Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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775dccxixſachen/ Das ſechzehend bůch. weichte kertzen zů oberſt auff der ſchalẽ/ vnd zwey öl bletter in eines creütz
geſtalt zerlegt.
Die beſchwerũg was gar kurtz. als nam̃lich/ Heiliger engel/
auffrechter engel/ ich bitt dich durch dein heiligkeit vnnd mein junckfraw-
ſchafft zeig mir den dieben.
diſes murmlet er zů oberſt auff der ſchalen. vor-
hin aber ſpricht einer das vatterunſer vnd Auemaria/ dreymalen mit gebo
gnen kneyen/ vnd machend allemal mit dem daumen ein creütz über das ge
ſchirr.
Sie ſeind auch allein darbey an einem duncklen orth. Sie ſahen den
menſchen gar mit ſeinem mantel/ geſpitzten haupt/ dauornẽ kaal/ zů oberſt
in der ſchalẽ auff vnd ab fahren/ nit anderſt dañ wie der ſtaub an der Son-
nen thůt.
Er iſt auch faſt auff ein viertheil ſtund geſehẽ wordẽ. Diſes gantz
ſchauwſpil hatt bey dreyen ſtunden geweret/ vnd iſt nicht deſtminder (wie
der ſo ſollichs anzeigt/ ſelbs bekañt) der dieb nit ergriffen/ vnd die zwen ſil-
bere ſteüff/ ſo verloren/ nit gefunden worden.
Man ſagt daß diſer ſo geſto-
len/ wañ diſes recht gemachet/ hiezwiſchen etwz leydẽ ſoll/ weil ſolliches ge-
handlet wirt.
Wie er diſes geſagt/ hab ich begert ſolliches auch zůerfaren/
11Zauberey ei@
fabelwerck.
es iſt auch ein anlaß vorhanden geweſen.
Ein frauw welche bey vns gewho
net/ hatt ein begird gehabt etwas zůſehen/ vnd hatt ein frauw berüfft/ wel
che der ſach gantz wol erfaren.
Sie bereiten das opffer/ alſo daß drey meit-
lein/ wie ſie geſagt/ vyl ding geſehen.
ich was dazůmal nitt zůgegen. da be-
rüfft ich die frauw wider/ da bereittet man das opffer/ vñ was kein ölblatt
zůgegen/ auch kein Vatterunſer noch Aue Maria/ ſonder allein ein klein
zeltlin ſo allenthalbenn beſchloßenn/ ward darzů gethan.
Es was auch
die frauw zůgegen/ welche nit allein geſehẽ/ ſonder auch diſes vor den meit-
linen/ vñ ſagt wz ſie ſehe.
zwar nit zůoberſt in der ſchalen/ ſonder gleich bey
dem boden.
nit in dem waſſer/ ſonder in dem glaß. nit gantz volkom̃ene bild
nuſſen/ ſon{der} als wañ es allein der obertheil geweſen.
die bildnuſſen waren
nit groß/ vñ doch nit kleiner dañ der nagel am kleinſtẽ finger.
Sie ſtigend
auch nit von obẽ herab/ ſonder von vnden har in dem lerẽ fůß des glaß/ als
wolten ſie hinauff faren.
die meitlin ſagten auch ſie ſehen diſes/ vnd {der} knab
von welchẽ vorgeſagt.
es bekañt auch diſer er ſehe ſeinen brůder/ welcher da-
zůmal in Hiſpaniẽ whonet.
die meitlin ſagtẽ von anderẽ die jnẽ wol bekañt.
es was ein wunderbarer handel oder vyl mehr ein fabel. Wie ſie zůerſt der
hexen ſun ſahẽd (welcher ein knab vñ ein münch in einẽ cloſter geweſen) vñ
ab deſſen anſchauwũg ein freüd empfangẽ/ batten ſie diſe/ ſie ſolte jn laſſen
da beleibẽ.
da wolt ſie es nit thůn/ dañ der ſon wurde hiezwiſchẽ gepeiniget.
Es ſagt etwan Ioſephus Niger/ welcher der ſachẽ gantz wol erfarẽ/ wie
ſich der teüfel etwan in Chriſti geſtalt den knaben erzeiget/ vnnd begeret ſie
ſolten jn anbetten.
da habe er dem ſolliches zůgeſagt/ wañ er jm vorhin an-
ſagt was er im ſinn hette/ da ſeye der teüfel zornig daruon gefaren.
Sie ſa-
hend auch weitter zů oberſt in dem geſchirr etwas rotes/ welches faſt zůletſt
an dem waſſer war (dann das geſchirr/ ſchal oder angſter was nit gar voll/
ſonder allein biß zů dem halß/ oder ein wenig mehr) da ſprach die hex/ diſes
were der engel welcher ein weberſchifflein inn den henden hette.
die meitlin
ſagten/ ſie ſehen deſſen angeſicht in dem lären theil/ als wañ es eines kleines
kindlin were.
der knab aber ſach allein den arm mit dem ſchifflein. diſer wie
ſie ſagten/ ward für vnd für vmbgetriben vnnd geſehen.
dann die andere
bildnuſſen vergiengend bald.
deßhalbenn regiert das weib die kinder/ wie
ein ſchůlmeyſter ſeine ſchůler/ vnd bildet jnen dann diſes/ dann ein anders

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