Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
711 dclv
712 dclvi
713 dclvij
714 dclviij
715 dclix
716 dclx
717 dclxi
718 dclxij
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720 dclxiiij
721 dclxv
722 dclxvi
723 dclxvij
724 dclxviij
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726 dclxx
727 dclxxi
728 dclxxij
729 dclxxiij
730 dclxxiiij
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              <pb o="dclv" file="0711" n="711" rhead="ſachen/ Das fünffzehend bůch."/>
            anderen beſchwerden friſch vnnd geſund geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20783" xml:space="preserve">wann er růwet/ vnd wol
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            bey jm ſelbs was/ arbeittet er. </s>
            <s xml:id="echoid-s20784" xml:space="preserve">Von jm ſelbs aber bezeügt er/ daß er der In
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            diſchen ſprach/ wölliche andere in fünff iaren kümerlich erlernen/ alſo erfa
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            ren geweſen/ daß er in fünff monaten die ſelbigen reden vnnd ſchreiben kön
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            nen/ vnnd die namen etwan enderen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20785" xml:space="preserve">deßhalben die einwoner ſolches einer
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            höcheren krafft zůgeben/ wölliches doch ein belonung deß fleyß/ ernſt/ vñ
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            verſtand geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20786" xml:space="preserve">doch iſt ein göttliche krafft darbey verborgen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20787" xml:space="preserve">Dann es
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            ſthet mit allen dingen der maſſen/ daß man diſes auff bederley weg richten
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            mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s20788" xml:space="preserve">wann man etwas einbildet/ ſicht man die ding/ ſo nitt vorhandẽ/ vnd
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            iſt ein forcht darbey/ man ſicht auch etliche ding/ vnd vermeinet man doch
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            nit daß man ſie ſehe. </s>
            <s xml:id="echoid-s20789" xml:space="preserve">Deßhalben beſchehen/ daß alle verſtendigen vnd wey-
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            ſen/ ſo vnder jnen geweſen/ Chriſtenlichen glauben angenommen. </s>
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            licher exempel vyl andere auch Chriſten worden ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s20791" xml:space="preserve">es iſt auch gſchriben/
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            Eüwere kinder werden geſichten vnnd treüm ſehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20792" xml:space="preserve">dann wann ein glaub
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            ſoll erneüweret werden/ erzeiget ſich etwas mehr/ dann man mitt menſchli-
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            chem radtſchlag möchte zů wegen bringen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20793" xml:space="preserve">doch hatt man deren dingen vyl
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            auß der prieſteren zeügnuß gehabt/ wölliche beſonder gern liegen/ als inn
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            dem bůch der Fragen geſagt iſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20795" xml:space="preserve">Vnder den gröſten vnd krefftigeſten wunderzeichen/ die zů vnſeren zeyt
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            ten beſchehen/ weiß ich kein größers/ oder daß vnſerem glauben mehr zeüg
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            nuß gibt/ dann daß von Duarten Pachecen einem Luſitanier gſagt wirt.
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            <s xml:id="echoid-s20796" xml:space="preserve">diſes iſt ein beſonder fromm/ weyſer/ vnd mannlicher mann geweſen/ wöl-
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            licher als man zalt tauſent vier hundert vier vnd neüntzig iar/ in dem Ori
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            entaliſchen Indien (ich acht darumb damitt er den Chriſtenlichen glauben
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            vnder den Heiden vnnd Barbariſchen völckeren möchte auſſpreitten) offt
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            vnnd dick mit zweyen ſchiffen/ vnnd auff das mehrſt mit vieren/ mitt einer
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            treffenlichen großen zaal Heiden/ ſo deß Machometiſchen glauben gewe-
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            ſen/ geſtrittenn. </s>
            <s xml:id="echoid-s20797" xml:space="preserve">alſo daß er etwan wider achtzig ſchiff/ darzů wider thürn/
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            vnnd ſo noch größer/ wider vnzalbarlich geſchütz/ allwegen geſiget hatt. </s>
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            iſt auch noch mehr/ daß ihm auß den ſeinen keiner inn dem krieg vmbkom-
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            <s xml:id="echoid-s20799" xml:space="preserve">darzů iſt faſt vngleüblich/ daß ſeine knecht von den kuglen allein auff
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            die erden on ſchaden vmbgeſchoſſen wurden/ alſo daß man die zeichen an j-
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            rem leib ſach/ vnnd wann diſe neben für füren (wölches gar ein groß wun-
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            derzeichen) durch die ſchiff gar giengen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20801" xml:space="preserve">Wann yemand diſes zů nateürlichen vrſachen richten wölte/ der wurde
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            ſagen/ es were nit genůg bulffer darinn geweſen/ oder ſie hetten das ſelbig
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            nitt recht zůbereitten köñen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20802" xml:space="preserve">es iſt aber ein groß wun{der}/ weil in ſo vyl ſchützẽ
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            keiner nie an das haupt getroffen/ ſo doch alle ſchütz an ein klein orth gerich
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            tet wurden. </s>
            <s xml:id="echoid-s20803" xml:space="preserve">vnnd fürnemlich/ weil nur vier vnnd neüntzig mann am aller
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            mehrſten/ der mehrtheil aber nun vier vnnd ſiebentzig/ wider dreyſſig tau-
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            ſent vnnd noch mehr geſtritten. </s>
            <s xml:id="echoid-s20804" xml:space="preserve">Vnder anderenn ward Cantaber Piceator
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            mit nammen Innichus mit einer kugel in das angeſicht getroffen/ wölche
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            jn zů boden ſtieß/ den bart verbrennet/ vnd allein ein zeichen der röte hin-
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            der jren gelaſſen/ vnnd gieng eben die ſelbige kugel von jm durch deß ſchiff
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            wand. </s>
            <s xml:id="echoid-s20805" xml:space="preserve">Es iſt auch diſes ein wunder/ weil die kugel auß geleütertẽ eyſen ge-
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            weſen/ haben ſie nit anderſt/ dann mit einem ſtarcken trib dahar faren mö
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20806" xml:space="preserve">dann es mag kein ſchwer ding miltiglich bewegt werden/ vorab wann
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            diſes durch ein große weytte faren ſoll.</s>
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