Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
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769 dccxiij
770 dccxiiij
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760dcciiijVon mancherley wunderbaren
Die aber ſo nicht von den teüfflen halten/ ſeind gleich als chrgeittig/ wie
diſe
ſo ſie beſtetigen.
namlich damit man vermeine was ſie thüend/ beſche-
he
allein auß liebe der tuget/ vnnd nit auß hoffnung zůkünfftiger dingen.
vnnd damit die leüth achten/ daß diſe die waarheit/ für andre auß/ lieb ha-
bend
.
auß wöllichem geuolget daß diſe in ein großen zanck mitt einanderen
gewachſen
.
Deßhalben wöllen wir diſe fahren laſſen/ vnd wider dem handel kom-
men
/ namlich ob die teüffel/ geiſter/ oder abgeſtorbenen ſehlen ſeyend oder
nitt
.
Die ſo etwas gewüſſes von den teüfflen haltend/ ſeind in drey theil ab-
geſünderet
.
dann etliche ſeind/ wölliche diſe für vntödtlich vnd all für böß
vnnd
ſchwach haltend/ als der Pſellus.
dann weil diſer ein Chriſt geweſen/
hanget
er auch an der Chriſten meinung/ vnd an den erfarnuſſen.
Etliche
ſeind
ſo diſe für tödtlich vnnd ein theil gůtt/ die anderen böß vnnd gewal-
tig
achtend/ wölliche doch auß forcht deß tods für ſich ſehend.
Solliche mei
nung
hat auch der teüffel meinem vatter angezeiget vnd gelernet.
Diedritt
meinung
iſt der Platoniſchẽ/ wölche diſe für vntödtlich/ gwaltig/ vnd vns
geheim
halten/ darzů ſagend/ daß deren etliche gůt/ die andere böß ſeyend.
darumb will ich mit kurtzem derẽ aller meinung anzeigen/ vnd den anfang
vondeß
Pſellen whon nemmen.
Diſer ſpricht in dem büchlin von den geiſteren oder teüfflen. Die teüffel
11Pſelli meinũg
von
den teüf-
flen
.
ſeind ewige gemüter/ ſo ein entpfindtlichen leib habend/ alſo daß ſie auch
deß
ſchmertzen entpfindend/ wann man ſie ſchlecht/ vnd gar verbrennen/
wann
man die in das feüwr legt.
wölliches auch noch mehr/ es bleibt äſchen
von
diſen überig.
Solliches ſeye in Hetruſcen Hiſtorien angezeiget. Wie er
auch
in Cherſoneſo gewonet/ hab er von einem einſydler ſo Marcus genen
net
/ vyl gelernet/ vnd vnder anderem/ ob wol die teüffel kein mennlich ge-
lid
habend/ laſſend ſie doch etwas ſaamen von jnen/ auß wöllichem kleine
thierlin
geboren werdend.
Er ſagt auch diſe ſeyend ſechßerley arthen. Leli-
ureon
/ das iſt/ feüwrige/ wölche hoch in den lüfften wonẽ/ ſo minder ſched
lich
/ vnnd ſünden geneigt ſeind.
demnoch lüfftige/ wölche vmb vns wo-
nend
/ vnnd böſer dann die erſten ſeind/ doch haben die auch reuw vnd laid
vmb
jre begangene miſſethat/ wie die menſchen.
dem dritten jrrdiſch/
wölliche
nit andereſt dann die menſchen auff der erden wonend/ vnnd böſe
geberden
an jnen habend.
Darnoch wäſſerige/ die in dem meer/ flüſſen/
ſeen
wonend.
diſe machend vngewitter/ vnd ſtellend auff vyl weg den ſchif
fenden
noch.
Darnoch die ſo vnder der erden ſeind/ wölche in den ſoden
hülenen
wonen/ darzů denen ſo in die erdẽ graben/ nochſtellen.
dann ſeind
diſe
ſo das liecht fliehen/ wölche die aller böſtẽ ſeind/ vnd vyl kalter kranck-
heit
machend.
Diſe werden all gemeinlich mit dem lufft oder andern feüch-
tigkeitten
erneeret/ doch ſagend ſie ſolliches nit mit dem mund/ ſonder al-
lenthalben
wie ein ſchwomm.
oder ſie ziechend den lufft durch etliche offene
geng
an ſich.
Sie haſſend auch alle Gott/ vnd ſeind den menſchen wider/
aber
die ſo dz liecht fliehẽ/ vnder der erdẽ o{der} in waſſerẽ wonẽ/ am aller mehr
ſten
.
Diſe ſeind auch der maſſen mit einem leib begabet/ dz man ſie antüren
mag
/ dz etwas von jnen ghet/ an ſtatt deß überflüſſigen kaat.
Es darff
auch
kein teüffel in deß Mon him̃el/ ſo am aller nidereſtẽ iſt/ kom̃en.
Wöt-
liche
nun vnder dem waſſer oder erden verborgen/ darzů das liecht fliehen/
die
verletzend die menſchen/ vnnd bringen ſie in gefahr.
die jrrdiſchen aber/

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