Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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731 dclxxv
732 dclxxvi
733 dclxxvij
734 dclxxviij
735 dclxxix
736 dclxxx
737 dclxxxi
738 dclxxxij
739 dclxxxiij
740 dclxxxiiij
741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
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              <pb o="dccxxv" file="0781" n="781" rhead="ſachen/ Das ſechzehend bůch."/>
            daſelb ſten/ ſo vyl vnd ihm müglich/ es werde dann mit gewalt daruon ge-
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            zogen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22976" xml:space="preserve">Deßhalben beſchicht daß die geyſter gar ſelten/ vnd allein auß wich-
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            tigen vrſachen zů vns kommend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22978" xml:space="preserve">Dit dritt vrſach oder bewerung iſt/ wann die geyſter ſeind/ iſt vnſer ge-
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            müt vnſterblich/ weil nicht iſt/ ſo ein gemüt verhindert/ damit es ein luff-
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            tiſchen leib an ſich nemme. </s>
            <s xml:id="echoid-s22979" xml:space="preserve">darzů weil eben diſe/ ſo die geiſter ſetzen/ halten
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            auch die gemüter für vnſterblich. </s>
            <s xml:id="echoid-s22980" xml:space="preserve">Wann aber die Geyſter vnſterblich/
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            weil ſie einer ſteifferen vnnd herrlicheren ſubſtantz dann die gemüter/ weil
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            auch diſe ſo die halten/ ſie der mehrtheyl alſo achten/ můß auß deren dreyen
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            eins ſein/ namlich daß ſie eintweder vnleiblich ſeyend/ vnnd alſo mag man
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            diſe nit vermercken. </s>
            <s xml:id="echoid-s22981" xml:space="preserve">oder ſie habend ein vnſterblichen vnnd himmeliſchen
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            leib. </s>
            <s xml:id="echoid-s22982" xml:space="preserve">es mag aber deren keiner ein gemüt in der matery haben. </s>
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            den allwegen ein ſterblichen leib haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22984" xml:space="preserve">welches doch gar widereinander iſt.
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            <s xml:id="echoid-s22985" xml:space="preserve">Oder diſer wirt ſich enderen vnd alſo verderben/ welches doch gantz vnge-
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            reimbt zůſagen/ weil er vorhin in dom erſten geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22986" xml:space="preserve">dann es iſt nit gläub
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            lich/ daß diſes die matery hin lege/ damit es ein andere gleich förmige art an
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            ſich nemme. </s>
            <s xml:id="echoid-s22987" xml:space="preserve">Darumb ſeind die Geiſter eintweder ewig/ vnd on leib/ wie vn
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            ſer glaub außweißt/ oder wann ſie ein leib habend/ ſeind ſie ſterblich. </s>
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            mag aber nicht hinderen daß deren gemüter beleibend. </s>
            <s xml:id="echoid-s22989" xml:space="preserve">Es hindert auch
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            nicht daß man die vngläublichen geiſter nit vermercken ſolte/ weil ſie mitt
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            ihrem glantz vnd liecht den lufft bewegen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22991" xml:space="preserve">Zůletſt widerſprechend ſie diſes mit ſolchem argument/ Wann Geyſter
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            werend/ müſten ſie freünd oder feind ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s22992" xml:space="preserve">wann es feind werend/ wurden
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            etliche von diſen verletzet/ vorab weil ſie von vylen verachtet/ als von Epi
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            curiſchen/ Peripatetiſchen/ vnd Sadduceeren. </s>
            <s xml:id="echoid-s22993" xml:space="preserve">wir ſechend aber daß noch
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            niemand vonn ihnen beſchediget. </s>
            <s xml:id="echoid-s22994" xml:space="preserve">man liſet auch nitt daß yemand ſeye ge-
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            ſtraffet worden/ darumb daß er gar nicht vonn den teüflen oder Geyſteren
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            gehalten habe.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22996" xml:space="preserve">Es ſprechend aber ettliche/ ſie beſchedigen darumb nitt/ weil ſie ein klei-
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            nen vnd ſchwachen leib habend. </s>
            <s xml:id="echoid-s22997" xml:space="preserve">es iſt aber diſes gar kein argument. </s>
            <s xml:id="echoid-s22998" xml:space="preserve">dann
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            was ſolte hinderen/ wann ſie der zeit acht nemend/ daß ſie etwan einem zie-
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            gel auff das haupt wurffend/ welche von jnen ſelbs bald fallen ſolten? </s>
            <s xml:id="echoid-s22999" xml:space="preserve">oder
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            wann ſie auff die ſchiffart acht nemend/ die leüt ertrenckten? </s>
            <s xml:id="echoid-s23000" xml:space="preserve">oder etwan
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            ein wind anrichteten/ vnnd ſolliche von hohen bergen vnnd gähen felſen
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            ſtürtzeten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23001" xml:space="preserve">Oder wann ſie der dingen nicht vermögend/ ſonder allein (wie
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            die Platoniſchen daruon reden) die gemüter angreiffend/ warumb richten
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            ſie nit die pferd an/ daß ſie diſe ſo auffjnen ſitzend herab werffend/ vnd er-
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            tödten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23002" xml:space="preserve">Wir ſehend aber das widerſpil. </s>
            <s xml:id="echoid-s23003" xml:space="preserve">dann wann man ein Platoniſchen
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            auff ein geyl vnnd wild pferdt ſetzet/ vnnd hargegen ein Epicuriſchen/ ſo
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            die geyſter verſpottet/ auff ein miltes/ wirt das wild pferd den Platoni-
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            ſchen herab ſtürtzen/ vnnd wirt ihm nitt wol gehn/ das milt aber wirt den
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            gottloſen Epicuriſchen ſenfftiglichen tragen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23005" xml:space="preserve">Deßhalben ſoltẽ die Platoniſchen in ſollichem wichtigẽ handel die zwey
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            ſtuck gethan haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s23006" xml:space="preserve">zů erſten anzeigen daß die Geyſter werend/ vnnd für-
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            nemlich auff die argumenten/ welche man ihnen mocht fürwerffen/ ant-
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            worten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23007" xml:space="preserve">demnach ſich bereiten deren natur anzůzeigen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23009" xml:space="preserve">Sie laßend aber diſe ſtuck beleiben/ diſputieren vnnd ſchwetzen vyl von
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