Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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471 ccccxv
472 ccccxvi
473 ccccxvij
474 ccccxviij
475 ccccxix
476 ccccxx
477 ccccxxi
478 ccccxxij
479 ccccxxiij
480 ccccxxiiij
481 ccccxxv
482 ccccxxvi
483 ccccxxvij
484 ccccxxvij
485 ccccxxxix
486 ccccxxx
487 ccccxxxi
488 ccccxxxij
489 ccccxxxiij
490 ccccxxxiiij
491 ccccxxxv
492 ccccxxxvi
493 ccccxxxvij
494 ccccxxxviij
495 ccccxxxix
496 ccccxl
497 ccccxli
498 ccccxlij
499 cccclxiij
500 ccccxliiij
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482ccccxxviVon mancherlei wunderbaren C D nit mit im harũb füren/ es breche dann alles zůſamẽ was daran ſthet/
als in der bewegung gegen dem ſelbigẽ orth.
Oder es wirt in gar nit ziehen/
als wann es in den gegen theil lauffet.
vnd diſes fürnemlich wann der bewe
gung vrſprung/ von einem fürnemmen oder ewigen rad vnnd thurn ſein
wirt/ wann der ein ſeil hat.
Deßhalben ſag ich daß der auſſer kreyß/ auß gemeldeten vrſachen zinck-
11Ein auſſer
@reiſs bewegt
den inneren.
echtig/ oder mitt dem treibenden rad eingefaſſet/ oder gar zůſamen gethon
iſt.
der iñer aber nit/ ſonder er iſt allein an das zinckechtig rad gehefftet/ al-
ſo dz er von dẽ bewegt wirt.
Doch mag er durch ein widerwertigen trib/ von
dem größeren kreyß bewegt werden/ an wölchen es/ nach der gleichförmi-
gen bewegung/ mit zweyen zincken ſo in die hüle ghond/ angehefft iſt.
Aber
in dem gegentheil mag es nit ſein/ daß zwen ebene kreyß oder ring/ wie dañ
hie für die horologien beſchriben/ auff einem centro mögend bewegt wer-
den/ alſo daß einer den anderen mitt ihm nemme/ vnnd aber von dem ſelbi
gen nitt möge hingenommen werden.
dann wañ das A B das C D hinnim
met/ alſo daß ſich das D gegen dem Mziehe/ ſo iſt das C D mehr an das A
B gehefftet/ dann an ſein eigen bewegend rad.
darumb mag ſein eigen rad
das C D/ ihn nach dem gegentheil bewegen.
doch beſchicht es in abwechß-
lung/ als wann die händ oder zincken vnderſich getruckt werend.
51[Figure 51]a b c d
Deßhalben ſoll man zwen kreyß beſtimmen/ D/ auff dẽ cen
tro A/ aber das C auff B/ vnnd wirt das Centrũ in den kreyß
D angehefftet/ das C aber ſeye nit an den kreyß D gehencket/
darumb wann das D vmbgetriben/ wirt das centrum B vm̃
das A lauffen/ vnnd deßhalben auch der punct C.
Doch mag
das C mitt einem widerwertigen lauff bewegt werden von ſeinen rederen/
vmb ſein ſelbs eigen centrum/ weil es nitt an das D gehencket iſt.
Weil ſolliches nun bedacht/ vnnd wir wolten deß achten kreyß oder him
mels lauff in xxxvj tauſet jaren beſtimmen/ iſt bekanndt daß diſe jar/ xiij
tauſet mal tauſet C X L I X tag haltend.
Wañ nun vier reder geſetzet/ vn{der} wölchem eins in xliiij tagen vmblauf-
fet.
dz ander habe xlviij zincken/ vnder wölchem ein yeder/ ein gantze reuo-
lution vnd vmblauff deß erſten erfordere.
das dritt aber habe lxxv zincken
deren yeder nach dem der gantz lauff am anderen rad vollbracht fürfahre.
Zů letſt das viert/ wölches an den zeiger gehencket vnnd lxxxiij zincken ha
be/ die auch anfahen vmb zů lauffen/ nach dem das drittrad ſeinẽ lauff voll
bracht.
alſo wirt das viert rad in xiij tauſet malen tauſet vnd Cxlvij tauſet/
darzů C C tagen vmblauffen/ das iſt in xxxv tauſet D C C C C x C v jarẽ/
alſo daß allein fünff jar manglend/ wölliche zeytt vnnd weil in ſollicher zal
gantz vnbefindtlich iſt.
So vnns aber gefallet ſolliche reuolution eigentli-
chen zů vollbringen/ auch inn denen zalen/ ſo kein theil habend/ wöllen wir
ein exempel von deß Martis lauff zů handen nemmen/ wöllicher in C C x-
xix nach dem dritten theil beſchicht.
deßhalben will ich diſe in ein warhaffte
zal bringen.
dieweil wir auch diſe in C Cxxviij tag ziehend/ mögend wir di-
ſen kreyß inn ein anderen kreyß ziehen/ wöllicher durch ein gegenwirtigen
lauff bewegt wirt in L I M D C C C C L xxxiiij tagen/ vnnd wirt alſo in
C C xxviij an einem theil verhinderet werden.
deßhalben wirt die reuoluti-
on in C C xxix vollbracht.
Sonſt iſt nach ein anderer weg der leichter iſt/ wann das letſt rad Cxiiij

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