Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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654 dxcviij
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656 dc
657 dcl
658 dcij
659 dciij
660 dciiij
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662 dcvi
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672 dcxvi
673 dcxvij
674 dcxviij
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676 dcxx
677 dcxxi
678 dcxxii
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680 dcxxiiij
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            <s xml:id="echoid-s21819" xml:space="preserve">Wann das gemüt gedenckt der ſtatt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s21820" xml:space="preserve">So in dem leib vol wůſtes iſt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s21821" xml:space="preserve">Gantz laſter hafft zů aller friſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21823" xml:space="preserve">Es iſt auch nit minder natürlich/ wann eim alle gedancken vnnd hoffnung
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            entgangen/ daß man zů dem beyſchlaff kommen müge. </s>
            <s xml:id="echoid-s21824" xml:space="preserve">dann wann diſer
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            wohn in dem gemüt beſtetiget/ wirt einer durch diſe hilff bald der liebe ent-
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            lediget. </s>
            <s xml:id="echoid-s21825" xml:space="preserve">Alſo dienet hargegen zů der liebe/ wañ ſich der meñlich ſaamen meh
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            ret/ das weib früntlich/ vnnd alle ſchamm vergangen iſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21827" xml:space="preserve">Es hat aber gemeinlich alle natürliche Magia oder zauberey/ in menſch
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              <note position="right" xlink:label="note-0743-01" xlink:href="note-0743-01a" xml:space="preserve">Magiaregel.</note>
            en jren vrſprung den mehren theil auß enderung deß leib vnnd gemüt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21828" xml:space="preserve">Die
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            gemüter enderen ſich auß begirden/ hoffnung vnnd liebe gar faſt vnd nutz
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            lichen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21829" xml:space="preserve">dann die forcht vnnd der ſchmertz endert wol noch mehr/ aber on al-
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            len nutz/ wie auch das leyd vnd traurigkeit. </s>
            <s xml:id="echoid-s21830" xml:space="preserve">Der leib aber von der narung/
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            faſten/ ſalbung/ vnnd reüchung. </s>
            <s xml:id="echoid-s21831" xml:space="preserve">alſo ſagt man daß man durch eyßenkraut
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            ſafft zů fründſchafft/ gunſt/ weyßagung/ vnnd heilung der krancken kom
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            met. </s>
            <s xml:id="echoid-s21832" xml:space="preserve">Ich welte aber nit gern einem ſo vyl zů geben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21833" xml:space="preserve">es iſt aber gewüß daß die
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            Magi in allen jren weltlichen vnnd geiſtlichen geſchefften die reüchung an
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            gerichtet/ weil diſe nit zů den Gotteren oder teüflen/ ſonder zů dem oberen
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            theil eines gůten gemüt/ namlich zů dem hirn gehörig/ von welchem ende-
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            rungen/ hoffnung/ vrtheil/ vnd rathſchleg kommend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21835" xml:space="preserve">Deßhalben wol mögen müglich ſein/ daß Ioſephus angezeigt/ namlich
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              derzeichen.</note>
            daß vor Keißer Veſpaſiano vnnd deßen ſünen ein vnſinniger geſund wor-
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            den/ als man diſem allein ein ring für die naßen gehebt. </s>
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            nen der geſtalt ertöden mag/ iſt nit zů verwunderen daß man einen auch
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            möge geſund machen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21837" xml:space="preserve">wie wol in einer ſchedlichen artzney etwas mehr krafft
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            dann in einer heilſamen ſein můß. </s>
            <s xml:id="echoid-s21838" xml:space="preserve">diſes hatt auch on allen betrug mögen zů
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            ghen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21839" xml:space="preserve">ob aber diſes beſchehen/ will ich hie nicht von ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21840" xml:space="preserve">Es iſt noch ge-
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            wüſſer daß man die pferd vnſinnig machet/ wann man mit Laſer ſafft jnen
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            die naſen beſtreicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s21841" xml:space="preserve">ja diſes beſchicht auch den menſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21842" xml:space="preserve">vnſer Laſer aber
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            iſt zů ſchwach/ oder es můß ein anders ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s21843" xml:space="preserve">dann Laſerpitium was vorzeyt
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            ten ein kraut.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21845" xml:space="preserve">Daß man aber von Antei grob ſagt/ wie deßelbigen äſchen ein regen ge-
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            machet/ biß man die wider begraben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21846" xml:space="preserve">Vnd daß bey Troaden der Minerua
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            heilthum nit ſolte faulen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21847" xml:space="preserve">Auch in Veneris tempel bey Papho nit regnen.
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            <s xml:id="echoid-s21848" xml:space="preserve">vnnd daß bey den Peloneen ein bildnuß geweſen/ ſo gar erſchrockenlich/ al
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            ſo daß diſes niemand on große forcht vnnd ſchrecken anſehen mochte/ wo
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            hin diſes auch geſehen/ habe es alles betrübet/ vnd mit getümmel erfüllet/
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            iſt zum theil erdichtet/ vñ zum theil auß langem brauch vnd falchem wohn
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            ſeinen vrſprung genommen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21850" xml:space="preserve">Man mag vyl ding bey den abergleübiſchen/ vnnd bey dem gemeinen
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            volck/ ſo voll forcht vnnd vnwüßenheit iſt/ erdencken/ vorab in diſer kunſt.
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            <s xml:id="echoid-s21851" xml:space="preserve">Es ſagt Octauianus Horatianus/ wañ man die raupen nemme/ welche an
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            reben gefunden/ vnnd auß diſen grüne geſtalten mache/ ſo lang nit ange-
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            rürt werden/ daß ſie vyl ſeltzames mit den reben anzeigen. </s>
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            vrſach hie zů vernemmen/ weil es erdichtet iſt. </s>
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            leben nit mehr. </s>
            <s xml:id="echoid-s21854" xml:space="preserve">es kommet aber alle geſtalt von dem leben. </s>
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            der welt ſehl oder leben/ oder vonn deß werckmeiſters/ wie dann alle kunſt-
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            lichen ding ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s21856" xml:space="preserve">o{der} es iſt ein eigen leben/ welches noch ſeiner eigen geſtalt
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