Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
770 dccxiiij
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745dclxxxixſachen/ Das ſechzehend bůch. welches zwar gar nutzlich were/ als an anderen orthen geſagt worden. ande
re
ſagẽ diſe gange mit blůt .
Es ſagt Olaus dz die Magia alſo überhãd ge
11Zauberei in
Dacia
.
nom̃en bey den Mitnachtiſchẽ Daciern/ Schwabẽ/ Biarmien/ Finnarchẽ
Scrickfinnẽ/ dz ſie auch drey knepff den ſchiffendẽ zůkauffen gebẽ.
wañ
man
den erſtẽ auß diſen auffgelößt/ ſeye ein lieblicher wind angangen/ mit
dem
anderen ein großer/ vnd mit dem dritten ein gantz ſchedlich vngewit-
ter
.
Eben die ſelbige zeigend an/ wz diſer ſo nit zůgegẽ handlet/ bringẽd
etliche
ding ſo jnen zůgehörend/ als hentſchen/ ſchlüſſel/ fatzeletlin/ pa-
redt
/ welches ſie auch zeigend.
Man mag auch diſe nit verwunden/ dann ſie
ſtellend
ſie einander dar/ doch müß man nit mit ſtarckẽ ſtreichẽ auff ſie ſchla
gen
/ wie mich dañ meiner gůter freünden einer bereden wöllen.
darzů daß
das
eyſen auff einẽ ſtumpff wurde/ vnd auch kein pfeyl einem ſchadẽ möch-
te
.
Deßgleichen daß diſe on ſchiff durch dz meer allein auff gebein farẽ kön-
nen
.
Zůletſt dz diſe auch die menſchen mögen verblenden/ daß ſie weder die
ſtraaß
kennen/ noch jr behauſung finden mögend.
Sie haben auch diſes al
les
mögen von einem Gilberto außgebẽ/ ſo in der jnſel bey dem altẽ Oſtro-
goten
ſee whonet.
Alſo hatt diſer vnſchamhafftigklich ſolliche ding dörffen
ſchreiben
/ vnd ſich vertröſtet/ daß es weit denen orthen/ da diſes geſche-
hen
ſolte.
Von der kunſt magia nach Artefier vnd
Mihinier
art/ Das xcj Capittel.
ES ſoll niemand vermeinen daß ich diſe ding ſchreib/ als wañ ich
22Hab acht wz
Cardani
mei-
nung
ſeye.
ſolliches für die warheit hielte/ oder daß ich falſche ding der
hiſtorien
dienſtlich ſein vermeinet.
ſonder darumb damit menck
lich
verſtande/ welchen ſachen die eytele heidenſchafft glauben
geben
/ durch welche vnſm̃igkeit die Künig vnd Fürſten der
teüflen
verehrung getretten.
warũb auch alle gůte ſitten bey jnen verderbt/
weil
ſie auß großem můtwillen die ding vnderſtanden er keñen vnd voll
bringẽ
ſo allein Gott gehörig.
damit auch nicht ſollicher büberey man
glete
/ haben ſie mit zierlichen vnd geiſtlichen worten/ mit gantzẽ fleyß alle
ſach
vollfüret.
gleich als wann etwas darhinder/ ſo war were/ oder war ſein
33Keiner zaub@
rey
zůglaubẽ.
möchte/ oder einſchein der warheit hette.
Deßhalben ſoll man all wun-
derzeichẽ
/ bildnußen/ erdichte wunderwerch/ hexerey/ zauberey/ beſchwe-
rung
/ vnnd anders der geleichen faren laſſen/ vnnd ſich der reinen lehr
vnſers
herren vnd Gottes bekeren.
man ſoll auch diſen eytelkeiten gar kein
glauben
geben/ dann über diſes daß ſie alle betruglich vnd falſch/ vnd den
menſchẽ
von rechtem verſtand vnd waaren Gottes dienſt abwenden/ brin
gend
ſie auch einen in treffenlich groß vnglück/ machend einẽ auch arbeit-
ſelig
vnd verachtet/ alſo daß der mehrteil ein ſchantlich end nemmen můß.
deßhalben wöllen wir der Magiſchen dorheit/ auch des weitberümpten
Arteſij
inn diſer kunſt ordnung anzeigen/ damit man erkenne daß die Ma-
gen
vnd zauberer nit allein betruglich/ ſonder auch vnſinnig geweſen ſey-
end
.
Diſer hatt vier artickel gehabt/ durch welche er ein glückſelig leben
geſagt
.
welcheich mit kurtzen worten nach einander erzellen will.
44
Zůerſt
# Lernet er der Planeten/ ringen/ vnd ſiglen Characteren.
@ůmanderen
# Was der vöglen bewegung bedeütte.

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