Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
770 dccxiiij
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            ſchuldigung. </s>
            <s xml:id="echoid-s22597" xml:space="preserve">Die prieſter pflegtẽ die teüfel durch die diſtel anzezeigen/ mitt
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            dem ſtier ſich zůbeſchirmẽ vor der böſen geyſterẽ anlauff/ mitt {der} ſchermauß
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            hertz ſagten ſie waar/ mit dem ſchwebel vnd geſaltzẽ meerwaſſer reinigeten
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            ſie ſich/ den Adamãt/ Iaſpis/ Corallẽ vnd Racinẽ (welches ein dornechtig
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            geſteüd) brauchten ſie/ die ſelben abzůwenden. </s>
            <s xml:id="echoid-s22598" xml:space="preserve">Dañ die böſen geyſter ſtoßẽd
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            alle böſe begirdẽ in die menſchẽ/ luſt zů reichthum̃en/ vngebürlichen wollü
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            ſten/ lugẽ/ betrug/ todtſchlag vñ anders {der} gleichen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22599" xml:space="preserve">Vñ ob ſie wol ſolliche/
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            wöllẽ ſie doch für götter gehaltẽ werdẽ/ darũb thůnd ſie auch wunderzeichẽ/
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            begerẽ angebetten zůwerdẽ/ vñ richtẽ alle zauberey vnd hexenwerck an.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22601" xml:space="preserve">Deren ſehl aber/ ſo mit gewalt ertödet/ haben diſes an jnen/ dz ſie die leib
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            liebend/ darumb berüffend ſie etwan diſe ſo bey den leiben whonẽd/ etwan
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            gar von den leibẽ/ etwan allein von einẽ orth. </s>
            <s xml:id="echoid-s22602" xml:space="preserve">Vñ nit allein diſe/ ſon{der} auch
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            etwan von anderen thierẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s22603" xml:space="preserve">deßhalben welche begerten weißzeſagen/ fraßen
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            der hirtzen/ ſchermaußen/ adler/ vnd anderer hertzẽ/ mit welchen der ſelbi
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            gen thieren ſehl/ die menſchliche ſehl lernete/ in der ſelbigen arth zůkünffti
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            ge ding erkeñen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22604" xml:space="preserve">alſo auch/ mit dem regẽ der froſchen hertz/ weil die froſchen
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            zůkünfftiges vngewitter erkeñen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22605" xml:space="preserve">dañ wañ man das hertz von einẽ thier ge
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            freſſen/ mochte man nit alles vor wüſſen/ ſon{der} allein die ding/ ſo von dem
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            ſelbigen thier mochtẽ erkeñet werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s22606" xml:space="preserve">Es erſtreckt ſich aber diſe vorwüſſen-
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            heit auch zů anderen dingen/ dieweil die mẽſchliche natur aller dingẽ theil-
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            hafftig/ vnd ein allgemein ding iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22607" xml:space="preserve">die überigen aber alle/ habend allein jre
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            gewüſſen arthen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22608" xml:space="preserve">Diſes iſt nun der Platoniſchen meinung von den teüflen/
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            geiſteren vnd ſehlẽ/ ſo von Mercurio Trimegiſto ſein vrſprung entpfangẽ/
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            vnd hernach von Byto deſſelbigen außleger vnd Propheten (wie ſie ſagen)
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            darzů von anderẽ prieſterẽ eroffnet vnnd gemehret. </s>
            <s xml:id="echoid-s22609" xml:space="preserve">Harnach iſt ſie bey den
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            Griechẽ wider erneüwert/ zůerſt durch Socratẽ/ dañ durch Platonem/ har
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            nach durch Plotinũ/ Porphyriũ/ Iamblicũ/ vñ Proclũ gemehret vnd zů-
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            letſt durch Marſiliũ Ficinum den artzet zů Florentz/ biß auff vns kom̃en.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22611" xml:space="preserve">Alſo iſt noch überig/ daß wir ſehen/ durch was vrſachen oder erfarungẽ
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            diſe ſach möge bewehret werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s22612" xml:space="preserve">Dieweil aber in erfarung wir nitt mer ver-
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            nemmen mögen/ dañ die ding ſo vorhin von vns in dem fünffzehendẽ ca-
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            pitel angezogen/ acht ich vonn nöten ſein/ daß wir etliche gewüſſe zeügnuß
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            brauchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22613" xml:space="preserve">Dergleichen ſeind welche auß einem weyſen vñ auffrechtẽ gemüt
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              warheit
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              durch zeügen
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              erfarë möge.</note>
            kommend/ ſo ſich auff kein parthey ergebend/ oder wann alles in der zeüg
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            nuß zůſammen ſtimmet/ ob wol ein yedes ſtuck für ſich ſelbs examiniert
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            iſt/ vnnd ob wol diſe nit vonn glaubwürdigen perſonen kommend/ wölche
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            aber auß marter genötiget die warheit zůſagen/ oder wann man zů mehr
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            malen fraget/ vnnd offt ein gůte zeit voneinanderẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s22614" xml:space="preserve">dann ſo nicht anderſt
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            dann fablen/ iſt nit müglich daß einer allwegẽ auff ein weyß möge antwor-
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            ten/ wann er ſchon nicht anderſt/ in mittler zeit/ zůbedenckẽ gehabt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22615" xml:space="preserve">Mein
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            vatter iſt ein amptman an dem gericht geweſen/ welcher on alle marter die
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            warheit hatt mögẽ von den ſchuldigẽ bringẽ/ ob wol andere treffenlich groß
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            marter darzů bedörffen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22616" xml:space="preserve">Weil ſich aber diſes nit gezim̃et/ vnd ob es ſich wol
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            gezim̃et/ begert ich es nit mitt der leüten ſchaden zůwüſſen/ hab alſo deſter
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            mehr fleiß gehabt/ damit ich nit betrogẽ wurde/ welcher ſelbs ein bůch von
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            dem betrug geſchriben. </s>
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            nit gar arbeitſelig/ vnnd nit gar zůfromm ſeind. </s>
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            ſelbigen/ dañ dz die jnẽ mit recht zůgeben werdẽ. </s>
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