Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
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769 dccxiij
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788dccxxxijVon mancherlei wunderbaren
Es můß aber in einer yeden hohen verſamblung ein Oberſter oder fürſt
ſein.
diſes beſchicht eintweders von jm ſelbs auß güttigkeit/ als inn ewigen
dingen.
oder auß natur/ als in binlinen. oder auß krafft/ als in menſchen.
dann welche etwan in einem anderen übertreffen/ die vnderſthond auch an
dere zůbeherſchen/ vnd erlangend diſes zůletſt.
es iſt aber vnder den geyſte
ren auch ein herrliche verſam̃lung/ darumb haben ſie auch oberſte.
diſes be-
kennend auch mencklich/ welche die geyſter zůlaßend.
Weil aber bey einem yeden ſchmertzen/ vnnd bey traurigkeit ein zerſtö-
11Vnſichtbare
geiſter ſterb@
lich.
rung iſt/ vnd der tod ein end der zerſtörung/ wo auch etwas der einen arth
gemein/ da findet man auch das end/ auß welchẽ volget/ daß auch alle leib
liche geyſter tödtlich ſeyend.
dann es mögend vyleicht wol etliche ſein/ ſo kei
ne leib habend.
doch gehörend diſe nit zů vnſerem fürnem̃en/ in welchem al
lein von denen dingen gehandlet/ ſo man mit den ſiñen verſthen mag.
Deß
halben ſeind die geiſter vnſichtbare/ tödtliche thier/ ſo ein vollkommenen
leib habend.
Ich weiß aber nit eigentlich ob etliche vnder der erden oder nit
whonend.
Dieweil aber nit ein weiß zůuerſthen/ mögen wir vns mit jnen
nit wol vergleichen/ dann allein ſo beſchwerlich vnnd gewaltig iſt.
wie auch
zwiſchen den menſchen vnd hunden/ oder menſchen vnd pferden kein rech
te vergleichung oder vereinbarung ſein mag.
Dieweil auch vnder diſen ein
ordnung (wie vorgeſagt) müſſend etliche auß jnen gar vyl wüſſen/ die ande
re aber vnerfahren ſein.
Wie auch die hund in etlichen ſtucken die menſchen
übertreffen/ als einen haſen zeůchen/ vnnd inn züchtigen geberden/ etli-
che rauche vnuerſtendigẽ völcker/ mag doch kein hund wiſſen/ was zů rech
ter menſchlicher beywhonung dienſtlich/ als ein menſch/ ob der wol gantz
vnuerſtendig.
alſo iſt auch ein yeder geyſt inn ſeiner arth weyſer dann der
aller weyßeſte menſch/ vnnd weißt doch die ding nit ſo den menſchen zůge-
hörend.
Wie auch die hund etwas erkennen/ ſo der menſch gar nitt ver-
ſthet/ als ſeinen herren ſchmecken/ oder ein läuffende hündin ſo mit jungen
geth/ oder einen haſen/ oder eines anderen bellenden hunds ſtim̃/ alſo ver-
ſthond auch die menſchen etwas/ welches allen geyſteren inn ihrer arth vn-
bekannt.
wie vyleicht die Geometria/ Arithmetica vñ andere künſt ſeind/
vorab ſo zů der Demonſtration vnnd etwas gewüſſer zůbeweiſen gehöret.
Dann die beweiſung gehört zů der vernunfft. es brauchend aber die geyſter
kein vernunfft/ vnnd haben ſie auch nit.
Weil auch die erkantnuß zůkünff
tiger dingen am gröſten/ vnnd allein Gott vollkommelich zůgehörig/ vnd
aber auch beyden auſſerſten dingenn gemein/ iſt gläuplich daß die geyſter
auch etwas der zůkünfftigen dingen wüſſend/ vnd vyl mehr dann die men-
ſchen/ doch zůuergleichung der himmeliſchenn gewalten/ gar wenig.
Es
wüſſend auch ettliche vyl mehr dann die andere/ wie auch vnder den men-
ſchen.
Deßhalben haben die weyſſagungen durch ihr zweyfelhafftige re-
den betrogen/ vnnd alſo zů nicht worden.
es was vyleicht auch die Pithia
vnd Apollo zůalt geweſen.
dann ich hab geſagt daß diſe/ gleich wie die men
ſchen/ alt werden/ vnnd dem tod näheren/ doch etwas ſpater.
Es habẽ aber
die prieſter ſolliches wöllen erſetzen/ vnnd alſo durch ihren betrug den han-
del noch erger gemachet.
Es iſt auch ein geſchrey außgangen/ als wann diſe mögend mit gelt be-
ſtochen vnnd bewegt werden/ darzů mitt gunſt/ vnnd großer herren anſe-
hen/ oder der Künigen gewalt.
darumb hatt man diſe verlaſſen/ vnd nitt

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