Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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718 dclxij
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729 dclxxiij
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732 dclxxvi
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            nit zů verwunderẽ daß in ſubteylen entpfindtlichẽ dingẽ etwã gefelet wirt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21257" xml:space="preserve">Deßhalben wann die himmeliſche/ natürlich oder teüffeliſche geſtalten
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            gar ſubteyl/ betriegen ſie gar bald. </s>
            <s xml:id="echoid-s21258" xml:space="preserve">alſo jrret man von ſubteylen gemelden.
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            <s xml:id="echoid-s21259" xml:space="preserve">man triffet es auch nitt ſo wol/ wañ man ein faden in die nadlen thůn will/
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            als wann ein groß ſchiffſeill zů der thüren hinein ſoll. </s>
            <s xml:id="echoid-s21260" xml:space="preserve">Darumb ſagend
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            wir gemeinlich die weyßagung ſeyend vonn dem teüffel/ weil mencklich be-
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            redt/ daß die teüffel betriegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21261" xml:space="preserve">Es wirt aber vyl mehr das gemüt (wie vor ge
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            meldet) betrogen/ weder daß vns die geſtalten betriegen ſolten. </s>
            <s xml:id="echoid-s21262" xml:space="preserve">dann diſe
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            kommen von den ſachen ſelbs/ oder von vrſachen/ oder von teüflen die ſich
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            erzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21263" xml:space="preserve">Mann hatt aber darumb vermeinet vnnd glaubet daß die weyßa
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            gung von teüflen kommen/ weil auß der hüle/ da die weyßagerin geſeßen/
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            biß zů dem eingang/ feüwr vñ flam̃ gangẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21264" xml:space="preserve">Es iſt aber dz feüwr den teüflen
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            oder geiſteren zů geeignet/ den bößen zů einer ſtraff/ vnd den gůten/ von
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            welchen die Platoniſchen geredt/ zů einem glantz.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21266" xml:space="preserve">Deßhalben bedaucht mich daß ein rein vnnd lauter gemüt/ von allen be
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            girden/ ein vrſach ſolliches ſeye/ vnnd wann alles darmit ſtimmet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21267" xml:space="preserve">Dann
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            weil es ein ding iſt/ als ein gantzer menſch/ beküm̃ert einen auch ein kleiner
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            ſpreyßen ſo in den zenen ſtecket. </s>
            <s xml:id="echoid-s21268" xml:space="preserve">Es ghet auch deß verſtands krafft in die ge
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            müter/ ſo durch ein ſubteilen geiſt/ vonn den entpfindlichen ſinnen abge-
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            ſündert ſeind/ wie wir dann auch angezeiget/ als wir vonn deß menſchen
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            wunderwerchen meldung gethon. </s>
            <s xml:id="echoid-s21269" xml:space="preserve">Vnnd deßhalbẽ von wegen ſollicher ver
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            einbarung (als vorgeſagt) widerſcheinet alles das jm gemüt iſt/ in den ſin-
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            nen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21270" xml:space="preserve">Warumb beſchicht es aber nit durch die ſelbige/ wie dann auch in treü
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            men. </s>
            <s xml:id="echoid-s21271" xml:space="preserve">dañ in diſem habend ſich vyl bearbeittet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21272" xml:space="preserve">Diſes aber beſchicht in zwen
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            weg/ eintweders wie die weyßagung dem Appio geantwortet/</s>
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            <s xml:id="echoid-s21273" xml:space="preserve">Deß kriegs gefahr entrinnen thůt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s21274" xml:space="preserve">Der gefahr vngwüß ein Römer gůt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21276" xml:space="preserve">Dein růw allein dir werden mag/</s>
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            <s xml:id="echoid-s21277" xml:space="preserve">Im Euboiſchen talich dir ſag.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21279" xml:space="preserve">Doch mag diſer zweyffel bald auffgelößet werdẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21280" xml:space="preserve">dann es gibt jm võ de-
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            nen dingen antwort/ ſo jm begegnen ſollẽ/ wie wol er ein an{der}s gefragt hatt.
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            <s xml:id="echoid-s21281" xml:space="preserve">Es kommet aber der anfang auß den bewegungen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21282" xml:space="preserve">als in ſeyten ſpilen. </s>
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            die ſeytten die ſich zů dem Inſtrument ſchicket/ gibt ein widerthon. </s>
            <s xml:id="echoid-s21284" xml:space="preserve">alſo ent
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            pfacht auch die weyßagerin die ſelbige geſtalt in jrem gemüt/ vnnd ordnet
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            ſie zü den ſinnen/ welche harnach der höchſt verſtand/ ſo aller nebel hinweg
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            gethon/ durch die bildnuß/ ſo ietz mit worten in gedechtnuß ſthond/ inn der
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            warſagerin erzellet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21286" xml:space="preserve">Es iſt aber noch ſchwerer daß jm traum begegnet/ wie dann mich kurtz
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            lich bedaucht mein zeltner wurde in ein ſchaaff verendert/ vnnd widerumb
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            auß einem ſch aff in ein zeltner. </s>
            <s xml:id="echoid-s21287" xml:space="preserve">wann mich aber bedaucht ich ritte auff dem
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            zeltner/ gieng ich ſicher/ wie dann billich/ vnnd fůr ring daruon. </s>
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            trůg mich auch/ aber gar ſchwerlich/ vnnd mocht mich zů leſt nit mehr tra-
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21289" xml:space="preserve">wie ich nun alſo auff einem weyßen ſchaff reit/ vnnd das pferd gäl gewe
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            ſien/ bin ich auß dem ſchlaff erwachet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21291" xml:space="preserve">Deßhalben bedeütet daß pferd etwas warhafftig/ weil ich es hab/ vñ ein
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            pferd iſt/ vnd dz ſchaff auch etwz/ wie wolich derẽ keins hab. </s>
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            enderung wider die natur/ wirt durch eines bedeütet was zů künfftig iſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21295" xml:space="preserve">Das ſchaff bedeütet ein gůt glück/ vnd vorab
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