Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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681 dcxxv
682 dcxxvi
683 dcxxvij
684 dcxxviij
685 dcxxix
686 dcxxx
687 dcxxxi
688 dcxxxij
689 dcvij
690 dcxxxiiij
691 dcxxxv
692 dcxxxvi
693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
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            peinigeten menſchẽ käme. </s>
            <s xml:id="echoid-s21058" xml:space="preserve">Seind diſes teüffel/ oder der abgeſtorbenẽ ſeelen?
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            <s xml:id="echoid-s21059" xml:space="preserve">wie möchten ſie aber alle daſelbſten ſein? </s>
            <s xml:id="echoid-s21060" xml:space="preserve">oder iſt nur ein theil da? </s>
            <s xml:id="echoid-s21061" xml:space="preserve">warumb iſt
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            ein theil daſelb ſten? </s>
            <s xml:id="echoid-s21062" xml:space="preserve">vylicht weil ſie nit all mochten blatz haben.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21064" xml:space="preserve">Deßhalbẽ ſoll man wüſſen daß es ein ſubteyler dampff geweſen/ welcher
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            allgemach vnd zů gewüßer zeytt harfürkommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21065" xml:space="preserve">dann wan deßen vyl vnd
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            trieb geweſen/ wurde man zů tag das getöß auch gehöret haben. </s>
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            ſelbig auch zů nacht gemeret/ wurde er nit klagender menſchẽ/ ſonder lüen-
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            der ochſen geſchrey geleich geweſen ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21068" xml:space="preserve">Zwar der tonder iſt ein natürlich ding/ vnd entſthet auß der wolchen zer
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            theilung. </s>
            <s xml:id="echoid-s21069" xml:space="preserve">es mag auch diſes kein vyl faltige zertheilung ſein/ dann man hö-
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            ret die an einem orth. </s>
            <s xml:id="echoid-s21070" xml:space="preserve">doch mag diſe auch wol in zweyen orthen ſo wider ein
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            ander ſeind/ beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21071" xml:space="preserve">vnnd mag der geſtalt auß vylen einer werden/ der
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            ſich in die lenge erſtrecket/ wie dann zů anfang herbſtmonat in diſem lauf-
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            fenden jar beſchehen/ vorab auff hütigen tag/ namlich den xxviij herbſtmo
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            nat des M D lv jar. </s>
            <s xml:id="echoid-s21072" xml:space="preserve">dañ es hatt faſt zwo ſtund geweret/ daß allwegen einer
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            auff den anderen kommen/ vnnd ſich zůſammen gethon haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21073" xml:space="preserve">diſes be-
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            ſchicht von der dicken wolcken wegen/ welche vylfaltiglich auch in die klein
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            ſten theil mag zertheilet werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s21074" xml:space="preserve">demnach auch von vylfaltigen winden/ ſo
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            auß orthen/ die gegen einanderen weyend/ enſthond vnnd on vnderlaß ein
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            ſolliche geſtalt machend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21076" xml:space="preserve">Deßhalben ob wol diſer natürlich/ wirt er doch wunderbarlich/ wann er
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            mehr dann ein ſtund weret/ dañ der tonder iſt an jm ſelbs ein kurtzer thon.
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            <s xml:id="echoid-s21077" xml:space="preserve">dann er enſthet auß eines wind trib/ der die wolcken von einanderẽ reißet/
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            als geſagt iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21078" xml:space="preserve">es mag aber deß wind gewalt nit lang werend ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21080" xml:space="preserve">Wañ es ſich nun begebe daß diſer lenger dañ ein ſtund weret/ wirt es ein
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            wunderzeichen ſein/ vñ bedeüten dz das geſtirn auch etwas wircken/ welche
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            die wind von vyl orthen har auff bringẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21081" xml:space="preserve">es müſſend auch die andere vrſach-
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            en/ auß welchen alles entſthet/ hie mit ſtimmen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21082" xml:space="preserve">deßhalben můß die bewe-
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            gung auch auff jrdiſche ding kom̃en/ alſo daß in dem ſelbigẽ land in kurtzer
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            zeytt krieg vnnd auffrůr von vylen orthen har entſthen wirt/ vnnd ein gro
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            ße verhergung darauff volgen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21084" xml:space="preserve">Es wirt die ſtimm faſt gebrochen/ wann etwan ein lär orth zwiſchen de-
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              imm gebro
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              chen.</note>
            ren vnd dem zůhörer iſt/ vñ daßſelbig eingeloßen worden. </s>
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            zwo thüren machet die ein ellen von einander ſthond/ mag man außwẽdig
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            durch die beſchloſſen thüren die ſtimm nit hören. </s>
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            farnuß/ namlich wann ein ſteyff vnd gantze einſchließung iſt/ als namlich
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            ein maurẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21087" xml:space="preserve">wann aber ein loch darinnen oder oben har offen ſthet/ wirt diſe
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            ſtimm nit auffgehalten.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21089" xml:space="preserve">Es beſchehend auch vyl ding/ deren man nit vrſach geben mag/ vñ deß-
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            halben für wunderzeichen gehalten werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s21090" xml:space="preserve">In gegenwürtigem jar an dem
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            xxvj tag Aprellen/ an der nachgenden xxvij nacht hab ich ein getöß gehö-
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            ret/ als wañ einer ein gefider erſchütet by den fünffzehen oder xx ſtreichen.
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            <s xml:id="echoid-s21091" xml:space="preserve">diſes iſt zů dem dritten mal beſchehen/ es iſt auch nicht darauff geuolget/
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            das würdig auff zů zeichnen/ ich hab auch die vrſach biß har nit erfaren mö
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21092" xml:space="preserve">Alſo begibt ſich vyl in diſen dingen/ deren vrſachen man durch můt ma
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            ßungen nit bald bekommen mag.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21094" xml:space="preserve">Doch ſeind ſie nit wider die natur beſchehen. </s>
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            warumb thůt er es nit jm tag? </s>
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