Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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552 ccccxcvi
553 ccccxcvij
554 ccccxcviij
555 ccccxcix
556 d
557 di
558
559 diij
560 diiij
561 dv
562 dvi
563 dvij
564 dviij
565 dix
566 dx
567 dxi
568 dxij
569 dxiij
570 dxiiij
571 dxv
572 dxvi
573 dxvij
574 dxviij
575 dxix
576 dxx
577 dxxi
578 dxxij
579 dxxiij
580 dxxiiij
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              <pb o="dxcv" file="0651" n="651" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            ſchen machen waarzůſagen/ vnd alles recht an zů ſchicken/ wañ man ſie vn
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            der der zungen haltet/ oder an den hals hencket/ oder inn einem ring tregt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18936" xml:space="preserve">Es ſeind aber fünff ding zů diſem notwendig. </s>
            <s xml:id="echoid-s18937" xml:space="preserve">Zům erſten daß der ſelbig
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            menſch von natur alſo geſtaltet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18938" xml:space="preserve">dann dergeleichen weyſſager ſeind mäſſig/
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            vnnd vnder Venus geſtirn erboren. </s>
            <s xml:id="echoid-s18939" xml:space="preserve">Zům anderen daß in dem ſelbigen al-
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            ter vnd zeyt diſes geſtirn @@giere. </s>
            <s xml:id="echoid-s18940" xml:space="preserve">man erkennet aber ſolches auß den gedan-
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            cken ob ſie waar oder falſch ſeyend/ darzů auß den treümen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18941" xml:space="preserve">Zů dem dritten
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            ſoll diſer ſtein ein andacht in dem gemüt erwecken. </s>
            <s xml:id="echoid-s18942" xml:space="preserve">Zům vierten ſoll er einer
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            arth mit dem geſtirn ſein/ namlich der die waarheit anzeige. </s>
            <s xml:id="echoid-s18943" xml:space="preserve">Zů dem fünff-
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            ren ſoll er für ſich ſelbs zů ſollichem krefftig ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18944" xml:space="preserve">wann man jn anhenck et ſo
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            das ſelbig geſtirn regieret/ wirt er vyllicht nutzlicher ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18945" xml:space="preserve">Auß diſem iſt of-
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            fenbar/ daß die waarſager nit allwegen die waarheit anzeigen/ auch nitt zů
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            künfftige ding in gleichẽ vorhin ſechen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18946" xml:space="preserve">Deßhalben ſagt man die teüffel ſeyẽ
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            truglich/ ſo doch die kunſt weyßzeſagen/ wölliche doch nateürlich betrug-
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            lich iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18947" xml:space="preserve">Wölliche auch diſe ding nittfür můtmaſſungen halten/ ſonder als
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            eigentliche erkanntnuſſen/ die kommen in große gefahr.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18949" xml:space="preserve">Als ich ſolliches einem von dem adel angezeigt/ der mit diſen künſtẽ vmb
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            gangen/ vnnd in nit bereden mocht/ iſt er in gefahr ſeines lebens/ ehr/ vnd
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            gůt gefallen/ darzů ſchwerlich geſtraffet worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18950" xml:space="preserve">Auß ſolchem wirt diſe rä-
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            terſchen vnnd frag auffgelößet/ warumb etliche auß beſonderenn künſten
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            weyſſagen/ weil ſie doch diſes für ſich ſelbs nit thůn mögen? </s>
            <s xml:id="echoid-s18951" xml:space="preserve">laß auch diſes
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            kein kunſt ſein/ ſonder eytel geſchwätz vnnd gaucklerey/ als in dem vierten
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            bůch der weyßheit angezeiget/ iſt doch gewüß ye fleyſſiger man diſe erfor-
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            ſchung zů handen nimmet/ ye gewüſſer vnnd heitterer ſie ſein wirt/ als wir
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            an anderen orthen von der Geomantey angezeiget.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18953" xml:space="preserve">Die vrſach iſt daß diſe figuren vnnd außrechnungen das gemüt bewegẽ
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            die waarheit an zů ſagen/ wañ man auch fleyſſig vnd eigentlich diſem nach-
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            gedencket/ vnnd deſſen krafft etwegt/ iſt es mehr ein anreitzung/ dann ein
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            gewüſſe kunſt waar zů ſagen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18955" xml:space="preserve">Solliches anzeigung iſt/ daß er auch auß widerwertigen figuren faſt ein
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            ding wirt anzeigen/ vnnd wirt das gemůt allenthalben anlaß nemmen die
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            waarheit zů eroffnen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18956" xml:space="preserve">Wie hargegen ein anderer/ wöllicher diſer rechnung
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            erfaren/ vyl anderſt dann diſer wirt anzeigen/ dieweil ſein gemüt nitt alſo
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            bereittet zůkünfftige ding an zů ſagen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18958" xml:space="preserve">Alſo iſt nun angezeiget daß man zůkünfftige ding möge weyſſagen/ inn
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            wöllichenn dingenn auch die waarheit beſtande. </s>
            <s xml:id="echoid-s18959" xml:space="preserve">Wölches auch Moſes
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            angezeiget hatt/ ſprechende. </s>
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            ſchen auß dem end erkennen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18961" xml:space="preserve">als wann er wölte zů verſthen geben/ daß wir
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            inn diſem ein krafft erkenneten/ wöllicher mitt der that leiſtet/ was er ver-
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            heiſſen hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18963" xml:space="preserve">Wir habend aber auch erfaren vnnd erkundiget was diſes ſeye/ nam-
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            lich ein waare můtmaſſung vonn zůkünfftigen dingen/ inn wöllicher doch
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            kein gewüſſe rechnung iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18964" xml:space="preserve">dann wo ein ding gar nit fälen mag/ das můß
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            ein kunſt oder erfarnuß ſein. </s>
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            möge. </s>
            <s xml:id="echoid-s18966" xml:space="preserve">namlich durch ſtein oder gebät. </s>
            <s xml:id="echoid-s18967" xml:space="preserve">dann inn dem einen iſt die Göttliche
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            krafft/ in dem anderen die nateürliche. </s>
            <s xml:id="echoid-s18968" xml:space="preserve">wir habend auch deſſen vrſach auff
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            das gſtirn gewendet/ nãlich auff dẽ lieblichen Venus ſternen/ wölcher wie
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            die gütigen leüt die heimlichkeit offenbaret. </s>
            <s xml:id="echoid-s18969" xml:space="preserve">es iſt auch gediſputiert wie </s>
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