Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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581 dxxv
582 dxxvi
583 dxxvij
584 dxxviij
585 dxxix
586 dxxx
587 dxxxi
588 dxxxii
589 dxxxiij
590 dxxxiiij
591 dxxxv
592 dxxxvi
593 dxxxvij
594 dxxxviij
595 dxxxix
596 dxl
597 dxli
598 dxlij
599 dxliij
600 dxliiij
601 dxlv
602 dxlvi
603 dxlvij
604 dxlviij
605 dxlix
606 dl
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609 dliij
610 dliiij
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            ches zůgange. </s>
            <s xml:id="echoid-s18970" xml:space="preserve">namlich auß einer zwifachen bewegung deß geſtirn vnnd der
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            natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s18971" xml:space="preserve">vnnd alſo auch warumb diſe krafft in den hülenen vollmechtig/ vnd
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            warumb ſie abgenommen/ auß was vrſachen auch die menſchen waarſager
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            vnnd Poeten geweſen/ warumb auch vyl habend von der weyſſagung hilff
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            bekommen/ vnnd der mehrtheil/ ſo ſolliche mißbraucht/ in treffenliche ge-
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            fahr gefallen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18972" xml:space="preserve">daß auch etliche auß truglichen künſten die waarheit angezei-
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            get/ vnnd auß wat vrſach.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18974" xml:space="preserve">Nun iſt nach überig daß wir anzeigen/ warumb die leüth ſo weyſſagen/
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              ſthond nit wz
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              ſie thůnd.</note>
            verzucket/ vnnd ein beſondere andacht bekommẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s18975" xml:space="preserve">dann weil das gemüt zů-
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            künfftige ding ſechen ſoll/ vnnd das ſelbig durch die ſiñ mehr bewegt/ můß
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            die ſinnliche krafft mehr bedecket werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18976" xml:space="preserve">als nãlich wann man in der nacht
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            die kleinen getöß mehr hören mag dann im tag/ dieweil im tag das klein ge-
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            töß durch das groß bedecket wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18977" xml:space="preserve">Wie mögend aber die ſinn überfallen wer
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            den/ vnnd die ſchwechere krafft deß gemüt beleiben/ dieweil die große bede
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            cket krefft/ auch die kleinen bedecken ſolten? </s>
            <s xml:id="echoid-s18978" xml:space="preserve">dañ allein wie im ſchlaff die ent
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            pfindtliche geiſter růwen/ vnnd die innerliche bewegt werdend. </s>
            <s xml:id="echoid-s18979" xml:space="preserve">darumb iſt
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            in denen bücheren angezeiget/ ſo wir von dem gemüt vnnd ſeel geſchriben/
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            daß alle vnſere gedancken mit der geiſteren bewegungen geſchehen. </s>
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            umb verſthet vnd entpfindet man in dem aller tieffeſten ſchlaff gar nicht.
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            <s xml:id="echoid-s18981" xml:space="preserve">Wann aber der menſch verzucket/ ſo ſchlafft er nit/ ſonder es erſchüttet ſich
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            allein die auſſerliche krafft. </s>
            <s xml:id="echoid-s18982" xml:space="preserve">vnnd beleibt deß geſtirns bewegung ſo das ge-
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            müt übertriffet/ alſo dz die ſeel/ wölche in anderẽhandlungẽ bewegt vñ her
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            ſchet/ hie bewegt vnd überwunden wirt/ darzů dẽ gewaltigerẽ gehorſam̃et/
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            auß wölchem volget daß alle weyſſagung on alle eigne erkañtnuß ſein můß. </s>
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            Wir ſagend durch den traum waar/ vnnd ſechen doch nit was zůkünfftig/
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            ſonder allein diſes durch wölliches wir zůkünfftige ding anzeigen. </s>
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            aber etliche eben das ſelbig auch/ doch iſt dann etwas anders auß dem men
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            ſchen worden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18986" xml:space="preserve">Aber in gemein mag der wachend menſch/ vnd der alles erkeñet nit weyß
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            ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18987" xml:space="preserve">Dann weil die weyſſagung iſt ein entpfindung deß vnerkañdtlichen
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            ding/ nach der vernunfft vnnd verſtand/ vnd aber der entpfindtlich ſinn
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            allein die ding ſo vorjm ſeind erkennet/ vnnd das gemüt was der verſtand
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            gefaſſet/ volget wann das gemüt weyſſaget/ ſo es bey jm ſelbs iſt/ daß es die
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            ſelbigen ding erkennet. </s>
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            ſerthalben der kunſt weyſſagen/ nit erkennẽ was ſie vorhin anzeigen. </s>
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            nun yemandt nit erkennet/ ſo ſchlaffet er oder iſt verzuckt. </s>
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            wöllicher durch ein gewüſſe rechnung/ als durch die Geomantey/ zůkünff-
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            tige ding ſagt/ oder verſthet was er redt/ vnnd ſchlaffet nit/ iſt auch nit ver
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            zucket. </s>
            <s xml:id="echoid-s18991" xml:space="preserve">Ich antworten daß diſe ſo alſo weyſſagend/ wol die außlegung ver-
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            ſthond/ ſo vyl ſie ſich auff die außlegung richten/ aber den handel an jm ſel-
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            ber nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s18992" xml:space="preserve">es thůt ſich aber das gemüt zů diſem als zů einer figur/ vnnd nim-
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            met die figur an ſich/ vnnd wirt aber der handel ſelbs mit der figur verglei
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            chet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18993" xml:space="preserve">Dieweil es dann in einer würckung iſt/ wölliche auch gegen ihm wür-
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            cket/ wirt es betrogen/ vnnd vermeinet diſes zů wüſſen/ wölliches er aber
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            nitt weißt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18995" xml:space="preserve">Dann die erſt handlung die von dem waarſager beſchicht/ iſt jm allzeytt
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            vnbekanndt. </s>
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            handlung ein vergleichung {der} ſeel gegẽ {der} figur. </s>
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