Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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726 dclxx
727 dclxxi
728 dclxxij
729 dclxxiij
730 dclxxiiij
731 dclxxv
732 dclxxvi
733 dclxxvij
734 dclxxviij
735 dclxxix
736 dclxxx
737 dclxxxi
738 dclxxxij
739 dclxxxiij
740 dclxxxiiij
741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
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746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
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            <s xml:id="echoid-s21819" xml:space="preserve">Wann das gemüt gedenckt der ſtatt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s21820" xml:space="preserve">So in dem leib vol wůſtes iſt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s21821" xml:space="preserve">Gantz laſter hafft zů aller friſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21823" xml:space="preserve">Es iſt auch nit minder natürlich/ wann eim alle gedancken vnnd hoffnung
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            entgangen/ daß man zů dem beyſchlaff kommen müge. </s>
            <s xml:id="echoid-s21824" xml:space="preserve">dann wann diſer
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            wohn in dem gemüt beſtetiget/ wirt einer durch diſe hilff bald der liebe ent-
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            lediget. </s>
            <s xml:id="echoid-s21825" xml:space="preserve">Alſo dienet hargegen zů der liebe/ wañ ſich der meñlich ſaamen meh
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            ret/ das weib früntlich/ vnnd alle ſchamm vergangen iſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21827" xml:space="preserve">Es hat aber gemeinlich alle natürliche Magia oder zauberey/ in menſch
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            en jren vrſprung den mehren theil auß enderung deß leib vnnd gemüt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21828" xml:space="preserve">Die
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            gemüter enderen ſich auß begirden/ hoffnung vnnd liebe gar faſt vnd nutz
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            lichen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21829" xml:space="preserve">dann die forcht vnnd der ſchmertz endert wol noch mehr/ aber on al-
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            len nutz/ wie auch das leyd vnd traurigkeit. </s>
            <s xml:id="echoid-s21830" xml:space="preserve">Der leib aber von der narung/
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            faſten/ ſalbung/ vnnd reüchung. </s>
            <s xml:id="echoid-s21831" xml:space="preserve">alſo ſagt man daß man durch eyßenkraut
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            ſafft zů fründſchafft/ gunſt/ weyßagung/ vnnd heilung der krancken kom
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            met. </s>
            <s xml:id="echoid-s21832" xml:space="preserve">Ich welte aber nit gern einem ſo vyl zů geben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21833" xml:space="preserve">es iſt aber gewüß daß die
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            Magi in allen jren weltlichen vnnd geiſtlichen geſchefften die reüchung an
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            gerichtet/ weil diſe nit zů den Gotteren oder teüflen/ ſonder zů dem oberen
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            theil eines gůten gemüt/ namlich zů dem hirn gehörig/ von welchem ende-
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            rungen/ hoffnung/ vrtheil/ vnd rathſchleg kommend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21835" xml:space="preserve">Deßhalben wol mögen müglich ſein/ daß Ioſephus angezeigt/ namlich
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              derzeichen.</note>
            daß vor Keißer Veſpaſiano vnnd deßen ſünen ein vnſinniger geſund wor-
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            den/ als man diſem allein ein ring für die naßen gehebt. </s>
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            nen der geſtalt ertöden mag/ iſt nit zů verwunderen daß man einen auch
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            möge geſund machen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21837" xml:space="preserve">wie wol in einer ſchedlichen artzney etwas mehr krafft
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            dann in einer heilſamen ſein můß. </s>
            <s xml:id="echoid-s21838" xml:space="preserve">diſes hatt auch on allen betrug mögen zů
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            ghen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21839" xml:space="preserve">ob aber diſes beſchehen/ will ich hie nicht von ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21840" xml:space="preserve">Es iſt noch ge-
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            wüſſer daß man die pferd vnſinnig machet/ wann man mit Laſer ſafft jnen
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            die naſen beſtreicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s21841" xml:space="preserve">ja diſes beſchicht auch den menſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21842" xml:space="preserve">vnſer Laſer aber
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            iſt zů ſchwach/ oder es můß ein anders ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s21843" xml:space="preserve">dann Laſerpitium was vorzeyt
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            ten ein kraut.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21845" xml:space="preserve">Daß man aber von Antei grob ſagt/ wie deßelbigen äſchen ein regen ge-
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            machet/ biß man die wider begraben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21846" xml:space="preserve">Vnd daß bey Troaden der Minerua
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            heilthum nit ſolte faulen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21847" xml:space="preserve">Auch in Veneris tempel bey Papho nit regnen.
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            <s xml:id="echoid-s21848" xml:space="preserve">vnnd daß bey den Peloneen ein bildnuß geweſen/ ſo gar erſchrockenlich/ al
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            ſo daß diſes niemand on große forcht vnnd ſchrecken anſehen mochte/ wo
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            hin diſes auch geſehen/ habe es alles betrübet/ vnd mit getümmel erfüllet/
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            iſt zum theil erdichtet/ vñ zum theil auß langem brauch vnd falchem wohn
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            ſeinen vrſprung genommen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21850" xml:space="preserve">Man mag vyl ding bey den abergleübiſchen/ vnnd bey dem gemeinen
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            volck/ ſo voll forcht vnnd vnwüßenheit iſt/ erdencken/ vorab in diſer kunſt.
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            <s xml:id="echoid-s21851" xml:space="preserve">Es ſagt Octauianus Horatianus/ wañ man die raupen nemme/ welche an
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            reben gefunden/ vnnd auß diſen grüne geſtalten mache/ ſo lang nit ange-
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            rürt werden/ daß ſie vyl ſeltzames mit den reben anzeigen. </s>
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            vrſach hie zů vernemmen/ weil es erdichtet iſt. </s>
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            leben nit mehr. </s>
            <s xml:id="echoid-s21854" xml:space="preserve">es kommet aber alle geſtalt von dem leben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21855" xml:space="preserve">eintweders von
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            der welt ſehl oder leben/ oder vonn deß werckmeiſters/ wie dann alle kunſt-
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            lichen ding ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s21856" xml:space="preserve">o{der} es iſt ein eigen leben/ welches noch ſeiner eigen geſtalt
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