Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
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761dccvſachen/ Das ſechßzehend bůch. vnnd ſo in lüfften wonend/ reitzen der menſchen gemüter zů allen laſteren.
Es ſeye auch allenthalben deren ein große zaal/ weil die erden/ das waſſer/
vnd der lufft/ vorab wo die menſchen nit wonend/ mit diſen erfüllet ſeind.

Es gebend auch diſe vnſeren geiſten etliche bildnuſſen deß wollüſt für/ on
alles getöß/ gleich als wann yemand in dem ohr ein ſtimm entpfünd on al-
les getöß.
dann ye mehr die ſtimm bey dem ohr iſt/ ye baß es deren entpfin-
det/ vnd aber minder getöß.
Weil dann der teüffel vnſeren geiſt berüret/
mag man deß teüffels eingeben wol vernemmen/ vnd ſeine wort verſthen/
wann man ſchon kein ſtim̃ höret.
es habend auch diſe ein geſtalt vnſerer ſehl
vnd geiſteren/ wie auch der lufft/ farben/ vnd anderer dingen geſtalt vnd
bildnuſſen.
Alſo ſeind diſe gantz kunſtreich/ vnnd brauchend den beyſch laff
wie die menſchen/ vorab wann ihr leib erhitziget/ vnd die natur gar geil iſt.

die überige arthen ſchaden allein dem leib/ als vyl ſie mögend/ ſonſt iſt gar
kein kunſt hinder ihnen.
Diſe verderben mit feüwr/ mit fal/ mit waſſer/ vñ
anderer gſtalt.
vñ nit allein die menſchen/ ſonder auch etliche andere thier.
Wölliche nun ihn gantz tieffen orthen wonend ſo trocken ſeind/ die bege-
tend der werme/ nit von dem feüwr oder Sonnen/ ſonder die gar weich iſt.
deßhalben ghond ſie inn die bäder/ grůben/ thier/ vnnd fürnemlich in die
menſchen.
wann ſie nun hinein kommen/ verderbend ſie die geiſter deß hir
nes/ vnd zerſtörend alle würckungen.
wann ſie auch den geiſt überherſchen/
erſchüttlen ſie den leib/ vnnd gebrauchend ſich deſſen inſtrumenten.
deßhal
ben reden vnnd ſchreüwend ſie.
Wölliche aber das liecht fliehend/ die machend die entp findtlichen ſinn/
durch ihr große kelte/ doll/ alſo daß man erſtaunet vnnd ſtumm wirt.
dar-
umb gebend diſe auch vmb kein beſchweerung nicht/ dann ſie ſeind hartne-
ckig vnnd erſtaunet.
Daß aber diſe ein teüffel vnd kein überlegne feüchtig-
keit ſeye/ ſo den menſchen beſitzet/ zeiget gnůgſam an/ daß ſie die kommen-
den erkennen/ ehe dann ſie die ſehend/ auch zůkünfftige ding wüſſen/ vnnd
frömb der ſpraachen kündig ſeind.
Es zeiget Pſellus vnder anderenn an/ er habe einen menſchen geſehen/
11Menſchi von
teüfflen beſeſ-
ſen.
der zů nacht von einem Aleten Liuien in ein berg gefüret/ vñ ein kraut ent
pfangen habe.
es habe jm auch diſer dreymalen in den mund geſpeüwet/ vñ
mit einer beſonderen ſalben die augen geſchmiret/ da habe der ſo hinauß ge
füret/ von ſtundan ein große ſchar teüffel geſehen/ vñ habe jn bedaucht als
wañ jm ein rapp in das maul geflogen.
von wölcher ſtund an diſer angefan
gen weyß zů ſagen/ vnd vermög auch ſolches zů allen zeytten/ weder in di-
ſen tagen/ da Chriſtus gekreütziget vnd wider aufferſtanden iſt.
dañ den zů
mal köñe er gar nit weyßſagen.
Wie auch diſer vmb ſolcher red willen/ von
einem auß Pſellen geferdtẽ verſpottet ward/ ſprach der/ Du wirſt auch für
ein plag gar vyl entpfahen.
wölliches jm in kurtzem begegnet/ darzů vyl an
derſt/ ſo er auch ander leüthen weyßgeſagt.
Es zeigt auch Marcus an dz zü
zeytten eine/ ſo jm nach verwandt/ nãlich ſeines elterẽ brůders frauw/ wöl-
che ſonſt ein gar züchtig weib geweſen/ aber offt in {der} kindbette kranckheit ge
habt/ angefangẽ mit einer frömbdẽ ſprach zů reden/ vñ jre klei{der} zerreiſſen.
wie ſich nun die vmbſten{der} deſſen hoch verwundert/ vnd ſie wellen wi{der} heilẽ
vñ zů recht bringẽ/ haben ſie einẽ frömbden alten/ runtzlechtigẽ/ vñ ſchwar
tzenn mann/ ſo Anaphalangia genennet/ zů ihren gefüret.
da habe diſer
ſein ſchwert auß gezogen/ ſie bei der hand erwütſchet/ vnnd auff Armeniſch

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