Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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721 dclxv
722 dclxvi
723 dclxvij
724 dclxviij
725 dclxix
726 dclxx
727 dclxxi
728 dclxxij
729 dclxxiij
730 dclxxiiij
731 dclxxv
732 dclxxvi
733 dclxxvij
734 dclxxviij
735 dclxxix
736 dclxxx
737 dclxxxi
738 dclxxxij
739 dclxxxiij
740 dclxxxiiij
741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
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            man diſes alles zů der waaren religion vnnd zů dem aberglauben ziechen/
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            noch dem vnnd das gemüt geartet iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21391" xml:space="preserve">Man ſoll ſich aber hüten/ daß man
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            nit vmb geltes willen oder andrer ringen ſach halben/ oder in einem böſen
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            handel/ oder von eines gottloſen menſchen halben/ ia kümerlich für ein vn
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            ſchuldigen ſolliches vnderſtande. </s>
            <s xml:id="echoid-s21392" xml:space="preserve">dann über diſes daß du auch zů nochgen-
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            den zeyten die weyſſagung vnnd fürſchung zů nichten macheſt/ wirffeſt du
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            die berlin für die ſeüw/ vnd erzürneſt Gott ſchwerlichen/ deſſen du vylicht
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            der tagen eines ſchwerlichen entgelten můſt/ vnnd weiſt nitt wo von es dir
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            kommet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21394" xml:space="preserve">Daß man aber das loß in anderen dingen verſůchen wolte/ iſt gar gott-
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            loß/ als wolt man auff etwas anders mercken/ dann auff diſen/ wöllichent
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            wir alles ſchuldig ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s21395" xml:space="preserve">Es ſehẽ auch allein die narrẽ zů vyl vff die nieſſung/
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            weil ſie offt auß vyl nateürlichen vrſachen entſthen mögen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21396" xml:space="preserve">Darzů iſt auch
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            diſes gantz vngereimbt/ daß die nüchteren vnnütz vnnd ſchedlich/ vnd di-
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            ſe ſo noch mittag beſchehen/ gantz glücklich werẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21397" xml:space="preserve">dieweil ſich doch diſe noch
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            der ſpeyß vyl ehe zůtragend vmb mittag zeyt/ dann am morgen/ wañ man
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            noch nüchter iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21398" xml:space="preserve">Es iſt auch gar thorechtig daß man vermeinet/ ſie ſeyend
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            auff der rechten ſeyten vyl nützlicher/ dann auff der lincken. </s>
            <s xml:id="echoid-s21399" xml:space="preserve">dieweil ſolches
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            allein räterſchen vnd alte abergleübiſche thorheiten ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s21400" xml:space="preserve">dieweil diſe ding
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            vns vnbekanndt/ auch nitt von vns/ oder nateürlichen vrſachen mögen be
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            wiſen werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s21401" xml:space="preserve">Deßhalben wirt das loß etwas mittel zwiſchend der nieſſung
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            vnnd den treümen ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21403" xml:space="preserve">Es bedaucht mich zwar es habe Ariſtoteles diſ n zů vyl zů geben/ weil ſie
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            der mehrtheil entſthond/ wann die dämpff vonn der lungen zů dem haupt
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            ſteigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21404" xml:space="preserve">vorab weil diſer vermeinet das gemüt ſeye in dem hertzen vnnd nitt
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            in dem haupt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21405" xml:space="preserve">Deßhalben iſt ein gewüſſer zeichen wann einem das hertz zit-
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            teret/ vnnd das gemütt nicht gůts vorſagt (wie der Poet ſpricht) dann die
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            nieſſung. </s>
            <s xml:id="echoid-s21406" xml:space="preserve">Darumb wann diſe nit gar on vrſach kommet/ das haupt nitt be-
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            greifft/ vnnd von jm ſelbs frey dahar faret/ bedeüttet ſie gar nicht/ ſonder
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            iſt ein nateürlicher zů fal. </s>
            <s xml:id="echoid-s21407" xml:space="preserve">Alſo můß auch nit alle zeyt etwas in treümen har-
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            noch volgen/ ſonder es mag wol verzogen werden/ wann das gemüt lauter
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            vnnd der leib von feüchte erfüllet vnnd gar beſchweret iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21408" xml:space="preserve">dann ſolchen leü
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            then iſt gar gůt ein abſtinentz vnnd langwerenden abbruch zůhalten/ vnd
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            kommend doch die treüm nit ſo nicht bedeütẽ/ ſonder ſie beleibend gar auß.
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            <s xml:id="echoid-s21409" xml:space="preserve">Es iſt aber nützer daß man erkenne/ wölliche von Gott oder nitt ſeyen/ als
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            vor gemeldet iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21410" xml:space="preserve">Dann die vnrüwige/ vnuollkommene ſo nitt an ein ander
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            ſeind/ vergeßliche/ wanckelbare/ zů anfang vnnd zů mitternacht/ ſeind vn
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            nütz vnnd nicht werdt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21411" xml:space="preserve">dann diſe kommend auß gedechtnuß vergan gener
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            thaten/ oder auß begird deß gemüt/ oder von ſpeyſen vnnd anderen feüch-
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            tigkeiten. </s>
            <s xml:id="echoid-s21412" xml:space="preserve">Hie möchte aber yemand zweyfflen/ ob auch zů deß gemüt reinig
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            keit dienſtlich/ daß man aller ſchmachen vnnd vnbillichkeit ver geſſen ſolt? </s>
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            es wöllend auch diſe/ ſo in der ſach vrtheilen/ alles hie gar fleyſſig erwegen/
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            vnnd ſolliches beſtetigen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21415" xml:space="preserve">Man můß aber hie das gemüt bedencken/ dañ klein vnbillichkeitten ſoll
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            man gentzlichen verzeichen/ darzů die großen wann ſie ſich ongefahr zů ge-
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            tragen/ oder auß anreitzung/ oder auß irthum̃. </s>
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            forderen ſo e nem abgetragen vnd genommen iſt/ es treffe chr oder gůt an.
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            <s xml:id="echoid-s21417" xml:space="preserve">wann er diſes nit thůn will/ hat er es auß boßheit oder nit mit fleyß gethon. </s>
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