Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
711 dclv
712 dclvi
713 dclvij
714 dclviij
715 dclix
716 dclx
717 dclxi
718 dclxij
719 dclxiij
720 dclxiiij
721 dclxv
722 dclxvi
723 dclxvij
724 dclxviij
725 dclxix
726 dclxx
727 dclxxi
728 dclxxij
729 dclxxiij
730 dclxxiiij
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737dclxxxiſachen/ Das ſechßzehend bůch.
Ich weiß auch gar wol daß ich ein exempel an einem anderenn orth ge-
geben
/ von dem ſeltzammen ſtein/ wöllicher den ſchlaaff verhinderet.
dann
wie
diſer die gedechtnuß den verſtand mehret/ alſo vergieng der ſchlaff.
es ſollend aber alle ſigel/ ſie ſeyend auß Metall oder ſteinen gemachet/ das
fleiſch
berüren vnnd on vnderlaß angetragen werden.
Daß aber diſe ſolli-
che
ding mögend vollbringen/ wie von jnen außgeben/ vnnd noch größer/
lernet
die erfarung/ vnnd alle vernunfft.
dann weil man diſe grabet/ vnnd
die
figur bereittet/ fleüſſet deß geſtirn krafft darein/ vnnd wirt angenom-
men
.
deßhalben nemmend die metalliſche ſigel mehr krafft von dem geſtirn.
die
ſteinin habend mehr von jnen ſelbs.
Alſo iſt noch überig daß wir lernend wölliche metall ſich den Planeten
ſchicken
/ vnnd was für geſtein allen ſachen vnnd fragen gehörend/ auch
ein
gemeine rechnung das geſtirn ſtellen/ ſo yedem fürnem̃en dienſt-
lich
iſt.
Es iſt aber aller dingen ein gemeine rechnung/ daß du deren gebur
ten
/ wölliche mehrtheil alſo ſeind/ acht habeſt.
darzů diſer gleichnuß/ ſo
vyl
der ſach bedeüttung belanget/ als vyl müglich/ vergleicheſt.
Alſo iſt an
gezeiget
wann der Schütz in dem aſcendent oder auffſteigen iſt/ vnnd Iu-
piter
im Zwyling beſthet/ werdend faſt feißt vnnd leibig geboren.
darumb
wann
du wölteſt auff diſes ein ſigel bereitten/ ſolt du den Schützen inn das
aſcendent
ſtellen/ wann Iupiter in dem Zwyling iſt/ vnnd inn nidergang
den
Mon mit vollen liechteren entpfacht.
doch ſoll die Sonn/ Saturnus/
vnnd
Mars nit zůgegen ſein.
Man ſoll auch in ſollichen dingen deß Mon acht haben/ wölcher in diſen
fälen
minder krafft/ dann in geburten hat.
deßhalben iſt diſes faſt allen
dingen
ein weyß/ geſtalt/ vnnd exempel.
Damittich aber wider derfrag
komme
/ will ich die vnbekanndten ſtein/ oder die gar weich ſeind/ nit erzel-
len
/ ſonder allein diſe in wölchen mehr hoffnung iſt.
Deßhalben iſt erhaltung der geſundtheit gemeinlich ein bleicher Car
11Der ſigel ma-
tery
noch ar@
deſs
end.
funckel gůtt/ wöllichen der edlen ſtein erfarner Balaſſien nennend.
al-
ler
hitz vnnd ſchmertzen denn ſtein Memphiten.
dem fallenden ſiechtag
ein
Smaragd/ oder feüwrfarbe Corallen.
den vnſinnigen ein Chelidonius
oder
ſchwalmenſtein.
den forchtſammen ein adamant/ oder corallen. den to
benden
/ ein bleicher Carfunckel.
allen dingen/ ein Ametiſt. alſo auch ein
Chryſolith
.
den flüſſen/ ein Berillus. deß hals gurgel kranckheit
den
Augſtein.
dem ſchlag vnnd podagra ein Magnet. ſchmertzen deß
geeder
/ den Arabiſch ſtein.
der rauchen vnd verkeerten ſtimm/ ein O-
nyx
.
deß zanfleiſch kranckheit/ die Corallen. deß blůtfluß/ er ſeye wo
er
wölle/ ein Carneol/ Iaſpis/ vnd Topazius.
blödigkeit deß hertzens/
ein
Corall.
der ſelbig/ wie auch der grün Iaſpis dienet ſterckung deß ma-
gen
.
der gälſucht ein Chelidonius. der waſſerſucht ein Iaſpis/ oder
ein
Gagates.
den nieren der Borax vnnd Augſtein. die geburt im leib
behalten ein Etites/ wölliches ein hert edel geſtein/ ſo ich kenn/ dann er
iſt
nit gemein oder weich/ darzů ein Berillus.
dẽ gifft ein Indianiſcher
Achat
/ Pazar/ Borax/ oder Etites.
den ſchlangen aber vnnd nateren/ dienet eigentlich der Siciliſch A-
chat
.
der peſtelentz ein roter hyacinth/ vnnd Sapphyr. dem geſicht/
ein
Indiſcher Achat oder Smaragd.
den můtwillen demmẽ ein Onyx/
Smaragdus
/ vnnd Topazius.
der vnnöttigen forcht/ vorab im ſchlaff

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