Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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501 ccccxlv
502 ccccxlvi
503 ccccxlvij
504 ccccxlviij
505 ccccxlix
506 ccccl
507 ccccli
508 cccclij
509 ccccliij
510 ccccxliiij
511 cccclv
512 cccclvi
513 cccclvij
514 cccclviij
515 cccclix
516 cccclx
517 cccclxi
518 cccclxij
519 cccclxiij
520 cccclxiiij
521 cccclxv
522 cccclxvi
523 cccclxvij
524 cccclxviij
525 cccclxix
526 cccclxx
527 cccclxxi
528 cccclxxij
529 cccclxxiij
530 cccclxxiiij
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            leib gettagen/ vnnd aber das leben alſo kurtz/ müßte noth halben bald die
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            gantze arth abghen/ dann man müßte allein den dritten theil dem alter zů
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            geben/ vnd den ſechßten der juget/ vnnd wurden alſo allein vier theil über
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            beleiben/ ſo zů der geburt kommelich werend. </s>
            <s xml:id="echoid-s11377" xml:space="preserve">Du ſichſt aber bey den men-
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            ſchen/ welches ein vernünfftig thier/ was für hindernuſſen/ durch geſatz
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            vnd gewonheiten darzů kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11378" xml:space="preserve">demnach auß begirden des gemüts/ weil
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            ſie diſer nit gewaltig/ darumb müßten deren mehr dann eines zůmal gebo-
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            ren werden/ wie von ſeüwen vnd hünden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11379" xml:space="preserve">es mag aber ſolliches bey keinem
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            thier ſein/ ſo die frucht im leib tregt/ darũb můß diſes/ das mã ſagt/ ein fa-
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            bel ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s11380" xml:space="preserve">Welche aber geſagt/ es ſeye diſe arth nitt menſchẽ/ ſonder etwas
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            mittels/ ſo nitt geregiert werde/ auch kein gemeinen nutz habe/ doch rede/
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            aber vnuollkommen/ alſo daß ſie an geberden vnd verſtand ein mittel na-
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            tur von den thieren habend/ wie die alten von den Satyren fabulierẽ vnd
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            dichten/ die ſeind noch mehr zůſchelten. </s>
            <s xml:id="echoid-s11381" xml:space="preserve">dann ſie halten diſes darumb/ weil
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            ſie glauben/ der menſch ſey durch vyl anfeng vnnd gründ von den thieren
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            vnderſcheiden/ wie er dann auch durch vyl machten/ glideren/ übungen/
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            vnd würckungen ein vnderſcheid hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11383" xml:space="preserve">Es iſt aber der menſch nit alſo von den thieren vnderſcheiden/ ſonder al
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            lein mit der vernunfft. </s>
            <s xml:id="echoid-s11384" xml:space="preserve">Es iſt aber die vernũfft/ darmit wir eines auß dem
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            anderen herein bringen/ die ſich zů mehrmalen (wie vor etwan geſagt) do-
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            plet/ als in zalen/ ſchöpffung vnd ſtath der welt/ die mancherley enderun-
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            gẽ vnd gezierden herein bringt/ wie wir in dẽ kraut Hypericon oder S. </s>
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            hans kraut genennet/ zů einem exempel ſehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11386" xml:space="preserve">darumb můß ein thier diſes
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            haben oder můß nit haben/ vnd mag zwiſchen diſẽ kein mittel erfundẽ wer
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s11387" xml:space="preserve">wölches diſes hatt iſt ein mẽſch/ wölches es nit hat/ iſt ein vnuernünff
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            tig thier. </s>
            <s xml:id="echoid-s11388" xml:space="preserve">Wañ du aber ſagſt es habe diſes etwan eines vnuolkommen/ das
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            mag nit geſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s11389" xml:space="preserve">dañ wie in dẽ Heimlichkeiten angezeigt/ iſt ein jede form vñ
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            art vollkom̃en/ vnd ſeiner eigenẽ würckung vollmechtig. </s>
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            würffeſt/ es habend ettliche thier ein theil ſinnen gar doll/ als die fiſch das
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            geſicht/ ſo iſt doch die form vnd arth nit doll/ aber das inſtrument. </s>
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            gnůgſam anzeigt/ daß vnder diſen ſelbs etliche die anderen übertreffend/
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            dieweil ſie ein beſſer inſtrument haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s11392" xml:space="preserve">wann aber die form vnd das leben
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            ein gewiſſe beſchribene facultet oder macht hette/ möchte ſie auch in dem be
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            ſten inſtrument nit verbeſſert werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11393" xml:space="preserve">Wann du ſagſt/ die Pygmeen vnd
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            zwergen ſeyend alſo in vergleichung mit der menſchen art/ wie die fiſch jres
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            geſichts halben zů den vöglen zůrechnen/ oder zů den vierfüßigen thieren/
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            ſo můſt du doch nicht deſt minder bekennen/ daß die Pygmeen vollkom̃en
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            menſchen ſeyend/ dieweil ihr form vnnd geſtalt volkommen. </s>
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            kein mitle arth zwiſchen den menſchen vnd thieren. </s>
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            der Pygmeen hiſtorien ein fabel ſeye/ wie auch Strabo vnd mencklich zů
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            vnſeren zeiten daruon gehalten/ wölchen faſt alle wunderwerck der welt
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            wol bekannt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11397" xml:space="preserve">Daß aber ein ſollicher herrlicher Philoſophus betrogen/ macher des Ho
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            meri authoritet vnd anſehen/ auch das gemein geſchrey/ von einer beſonde
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            ren geſcheüden arth katzẽ/ don wölchen wir vorgeſagt/ oder vyl mehr von
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            den affen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11398" xml:space="preserve">Vnd weil er vyleicht vermeint/ daß die zwey auſſerſte theil vnnd
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            end/ zů gleicher geſtalt/ in nateürlichen dingen von nöten weren. </s>
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            nun die Riſen zůlaßet/ ſolte man auch die Pygmeen zůlaßen/ wölches auch
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