Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
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762dccviVon mancherlei wunderbaren angefangen zů beſchelten. Alſo habe jm diſe von ſtundan inn Armeniſcher
ſpraach geantwortet/ vnnd gewellen auß dem bett ſpringen/ vnnd mitt jm
vnderſtanden zů kempffen/ wie ſie aber der alt beſchworen/ iſt ſie wider le-
dig worden.
Diſe hatt hernach bekennet ſie habe den teüffel/ wie er inn das
bett geſtigen/ inn eines weibs geſtalt geſehen/ mitt außgeſpreittetem haar/
gantz dunckelechtig/ wölliche inn ſie gefallen ſeye.
hernoch aber wüſſe ſie nit
mehr was ſie gethon habe.
Deßhalben ob wol die teüffel kein gewüſſe geſtalt/ noch eigene ſprach ha-
bend/ ſeye jnen doch ein lüfftiger leib geben/ wöllichen ſie noch jrem gefal-
len/ wie ein wäyender wind die wolcken/ in mancherley geſtalten/ verende-
ren/ darzů zůſam̃en ziechen vnd außſtrecken mögen.
Diſe verenderen auch
jre farben noch den begirden jres gemüt/ wie die menſchẽ/ aber vyl beſſer/
weil ihr leib der ſehl mehr gehorſammer iſt.
Doch komme alles gar bald wi-
der hinweg/ von wegen ihres leibs beweglichkeit vnd ſubteyle.
dann jr leib
iſt lufft/ oder ein kleine feüchtigkeit darbey.
Es ſeind auch geleich wol mitt weyßheit vnnd liſtigkeit die teüffel vonn
anderen teüfflen vnderſcheiden/ als die menſchen/ pferd/ küngelin/ leüwẽ/
meüß/ ſchnecken/ vnnd andere thier.
dann der teüfflen verſtand ſeyend ſo
weyt von einanderen/ daß etliche gar weyß/ vnd zůkünfftiger ſachen ver-
ſtendig/ die andere aber kümerlich ein gegenwirtige ſach verſthen mögen.
Darumb nemmend die feüwrige vnnd lüfftige mancherley geſtalten an
ſich/ vnd beleibend nit lang darinnen.
doch ſeind diſe langwirender die ſich
jnen mehr vergleichend.
als in weyſſagungen eines Künig ſcepter/ gezier-
den/ ernſt/ vnnd weißheit/ in erſchreckungen eines leüwen freuel vnd brü-
len.
Die aber ſo das liecht fliehend/ vnd ſo vnder der erden wonend/ behal-
tend ihre geſtalten lang/ vnnd mögend die nitt gar eigentlich verenderen.
Die jrrdiſchen vnnd wäſſerigen habend inn allen dingen etwas mittels vn-
der diſen/ doch nemmend die wäſſerigen gar gern der weiberenn/ vöglen/
vnnd Nereiſchen Nymphen oder Heydniſchen Götterenn geſtalt an ſich.

die jrrdiſchen aber der menſchen vnnd hunden/ in wöllicher geſtalt ſie auch
lang beleibend/ dann ſie habend ein großen luſt darinnen.
Sie haben auch
kein beſondere ſpraach/ ſonder brauchend ſich gemeinlich deren/ bey wölli-
cher ſie wonend.
Es iſt aber aller teüfflen natur gantz forchtſamm/ vnnd förchtend für
11Teüffelforcht
ſamm.
vnnd für ſie werden noch in größere finſternuß geſtoſſen.
deßhalben förch-
tend ſie die treüwung vnnd Barbariſche vnbekannte wort gar ſehr/ weil ſie
diſe nit verſthend/ vorab was vnder der erden iſt/ vnnd verlaſſend alſo den
menſchen.
Sie förchtẽ auch mehr man binde ſie mit bley/ wachs/ vnd reinem
faden/ dann wann man mit rechten beſchwerungen vnnd heiligen wortten
an ſie geradtet.
Sie werffen auch etwan mit ſteinen/ aber ſchaden niemand
nicht.
ich acht auß diſer vrſach/ weil ſie nit mitt gewalt werffend/ vnnd we-
nig krafft hinder jnen/ ſonder es faret dahar/ als wann es von einem wind
getriben were.
deßhalben verletzend ſie nitt/ ſonder erſchreckenn allein/ alſo
daß aller deren dingen/ mit wöllichen ſie nit beſchedigen mögen/ jr blödig-
keit vnd große forcht vrſach iſt.
darum̃ dörffen ſie auch diſe nit vnderſthen/
ſo ſie vermögend/ ſie werden dann darzů gereitzet.
Ich will aber wider auff
den Pſellen vnd Marxen kommen.
Darũb ob wol die lüfftigen teüffel weyß ſeind/ bringẽ ſie doch nicht gůts.

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