Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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681 dcxxv
682 dcxxvi
683 dcxxvij
684 dcxxviij
685 dcxxix
686 dcxxx
687 dcxxxi
688 dcxxxij
689 dcvij
690 dcxxxiiij
691 dcxxxv
692 dcxxxvi
693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
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688dcxxxijVon mancherlei wunderbaren ſie bleich/ zeigend ſie an das noch weit zů dem werck iſt. vorab kert die zů ver
gangnen ſachen.
Wann ſie bloß vnnd on ſchweſteren/ darzů breit vnd tieff
ſeind/ bedeütten ſie ein ſtercke/ doch on ander leüt hilff.
So allein ein orth
vyl vnd volkom̃en linien hatt/ die ſich wol herauß thůnd vñ geferbt ſeind/
ſo wirt es das glück/ geberden vnnd verwaltung bedeütten/ die ſich dem ſel
bigen orth gebüren.
es beſchicht das widerſpil/ wann ein orth gar nit bezie
ret vnd rauch iſt.
Das Thenar zeiget des feüwrs gefahr an/ wie das Hypothenar des waſ-
11wunden be-
deüttung.
ſers.
dann wie die hand den gantzen leib/ alſo bedeüttet der daumen die gan
tze hand.
der ober theil bedeüttet den gantzen oberen/ vñ der vnder den vn
deren.
deßhalben wann die linien zwiſchen dem zeiger vnnd mittelfinger
ſthond/ welche dick vñ rot ſeind/ bedeüten ſie ein wundẽ im haupt/ ſo ſie ſich
zů dem Thenar erſtrecken.
wañ ſie aber zů dem mittel finger ghond/ in dem
hertzen.
Aber zwiſchẽ dem mittel vnd goldfinger/ ſo ſie zů dem zeiger ghõd/
wunden in ſchulteren.
wann ſie aber zů dem goldfinger ghond/ wirt es bey
den henden beſchehen.
So etliche linien zwiſchen dem goldfinger vñ kleinẽ
finger gegen der rechten hand faren/ bedeüttet es wunden bey den nieren
vnnd hüfften.
aber gegen der lincken hand/ an waden vnd bey den füſſen.
Wann die fürnembſten linien/ außgenommen der leber/ abghond/ oder
on vrſach zůſammen kommen/ als die linien Veneris/ mit des hirn linien/
oder weit von jrer ſtatt ſthond/ bedeütten ſie große zůfäl/ vnnd darzů ein
gähen todt.
Wann aber die Saturnia zůniderſt gegen dem mittel finger
kommet/ zeiget ſie große trübſal vnd den tod in gefäncknuß an.
Du ſolt auch acht haben wann etwas zůſam̃en ſtim̃et/ als der diebſtal vñ
das henckẽ.
darzů die fräuelkeit vñ vnnateürlichẽ tod. auch ein vnmäßigen
vnd kranckẽ/ ein ſpiler vnd fräßigen/ ein metzenknecht vñ armen/ ein mör
der/ todtſchleger/ vnd einen der enthaubt ſoll werden.
Alſo ein ketzer vnnd
falſchen müntzer/ mit dem ſo verbreñt ſoll werden.
ein faulen vnd verach-
ren/ ein ſchwetzigen/ vnd der von mencklichem verhaſſet.
ein zornigen vnd
gähen.
wann er auch zeichen des todts von gifft oder hitzigen feber an jm
hatt/ wirter an der peſtelentz ſterben.
darzů wañ er ein kranckheit der der-
men oder blůtgang haben ſoll/ wirt er an der peſtelentz ſterben.
dann man
mag kümmerlich die vrſach on den außgang erfinden/ vnd noch vyl min-
der den außgang on die vrſach.
Wann aber (wie angezeigt) vyl zeichen darzů kommen/ iſt nit von nöten
wann ein zeichen abghet/ daß gar kein gefahr vorhanden.
man mag auch
ab der zeichen ſchnellen wachſung/ des zůkünfftigen handels zeit leichtlich
můtmaßen.
darumb wann man dem böſen vnd dem todt vorkommet/ mag
man auch anderem böſen vnd gůtẽ/ ſo bedeüttet worden/ begegnẽ.
alſo daß
nit gůt etwz eigentlich zůuerheißen o{der} abzůſchlagen dzzůkünfftig iſt.
doch
begibt es ſich gar offt/ daß man auch zůkünfftige vnd nit zůkünfftige ding
erkennen mag.
dann diſekunſt wie auch alle andere/ vonn welchen man
weyſſaget/ ſeind mittel künſt/ zwiſchen den notwendigen/ vnd die ſich on
gefahr begebend.
Auß den gůten zeichen iſt der bůchſtab B. es ſeind auch C vnd D mittel-
mäßige/ etwan gar gůt/ etwan gar böß.
wañ die bühel vnden an den finge-
ren gar eben/ ſeind ſie vnglücklich.
wann diſe rund vnnd ſchön/ darzů kein
grůben haben/ ſeind ſie glücklich/ doch verheiſſen die leüt vyl von jnẽ ſelbs/

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