694dcxxxviijVon mancherlei wunderbaren
heiſſen.
wie er nun die ſelbige von jm gelaſſen/ weil man jr můtter offenlich
mit růtten geſchlagen/ iſt er in ſolliche angſt vnnd not kommen/ daß er ver
meinet/ ſein voriger bůl lege jm an der ſeyten. vnnd ob er wol ſonſt ein weid
licher ritter/ ſaß er doch diſer vrſach halben allwegen beſeytz auff dem roß/
vnnd iſt auch zů letſt auß langwerendem verdruß inn ein kranckheit gefal-
len. Er ſagt wann man ihm ſein bůlen zůfüret/ wurde er lebend beleibenn.
als ſie aber diſes abgeſchlagen/ hat er ſich verzeeret/ vnd iſt alſo verdorben.
mit růtten geſchlagen/ iſt er in ſolliche angſt vnnd not kommen/ daß er ver
meinet/ ſein voriger bůl lege jm an der ſeyten. vnnd ob er wol ſonſt ein weid
licher ritter/ ſaß er doch diſer vrſach halben allwegen beſeytz auff dem roß/
vnnd iſt auch zů letſt auß langwerendem verdruß inn ein kranckheit gefal-
len. Er ſagt wann man ihm ſein bůlen zůfüret/ wurde er lebend beleibenn.
als ſie aber diſes abgeſchlagen/ hat er ſich verzeeret/ vnd iſt alſo verdorben.
Weil aber etliche ſagend/ daß in vndergang der Küniglichen ſtatt Qua
hutemallan/ als ein waſſer auß der hüle kommen/ da vorhin das feüwr auß
gangen/ vnnd ein ků ſo nur ein horn gehabt/ vnnd ſonſt an ein ſeil gebun-
den/ vyl vmbgebracht/ weil ſie mitt dem ſeil vyl von den heüſeren vnd vor-
ab dem Küniglichen palaſt/ die ihren helffen wolten/ herab gezogen/ ſolte
ein vnhold geweſen ſein/ achtich für ein fabel. dann es hatt ſich ongfahr be-
geben mögen/ daß diſes thier das ſeil gebrochen/ weil es in großer gefar jm
ſelbs hat wellen zů hilff kommen/ vnnd von wegen deß großen lang ſeil in
dem ſchwimmen/ vyl vndergetrucket vnd ertrencket. dann man ſagt es ſey-
end bey ſechs hundert menſchen vmbkommen.
hutemallan/ als ein waſſer auß der hüle kommen/ da vorhin das feüwr auß
gangen/ vnnd ein ků ſo nur ein horn gehabt/ vnnd ſonſt an ein ſeil gebun-
den/ vyl vmbgebracht/ weil ſie mitt dem ſeil vyl von den heüſeren vnd vor-
ab dem Küniglichen palaſt/ die ihren helffen wolten/ herab gezogen/ ſolte
ein vnhold geweſen ſein/ achtich für ein fabel. dann es hatt ſich ongfahr be-
geben mögen/ daß diſes thier das ſeil gebrochen/ weil es in großer gefar jm
ſelbs hat wellen zů hilff kommen/ vnnd von wegen deß großen lang ſeil in
dem ſchwimmen/ vyl vndergetrucket vnd ertrencket. dann man ſagt es ſey-
end bey ſechs hundert menſchen vmbkommen.
Welche aber auff der natur gründ vnnd fundament ghond/ verſpotten
11Hexen werck
beweret. diſes als wann es eyttel fabel werend. deßhalbenn ein großer zweyffel ent-
ſtanden/ weil etliche vermeinend es ſeye etwas das hexenwerck/ vnnd aber
andere nicht darauff haltend. Wölliche etwas daruon halten/ ziehend die
erfarnuſſen an/ wie wir dann etliche vorhin angezogen. demnach der ſelbi-
gen aberglauben vnnd verachtung der waaren religion/ alſo daß ich es kü-
merlich darff erzellen. dann ſie bettend deß ſpils vnnd ſchimpff herſcheren
an/ vnd opfferen deren wie einem Gott.
11Hexen werck
beweret. diſes als wann es eyttel fabel werend. deßhalbenn ein großer zweyffel ent-
ſtanden/ weil etliche vermeinend es ſeye etwas das hexenwerck/ vnnd aber
andere nicht darauff haltend. Wölliche etwas daruon halten/ ziehend die
erfarnuſſen an/ wie wir dann etliche vorhin angezogen. demnach der ſelbi-
gen aberglauben vnnd verachtung der waaren religion/ alſo daß ich es kü-
merlich darff erzellen. dann ſie bettend deß ſpils vnnd ſchimpff herſcheren
an/ vnd opfferen deren wie einem Gott.
Es ſeind auch offt die kinder geſtorben/ ſo ſie angerürt/ auch etlichen an-
deren hat deren hexenwerck vyl ſchaden gethon. dann diſe ding bekennend
ſie in der marter/ ſo ſie doch wüſſend daß jnen ſolche bekanndtnuß faſt vyl
ſchaden wirt/ vnd zů dem tod dienen. es ſtimmet auch aller ſachen außgang
mit jrer bekanntnuß/ weil vyl kinder/ die wol bey leib/ on ein offenbare vr
ſach biß in den todt eindorrend. Weil auch auß vyl erfarnuſſenn die kunſt
entſthet/ vnd jren vyl mit einanderen ſtimmen/ vnd mit einerley verderb
nuß vnnd thaten vmbghond/ laſſet es ſich anſehen als wann diſe hiſtorien
mehr von einer kunſt dann hexerey keme. Eben diſes bekennen auch wie ſie
tantzen/ ſpringen/ ſchimpffen/ zechen/ vnd an herrlichen maalzeyt ſitzen. ſie
werden truncken/ ermüden/ vnnd leiden andere dergeleichen ding/ noch j-
rem beduncken. Deßhalben traumet ihnen/ oder ſie bilden jnen ſolches ein/
oder ſie liegen/ oder ſie ſagend gentzlich die waarheit. es will ſich aber nit rei
men/ daß man an der marter/ wañ große gefahr deß lebens vorhanden/ lie
gen ſolte. noch vyl minder daß jnen traumen ſolte. dann die treüm habend/
denen begegnet nit für vnd für ein ding/ vnd nit alle zeyt. aber es beſchicht
diſen allwegen zů beſtimpter zeyt/ vnnd auff ein weyß/ oder daß gar klei-
nen vnderſcheid von einander hat. Wann ſie auch jnen ſolten ein ding ein-
bilden/ were ein thorheit darhinder. es ghet aber anderſt mit diſen zů/ dañ
ſie ſeind witzig/ vnd ſehend diſes nit wachend/ ſonder im ſchlaaff.
deren hat deren hexenwerck vyl ſchaden gethon. dann diſe ding bekennend
ſie in der marter/ ſo ſie doch wüſſend daß jnen ſolche bekanndtnuß faſt vyl
ſchaden wirt/ vnd zů dem tod dienen. es ſtimmet auch aller ſachen außgang
mit jrer bekanntnuß/ weil vyl kinder/ die wol bey leib/ on ein offenbare vr
ſach biß in den todt eindorrend. Weil auch auß vyl erfarnuſſenn die kunſt
entſthet/ vnd jren vyl mit einanderen ſtimmen/ vnd mit einerley verderb
nuß vnnd thaten vmbghond/ laſſet es ſich anſehen als wann diſe hiſtorien
mehr von einer kunſt dann hexerey keme. Eben diſes bekennen auch wie ſie
tantzen/ ſpringen/ ſchimpffen/ zechen/ vnd an herrlichen maalzeyt ſitzen. ſie
werden truncken/ ermüden/ vnnd leiden andere dergeleichen ding/ noch j-
rem beduncken. Deßhalben traumet ihnen/ oder ſie bilden jnen ſolches ein/
oder ſie liegen/ oder ſie ſagend gentzlich die waarheit. es will ſich aber nit rei
men/ daß man an der marter/ wañ große gefahr deß lebens vorhanden/ lie
gen ſolte. noch vyl minder daß jnen traumen ſolte. dann die treüm habend/
denen begegnet nit für vnd für ein ding/ vnd nit alle zeyt. aber es beſchicht
diſen allwegen zů beſtimpter zeyt/ vnnd auff ein weyß/ oder daß gar klei-
nen vnderſcheid von einander hat. Wann ſie auch jnen ſolten ein ding ein-
bilden/ were ein thorheit darhinder. es ghet aber anderſt mit diſen zů/ dañ
ſie ſeind witzig/ vnd ſehend diſes nit wachend/ ſonder im ſchlaaff.
Sy fürend auch jre döchteren dahin/ vnnd leerend ſolliches andere.
deß
halben müſſend ſolliche ſchandtliche verpflichtung/ bey wöllichen großer
wolluſt iſt/ waar ſein. ſie zeügend auch offt wider ein anderen/ alſo daß ein-
halben müſſend ſolliche ſchandtliche verpflichtung/ bey wöllichen großer
wolluſt iſt/ waar ſein. ſie zeügend auch offt wider ein anderen/ alſo daß ein-