 ccccix
466 ccccx
467 ccccxi
468 ccccxij
469 ccccxiij
470 ccccxiiij
471 ccccxv
472 ccccxvi
473 ccccxvij
474 ccccxviij
475 ccccxix
476 ccccxx
477 ccccxxi
478 ccccxxij
479 ccccxxiij
480 ccccxxiiij
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              <pb o="ccccxxxvi" file="0492" n="492" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            vnnd ſeüdet doch nit/ dann man könte ſich nit mit weſchen/ vnd müſte da@
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            obereſt auch warm werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s14080" xml:space="preserve">ſonder es ward durch ein ſubteile rechnung/ die
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            man nit vnderlaſſen ſoll/ das feüwr fein getemperiert/ alſo wann deß obere
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            ſten waſſers kelte angefangẽ milt vnd getẽperier zů werdẽ/ war das mittel
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            lauw/ vnnd das niderſt alſo heiß/ daß der menſch komlichen baden mocht.
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            <s xml:id="echoid-s14081" xml:space="preserve">dañ in dem gar heißen fiengen ſie an/ damit die ſchweißlöchlin auffgiengẽ/
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            vnnd die müde/ wann die vorhanden/ hinweg gienge. </s>
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            ſie ſich erſt recht mit dem lauwen/ damit ſie recht erfeüchtet vnnd allen wüſt
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            von jnen brechten. </s>
            <s xml:id="echoid-s14083" xml:space="preserve">auff diſes begoſſend ſie ſich mit kaltem waſſer/ in welchẽ
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            ſie nit allein eines feinẽ woluſt entpfunden/ ſonder es wardẽ auch jre krefft
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            von der kelte geſtercket/ vnnd zů leßt ſchmireten ſie ſich mit öl. </s>
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            brauch vonn dem Galeno vnnd etwan ſonſt von mir iſt angezeigt worden. </s>
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            es iſt hie genůg daß man wüße/ daß die ſelbige ſchmirung das fleiſch weich
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            machet/ darzů nit als wol hitz oder kelte entpfindet. </s>
            <s xml:id="echoid-s14086" xml:space="preserve">Deßhalben můß man
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            diſes waſſer nit ongefahr temperieren/ ſonder man bedorfft eines beſonderẽ
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            fleyß. </s>
            <s xml:id="echoid-s14087" xml:space="preserve">dañ es ghet nit zů wie in einem geſchirr/ da das ober theil wermer dañ
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            das vnder iſt/ ſonder in zweyen geſchirren iſt das wider ſpil. </s>
            <s xml:id="echoid-s14088" xml:space="preserve">dañ die nideren
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            werden wermer dann die oberen/ mit einem entpfindtlichen vnderſcheid/
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            weil ſie dem feüwr neher ſeind.</s>
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            <s xml:id="echoid-s14090" xml:space="preserve">Darumb thůnd ettliche ein figur darzů/ wie auch in anderen dingẽ/ als
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              brauch.</note>
            ietz der brauch iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s14091" xml:space="preserve">die anderen wellend der figuren exempel gar nit haben/
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            als Galenus in den Plantis vnd gewechſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14092" xml:space="preserve">Doch fälend ſie zů beiden thei-
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            len/ dann gar kein figuren wellen brauchen/ gehört einem groben ſchwetzi-
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            gen menſchen zů/ ſo doch ettlich ding allein durch die figuren mögen außge
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            legt werden/ das man ſonſt ſchwerlich mit vyl worten mag zů wegen brin-
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14093" xml:space="preserve">wann man zů allen dingen welte figuren ſetzen/ were garkindiſch vnd
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            nicht wert. </s>
            <s xml:id="echoid-s14094" xml:space="preserve">Deßhalben ſoll man die figuren in dreyen fälen brauchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14095" xml:space="preserve">zů er-
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            ſten wann wir große werck wellend außlegen/ in welchen man durch ein an
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            blick mehr verſthen mag/ dann wann man vyl papyr mit reden beſchreibt.
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            <s xml:id="echoid-s14096" xml:space="preserve">Zum anderen wann in denen dingen můß ein vergleichung ſein/ damit mã
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            den vnderſcheid erlernen mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s14097" xml:space="preserve">dann diſe beleibet baß im verſtand/ wann
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            man ſie ſicht/ dann ſo man lang dauon lißet oder redt. </s>
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            der reden zů förchten du laſſeſt eines da auſſen daß du nit verſtandeſt. </s>
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            daßelbig vnderlaſſen/ magſt du gar nicht verſthen. </s>
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            den Anatomien vnnd auffſch neidung der menſchen oder thieren/ am aller
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            mehrſten eigentliche figuren haben/ welche nit allein nutzlich/ ſonder auch
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            notwendig ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s14101" xml:space="preserve">zum dritten wann man vyl ding/ ſo ein art haben/ můß
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            außen lernen vnnd inn gedechtnuß faßen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14102" xml:space="preserve">darumb iſt nitt allein nutzlich
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            wann man die kreüter verzeichnet/ ſonder auch wann ſie gemalet werden. </s>
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            Es iſt auch nach ein andere notwendigkeit vorhanden/ wann wir kein be-
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            ſondere nammen haben/ als in der alten geſchirren/ kleidungen/ vnnd in-
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            ſtrumenten/ welche alle vmb ſo vyl abgenommen/ daß die nit verzeichnet
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            nach abgemalet worden ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s14104" xml:space="preserve">Auß welchem offenbar/ daß diſe vonn nö-
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            ten geweſen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s14106" xml:space="preserve">Der zundel welcher von einer yeden liederlichen vrſach das feüwr entpfa
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            het (den man gemeinlich ein aaß nennet) würt alſo. </s>
            <s xml:id="echoid-s14107" xml:space="preserve">Man nimmet die grö-
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            ſte ſchwimm von beümen/ vnnd ſeüberet ſie wol von dem holtz/ demnach
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