Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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652 dxcvi
653 dxcvii
654 dxcviij
655 dxcix
656 dc
657 dcl
658 dcij
659 dciij
660 dciiij
661 dcv
662 dcvi
663 dcvij
664 dcviij
665 dcix
666 dcx
667 dcxi
668 dcxij
669 dcxiij
670 dcxiiij
671 dcxv
672 dcxvi
673 dcxvij
674 dcxviij
675 dcxix
676 dcxx
677 dcxxi
678 dcxxii
679 dcxxiij
680 dcxxiiij
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              <pb o="dcxv" file="0671" n="671" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            deß baum natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s19548" xml:space="preserve">dañ wie {der} palmbaum wider dẽ laſt wachſet/ alſo iſt auch ein
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              kronen bedeü
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              tung.</note>
            blůttiger ſig am herrlicheſtẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s19549" xml:space="preserve">Alſo iſt auch ein palmbaum vor Keyſer Augu
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            ſti hauß gewachſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19550" xml:space="preserve">Der lorbaum bedeütt ein fridſam̃e beſitzung/ weil man
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            gewonlich die triumphierenden mitt krönet/ vnd darum̃ zeiget er auch deß
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            erlangtẽ ſig rům an. </s>
            <s xml:id="echoid-s19551" xml:space="preserve">man krönet auch die Poeten darmit/ weil {der} hüpſcheſt
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            lorbaum auff dem berg Parnaſſo wachſet/ do man dañ deß Apollo wonung
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            gehalten/ von wegen deß Tempel/ wölcher der Poeten patron geweſen. </s>
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            Myrten gewechs iſt auch ein anzeigung deß ſigs/ weil man jn vor zeyten de
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            nen geben/ die zů fůß triumphiertẽ/ vnd von dem lorbaum den triumphie-
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            renden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19553" xml:space="preserve">Weil diſer auch wol reücht/ zeiget der gantz baum ein anblaſung
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            Gottes an. </s>
            <s xml:id="echoid-s19554" xml:space="preserve">deßhalb iſt diſes gewechs der Venus zůgeeignet. </s>
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            che kronẽ machet man auß eichen laub. </s>
            <s xml:id="echoid-s19556" xml:space="preserve">vnd die belegerung kron auß graß/
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            wölche nit von dem obereſten hauptmann als die anderen/ ſonder von dem
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            gantzen hauffen/ geben warden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19557" xml:space="preserve">Man erwelet das graß/ ſo bey der beleger-
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            ten ſtetten maurẽ gemeinlich wachſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s19558" xml:space="preserve">Die todtẽ bekrönet man mit Epich/
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            vnd die leydheüſer mit Cypreß. </s>
            <s xml:id="echoid-s19559" xml:space="preserve">Die hochzeyt leüth vnd breüt hattẽ jr krentz
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            von fiſchmüntz/ aſparagen/ vnnd eyſenkraut/ vnd warend blůmen darun
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            der gemiſchet. </s>
            <s xml:id="echoid-s19560" xml:space="preserve">vmb der vrſach willẽ ſolte es ein glückliche ſtund ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s19561" xml:space="preserve">Es wa-
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            rend auch maurkronen/ ſchiffkronen/ vnnd legerkroñen/ wölche doch nit
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            auß beſonderen gewechſen bereitttt warend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19563" xml:space="preserve">Damitt ich aber wi{der} zů vnſerem handel kom̃e/ ſo bedeütet ein eichbaum
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            ein ſtercke vnnd Fürſtenthůmb/ weil dz holtz hert vnd langwerend iſt. </s>
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            halbẽ hat ſich Keyſer Auguſtus faſt gefreüwet/ wie die alt Eich wider befe
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            ſtiget worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19565" xml:space="preserve">Vnnd Keyſer Veſpaſianus/ wie die Eich wider zů recht ge-
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            bracht. </s>
            <s xml:id="echoid-s19566" xml:space="preserve">Wann ſie erſt wachſen/ bedeüten ſie etwas neüwes. </s>
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            lend vmbfallen oder dürr werden/ vnd wider zů recht gebracht/ iſt nach ein
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            größer wunderwerck/ weil es auch mehr der natur zů wider. </s>
            <s xml:id="echoid-s19568" xml:space="preserve">dann man můß
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            in diſen dingen allen acht haben/ daß diſe ding/ ſo beſchechen/ gantz der na
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            tur zů wider ſeyend. </s>
            <s xml:id="echoid-s19569" xml:space="preserve">dann wann du wolteſt ein nateürlichen handel für ein
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            wunderzeichen halten/ wurdeſt du verſpottet vnd für nicht geacht werden.
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            <s xml:id="echoid-s19570" xml:space="preserve">Wann nun eine ſo allein geſtanden/ on vrſach vmbfallet/ bedeüt es nit al-
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            lein ein verderbtnuß/ ſonder daß man an dem gůt vnnd geſchlecht ein ſcha
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            den entpfachen werde. </s>
            <s xml:id="echoid-s19571" xml:space="preserve">ſonſt in anderen dingen/ wann ein gantzer wald oder
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            lorbaum gewechs dürr worden/ ſoll ein wunderzeichen ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s19572" xml:space="preserve">Wann aber die
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            beüm von dem ſtraal geſchoſſen vnnd verderbend/ ſoll man es nitt für ein
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            wunderzeichen halten/ ſo veerr es kein gemeinſchafft mit dem herren hatt/
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            oder der ſtreych für ſich ſelbs nit wunderbar iſt. </s>
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            <s xml:id="echoid-s19574" xml:space="preserve">Ich denck wie ich ein red hab gefürt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s19575" xml:space="preserve">Wann deichbeüm ſeind vom himmel berürt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19577" xml:space="preserve">Deßhalben ſoll man diſes für nateürliche ding/ ſo auß gewüſſen vrſachẽ/</s>
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            <s xml:id="echoid-s19578" xml:space="preserve">vnd auß vnzalbarlichen wenig/ vnnd nit für der teüfflen</s>
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            <s xml:id="echoid-s19579" xml:space="preserve">wunderzeichen halten/ dañ dz ſelbig iſt narrenwerck/</s>
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            <s xml:id="echoid-s19580" xml:space="preserve">vnd alſo nach diſem exempel auch lernen/ wie</s>
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            <s xml:id="echoid-s19581" xml:space="preserve">es mit anderen dingen zůghet.</s>
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