Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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715 dclix
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717 dclxi
718 dclxij
719 dclxiij
720 dclxiiij
721 dclxv
722 dclxvi
723 dclxvij
724 dclxviij
725 dclxix
726 dclxx
727 dclxxi
728 dclxxij
729 dclxxiij
730 dclxxiiij
731 dclxxv
732 dclxxvi
733 dclxxvij
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735 dclxxix
736 dclxxx
737 dclxxxi
738 dclxxxij
739 dclxxxiij
740 dclxxxiiij
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            ſeüffzenden kemend/ man höret die auch nit/ wann man noch darzü ghet/
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            ſonder faren weitt daruon/ als wan ſie flühend. </s>
            <s xml:id="echoid-s20995" xml:space="preserve">Es kommend auch nit von
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            deß hörenden anfechtungen har/ weil es jren vyl zů mal begegnet/ ſonder
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            die jrthum/ ſo dem menſchen begegnen/ kommen eigentlich da ſelbſten har.
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            <s xml:id="echoid-s20996" xml:space="preserve">darumb mag das getöß nicht der geſtalt ſein/ ſonder wie in den ſchwebendẽ
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            gryllen oder heimen mucken wir alle zeyt die hörend/ ſo von weytnuß ſeind/
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            weil die nechſte vor forcht ſchweigen/ alſo ghet es auch in diſen ſtimmen zů/
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            wann man ſie ye ſtimmen nennen ſoll. </s>
            <s xml:id="echoid-s20997" xml:space="preserve">darnach begibt es ſich daß man diſes
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            getöß den teüflen zů legt/ oder auß verwunderung den abgeſtorbenen ſee-
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            len. </s>
            <s xml:id="echoid-s20998" xml:space="preserve">Es ſagt M. </s>
            <s xml:id="echoid-s20999" xml:space="preserve">Antonius Maioragius/ daß man zů Aprell zeytten in dem
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            ſee Eupilo ein ſolliche ſtim̃ höre/ och och och och och/ doch langlecht/ alſo dz
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            die leſte ſtimm gar leyß ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s21000" xml:space="preserve">in ſelbigen jaren (dann man höret es nit allwe-
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            gen) ſeye gar vyl frucht/ darzů vyl wein vnnd korn. </s>
            <s xml:id="echoid-s21001" xml:space="preserve">Deßhalben weil diſem
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            alſo (wie etwan vorgeſagt) vñ ob wol es nit were/ iſt doch gewüß daß es mö-
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            ge ſein/ wellend wir die vrſach bedencken. </s>
            <s xml:id="echoid-s21002" xml:space="preserve">dann man will ſolliche ding der re
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            ligion vnnd glauben zůlegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21003" xml:space="preserve">Es ſoll niemand zweyflen/ wann man etwas
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            in dem waſſer oder am boden ſchlecht/ es gebe ein getöß/ wie ich ſelbs erfarẽ
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            hab. </s>
            <s xml:id="echoid-s21004" xml:space="preserve">alſo daß diſes ding ſo vnder dem waſſer geſchlagen/ von dem lufft/ ſo
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            daſelbſten iſt/ ein getöß gibt/ vnnd ghet diſes getöß in das waſſer vnd von
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            dem in den lufft. </s>
            <s xml:id="echoid-s21005" xml:space="preserve">wann nun der früling kommet/ vnnd der lätt warm wor-
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            den/ vnnd in lufft verkeeret/ gibt es ein getöß. </s>
            <s xml:id="echoid-s21006" xml:space="preserve">es iſt auch nit von nöten daß
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            das waſſer deßhalben allwegen ſiede. </s>
            <s xml:id="echoid-s21007" xml:space="preserve">dann der dampff wirt auß kelte deß
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            waſſers zerſtreüwet oder außgelöſchet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21008" xml:space="preserve">Wañ er zerſtreüwet wirt/ gibt es ein
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            bewegung in dem waſſer/ aber nit an einem orth/ ſonder in einer großẽ wey
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            te/ daß man diſes nit vermerckẽ mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s21009" xml:space="preserve">es iſt aber diſe werme der mehrteil ein
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            zeichen der fruchtbarkeit/ weil ein yedes erterich daß vyl waſſer hat/ wann
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            es erwermet/ fruchtbar iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21010" xml:space="preserve">Ich kom̃ aber wider auff dz erſt/ welches ein ver
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            borgenere vrſach hatt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21011" xml:space="preserve">dann man můß gleiches mit gleichem außlegen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21013" xml:space="preserve">Dann weil man den nebel von weyttnuß ſicht vnnd nit an der nehe/ be-
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              dẽ von weyt
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              nuſs allein ge
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            ſchicht/ daß ein ſtreymen vonn dem aug ghet/ welcher nit mag durch den
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            dicken lufft faren/ wañ er ſchwach iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21014" xml:space="preserve">alſo begibt ſich/ weil ein gering getöß
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            den gantzen lufft treibt/ daß man den von weittnuß höret/ welches vorgen
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            dem exempel zů wider iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21015" xml:space="preserve">dann welcher von weyttnuß gehöret/ meinet man
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            ſie gering/ vorab wann er durch ein langſamme bewegung harzů kommet.
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            <s xml:id="echoid-s21016" xml:space="preserve">Deßhalben höret man die ſtarcke vnnd leyße ſtim̃en von weytnuß/ wie man
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            achtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21017" xml:space="preserve">hie zů dienet auch/ daß ſich diſes getöß auß bewegung deß lufft vnnd
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            hindernußen zů außerſt ſammlet/ als wir von dem Echo vnd widerhal ge
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            redt hand. </s>
            <s xml:id="echoid-s21018" xml:space="preserve">es hindert auch nit/ daß die wider hälend ſtimm nit ſolte größer
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            ſein/ dann diſe von welcher ſie kommet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21019" xml:space="preserve">dañ die wider hälende ſammlet ſich
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            zůſammen/ die erſt aber wirt außgeſpreitet. </s>
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            man diſe nit höret/ wo ſie wider hälet/ ſonder von weyttnuß/ weil in Echo
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            diſes auch nit beſchicht. </s>
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            ein ſtimm in dem feld zů erden cken/ die man von weytnuß hören mag vnd
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            nit in der nehe. </s>
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            es beſchehe dann auß deß menſchen jrthum.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21024" xml:space="preserve">Weil aber auch vyl ding ongefahr beſchehen/ ſo alle gedancken übertref-
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            fen/ rechnet man diſe vnder die wunderzeichen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21026" xml:space="preserve">Ich will auch gern anzeigẽ was mir am erſtẽ tag Brachmonat begegnet/
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