Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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681 dcxxv
682 dcxxvi
683 dcxxvij
684 dcxxviij
685 dcxxix
686 dcxxx
687 dcxxxi
688 dcxxxij
689 dcvij
690 dcxxxiiij
691 dcxxxv
692 dcxxxvi
693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
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            <s xml:id="echoid-s22843" xml:space="preserve">Doch ſeind in anderen dingen etwan ware geſpenſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22844" xml:space="preserve">Ich will aber nun der
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            weyſſagung vrſach vnderlaſſen/ dañ Ariſtoteles vñ Theophraſtus habend
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            von Pithia oder Apolline geſchriben/ vnd ſolliches zum theil der Prieſter
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            ſchafft betrug/ zum theil deß dampff krafft zůgemeſſen/ wie dann auch der
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            haußgeiſteren wohn/ in knecht vnnd megten ſo deß ſtricks wirdig werend.
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            <s xml:id="echoid-s22845" xml:space="preserve">Ein ſolliche meinung hatt auch Euſebius vonn weyſſagungen gehabt inn
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            bücheren von der Euangeliſchen zůbereittung. </s>
            <s xml:id="echoid-s22846" xml:space="preserve">Es iſt auch bey dem Daniel
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            gar ein herrliches exempel von deß Baals pfaffen vorhanden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22848" xml:space="preserve">Deßhalben ob mann wol vyl ding mit einem groſſen ſeil mag zů den na-
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            türlichen vrſachenn ziehen/ iſt doch offenbar daß gewüß vrſachen der teuff-
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            len vnnd geiſteren halben ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s22849" xml:space="preserve">Als namlich wann yemand ein menſchen
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            vmgebracht vmb einer liederlichen vrſach willen/ oder von wegen eines klei
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            nen gelts/ wirſt du ſehẽ daß der menſch hernach nit mehr recht bey jm ſelbs/
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            auch ehe die that beſchehen/ vnnd weiſt nit warumb er diſes gethon hatt. </s>
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            ſes hab ich zů mehr malen geſehen/ alſo daß man ſagen mag/ der teüffel ha-
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            be ſie beſeſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22851" xml:space="preserve">Es möchten auch die treüm ſo etwas zůkünfftig bedeüten/
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            nit alſo fein mit allen thaten überein kommen/ wann ſie nit von Geiſten o-
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            der Gott eingeben wurden. </s>
            <s xml:id="echoid-s22852" xml:space="preserve">Deßhalben der warheit nitt gemeß/ daß diſe ſo
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            den gotloſen begegnen/ als dem Sylla/ Calphurnia/ vnd C. </s>
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            Gott harkom̃en/ darũb kommen ſie von bößen geiſten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22854" xml:space="preserve">alſo hatt auch Ho-
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            merus daruon gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22855" xml:space="preserve">Doch habend ſie noch lands brauch vnnd art jres
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            Gottes dienſt/ was wir hüttigen tag teüffel heiſſen/ Götter genennet. </s>
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            entpfindẽ auch etwas in vns ſelbs das vns on vrſach treibt/ mit vns ſtreyt
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            tet vnd wider ſtrebt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22857" xml:space="preserve">alſo daß zů zeytten vnſer gemüt mit jm ſelbs kempffet.
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            <s xml:id="echoid-s22858" xml:space="preserve">Ich will ghen/ ich will nit ghen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22859" xml:space="preserve">ich weiß gar nit warumb ich ghen ſolte/ vyl
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            minder was mich ſolte behalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22860" xml:space="preserve">darzů wie vermiſchete ding auß den grobẽ
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            elementen der erden werden/ als namlich auß erden vnnd waſſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s22861" xml:space="preserve">dann ich
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            hab ietz wol hundert malen bewiſen/ daß allein diſe zwey elementen in ver-
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            miſcheten dingen ſeyend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22863" xml:space="preserve">Was wolte dann hinderen/ daß nit widerumb auß der reinen ſubſtantz
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            der ſubteylen elementen/ namlich vonn deß waſſers dampff vnd reineren
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            lufft/ ettliche vollkommenliche vnd vnſichtbare vermiſchungen wurden?</s>
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            <s xml:id="echoid-s22865" xml:space="preserve">Es hatt Gott ſo vyl hurnauſſen/ muckẽ/ vnd andere plagen erſchaffen/
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            vnnd die natur harfür gebracht/ vnnd ſolte nicht auch etwas vollkommen
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            liches haben wellen?</s>
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            <s xml:id="echoid-s22867" xml:space="preserve">Deßhalben hatt er diſes eintweder gemögen vnnd gewüſſet. </s>
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            <s xml:id="echoid-s22870" xml:space="preserve">oder er hatt es gemögen vnnd aber nit ge-
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            wüſſet? </s>
            <s xml:id="echoid-s22871" xml:space="preserve">diſes were ein große ſchand zůſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22872" xml:space="preserve">deßhalben noch überig/ er ha-
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            be diſes nit vermögen. </s>
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            warumb es jm vnmüglich geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22874" xml:space="preserve">man mag aber diſes nit thůn/ man ſetze
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            dann vorhin/ daß in allen vermiſchungen weil die geboren werden/ all vier
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            elementen von nöten. </s>
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            ſtotelem. </s>
            <s xml:id="echoid-s22876" xml:space="preserve">deßhalben kein zweyffel/ die geiſter ſeyend auch erſchaffen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22878" xml:space="preserve">Es iſt auch gleüplicher wann man den handel von anfang bedencken/
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            es ſeyend geiſter dañ thier geſchaffen/ weyl ſie auß einer reineren ſubſtantz
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            erboren. </s>
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            rũb gemachet/ damit auß jrẽ vnflat die thier geboren wurden/ vnd nit vyl
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            mehr daß auß jrem beſſeren theil/ das beſt werde? </s>
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