766dccxVon mancherlei wunderbaren
er voll ſchräcken.
Es vnderſthend auch die bößen tüffel vns von der gůten
gemeinſchafft auch von den Götteren/ on vnderlaß abzůwenden. es ſthet
aber für vnnd für der teüffel oder geiſt/ ſo vns für geſetzet/ bey vns/ vnd
endert ſich gar nit.
gemeinſchafft auch von den Götteren/ on vnderlaß abzůwenden. es ſthet
aber für vnnd für der teüffel oder geiſt/ ſo vns für geſetzet/ bey vns/ vnd
endert ſich gar nit.
Es hatt aber Socrates einen gehabt welchen er gehöret/ vnnd diſen ihn
11Socratis teü-
ffel oder geiſt. Theagen eigentlich. Dañ es wirt Socrates eingefürt alſo redẽde/ Ich hab
auß Götlicher verſechung ein teüffel bey mir/ welcher mir võ meiner kindt
heit nachgeuolget. dann diſer iſt ein ſtimm/ wann ſie beſchicht/ widerrathet
ſie mir das/ ſo beſehen ſoll. zů zeytten reitzet ſie mich auch darzů. Wann
etwan einer auß meinen gůtẽ fründen mir etwas angezeigt/ ſo kommet die
ſtimm vnnd wider rathet es mir/ laßet mich auch diſes nit thůn. deſſen will
ich zeügnuß geben. Ir kennend den Charmiden ſo deß Glauconis ſun iſt/
wol. wie ſich diſer etwan in Nemea üben wolt/ hatt er von dem Stadio mit
mir ein radſchlag gefaſſet. da was von ſtund an die ſtimm zůgegen. da hab
ich es jm widerrathen/ ſprechende der geiſt hette mich ſchon gewarnet. aber
er hatt mir nit geuolget/ deßhalben euch wol bekant/ was jm auß ſollicher
übung entſtanden iſt.
11Socratis teü-
ffel oder geiſt. Theagen eigentlich. Dañ es wirt Socrates eingefürt alſo redẽde/ Ich hab
auß Götlicher verſechung ein teüffel bey mir/ welcher mir võ meiner kindt
heit nachgeuolget. dann diſer iſt ein ſtimm/ wann ſie beſchicht/ widerrathet
ſie mir das/ ſo beſehen ſoll. zů zeytten reitzet ſie mich auch darzů. Wann
etwan einer auß meinen gůtẽ fründen mir etwas angezeigt/ ſo kommet die
ſtimm vnnd wider rathet es mir/ laßet mich auch diſes nit thůn. deſſen will
ich zeügnuß geben. Ir kennend den Charmiden ſo deß Glauconis ſun iſt/
wol. wie ſich diſer etwan in Nemea üben wolt/ hatt er von dem Stadio mit
mir ein radſchlag gefaſſet. da was von ſtund an die ſtimm zůgegen. da hab
ich es jm widerrathen/ ſprechende der geiſt hette mich ſchon gewarnet. aber
er hatt mir nit geuolget/ deßhalben euch wol bekant/ was jm auß ſollicher
übung entſtanden iſt.
Alſo iſt auch dem Timarchen beſchehẽ/ als ich diſen wie er wolt von dem
maal auffſthen/ zum anderen maal von der ſtimm wegen gewarnet/ vnnd
bey mir behaltẽ hat. Wie er aber ſich heimlich daruon gemachet/ hat er den
Niciam deß Hiroſcamandri ſun zů tod geſchlagen. wie er auch deßhalbenn
verurtheilet worden/ ſprach er zů ſeinem brůder/ O Clitomache ich můß jetz
ſterben/ weil ich dem Socrati nit gehorſaammen wellen. Ir werden auch
von diſen ſo in Sicilien gezogen vernemmen/ was ich deß gezeügs halben
vorgeſagt. doch ſeind diſes allein vergangene thaten. Von zůkünfftigen ver
merckend diſes. Neonus deß Cali ſun iſt mit Thraſylo hinweg gereißet/ Io
niam vnnd Epheſum zůbekriegen/ wiewolich von deß geiſt zeichen wegen
jm diſes wider rathen hab. deßhalbẽ förcht ich diſer werde zů tod geſchlagẽ/
oder müſſe etwas anders der geleichen leiden/ ja ich hab ſorg über dem gantz
en handel. Diſes ſagt er. Man ſpricht vonn dem/ es ſeye deßen teüffel gantz
fürnemm/ feürig vnnd Saturniſch geweſen. Dañ der hochlüfftig/ welch
er von anderen feürig genennet/ hilfft vnnd dienet gar wol zů der Cõtem-
plation vnnd betrachtnuß/ wie der lufftig zů den geſchefften/ der wäſſerig
zů wolüſten. Vnder diſen ſeind auch Saturniſche/ welche allwegen etwas
mißrathen/ als hie deß Socratis. alſo ſeind auch ſo dem Marti zůgehörig/
welche krafft geben. deß Iupiter gebend weyßheit/ alſo můß man auch die
anderen verſthen.
maal auffſthen/ zum anderen maal von der ſtimm wegen gewarnet/ vnnd
bey mir behaltẽ hat. Wie er aber ſich heimlich daruon gemachet/ hat er den
Niciam deß Hiroſcamandri ſun zů tod geſchlagen. wie er auch deßhalbenn
verurtheilet worden/ ſprach er zů ſeinem brůder/ O Clitomache ich můß jetz
ſterben/ weil ich dem Socrati nit gehorſaammen wellen. Ir werden auch
von diſen ſo in Sicilien gezogen vernemmen/ was ich deß gezeügs halben
vorgeſagt. doch ſeind diſes allein vergangene thaten. Von zůkünfftigen ver
merckend diſes. Neonus deß Cali ſun iſt mit Thraſylo hinweg gereißet/ Io
niam vnnd Epheſum zůbekriegen/ wiewolich von deß geiſt zeichen wegen
jm diſes wider rathen hab. deßhalbẽ förcht ich diſer werde zů tod geſchlagẽ/
oder müſſe etwas anders der geleichen leiden/ ja ich hab ſorg über dem gantz
en handel. Diſes ſagt er. Man ſpricht vonn dem/ es ſeye deßen teüffel gantz
fürnemm/ feürig vnnd Saturniſch geweſen. Dañ der hochlüfftig/ welch
er von anderen feürig genennet/ hilfft vnnd dienet gar wol zů der Cõtem-
plation vnnd betrachtnuß/ wie der lufftig zů den geſchefften/ der wäſſerig
zů wolüſten. Vnder diſen ſeind auch Saturniſche/ welche allwegen etwas
mißrathen/ als hie deß Socratis. alſo ſeind auch ſo dem Marti zůgehörig/
welche krafft geben. deß Iupiter gebend weyßheit/ alſo můß man auch die
anderen verſthen.
Sie ſeyend aber nitt alle vntödtlich/ ſonder die feürige vnnd lüfftige ſey
end am edleſten/ die überigẽ aber ob ſie wol tödlich/ habend ein gar langes
leben. Es ſeye auch die gantz art etwas mittels zwiſchenn den Götteren
vnnd den menſchen/ damit ſie der Götteren gůthat vns zůbringend/ vnnd
wider vnſer gebett vnnd gůte werch zů jnen. Es ſeyend auch ettlich/ ſo vns
faſt angeboren vnnd natürlich ſeind. die andere als frembd/ welches nicht
anderſt dann menſchen ſehl/ ſo durch die elementen hin vñ har ſchweiffen.
Es erkennend auch allein die teüffeliſche menſchen jre teüffel/ welche jnen
zů einer hůt gebẽ. doch ſeyend deren gar wenig. die überigen aber ſo mit welt
lichen geſchefften vmghond/ oder wild ſeind/ welcher ein große zall/ die mö
gend all jren teüffel nit erkeñen. daß aber diſe kein wunderzeichẽ mehr thü-
end am edleſten/ die überigẽ aber ob ſie wol tödlich/ habend ein gar langes
leben. Es ſeye auch die gantz art etwas mittels zwiſchenn den Götteren
vnnd den menſchen/ damit ſie der Götteren gůthat vns zůbringend/ vnnd
wider vnſer gebett vnnd gůte werch zů jnen. Es ſeyend auch ettlich/ ſo vns
faſt angeboren vnnd natürlich ſeind. die andere als frembd/ welches nicht
anderſt dann menſchen ſehl/ ſo durch die elementen hin vñ har ſchweiffen.
Es erkennend auch allein die teüffeliſche menſchen jre teüffel/ welche jnen
zů einer hůt gebẽ. doch ſeyend deren gar wenig. die überigen aber ſo mit welt
lichen geſchefften vmghond/ oder wild ſeind/ welcher ein große zall/ die mö
gend all jren teüffel nit erkeñen. daß aber diſe kein wunderzeichẽ mehr thü-