Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
770 dccxiiij
771 dccxv
772 dccxvi
773 dccxvij
774 dccxviij
775 dccxix
776 dccxx
777 dccxxi
778 dccxxij
779 dccxxiij
780 dccxxiiij
781 dccxxv
782 dccxxvi
783 dccxxvij
784 dccxxviij
785 dccxxix
786 dccxxx
787 dccxxxi
788 dccxxxij
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781dccxxvſachen/ Das ſechzehend bůch. daſelb ſten/ ſo vyl vnd ihm müglich/ es werde dann mit gewalt daruon ge-
zogen
.
Deßhalben beſchicht daß die geyſter gar ſelten/ vnd allein auß wich-
tigen
vrſachen vns kommend.
Dit dritt vrſach oder bewerung iſt/ wann die geyſter ſeind/ iſt vnſer ge-
müt
vnſterblich/ weil nicht iſt/ ſo ein gemüt verhindert/ damit es ein luff-
tiſchen
leib an ſich nemme.
darzů weil eben diſe/ ſo die geiſter ſetzen/ halten
auch
die gemüter für vnſterblich.
Wann aber die Geyſter vnſterblich/
weil
ſie einer ſteifferen vnnd herrlicheren ſubſtantz dann die gemüter/ weil
auch
diſe ſo die halten/ ſie der mehrtheyl alſo achten/ můß auß deren dreyen
eins
ſein/ namlich daß ſie eintweder vnleiblich ſeyend/ vnnd alſo mag man
diſe
nit vermercken.
oder ſie habend ein vnſterblichen vnnd himmeliſchen
leib
.
es mag aber deren keiner ein gemüt in der matery haben. Oder ſie wer-
den
allwegen ein ſterblichen leib haben.
welches doch gar widereinander iſt.
Oder diſer wirt ſich enderen vnd alſo verderben/ welches doch gantz vnge-
reimbt
zůſagen/ weil er vorhin in dom erſten geweſen.
dann es iſt nit gläub
lich
/ daß diſes die matery hin lege/ damit es ein andere gleich förmige art an
ſich
nemme.
Darumb ſeind die Geiſter eintweder ewig/ vnd on leib/ wie vn
ſer
glaub außweißt/ oder wann ſie ein leib habend/ ſeind ſie ſterblich.
Es
mag
aber nicht hinderen daß deren gemüter beleibend.
Es hindert auch
nicht
daß man die vngläublichen geiſter nit vermercken ſolte/ weil ſie mitt
ihrem
glantz vnd liecht den lufft bewegen.
Zůletſt widerſprechend ſie diſes mit ſolchem argument/ Wann Geyſter
werend
/ müſten ſie freünd oder feind ſein.
wann es feind werend/ wurden
etliche
von diſen verletzet/ vorab weil ſie von vylen verachtet/ als von Epi
curiſchen
/ Peripatetiſchen/ vnd Sadduceeren.
wir ſechend aber daß noch
niemand
vonn ihnen beſchediget.
man liſet auch nitt daß yemand ſeye ge-
ſtraffet
worden/ darumb daß er gar nicht vonn den teüflen oder Geyſteren
gehalten
habe.
Es ſprechend aber ettliche/ ſie beſchedigen darumb nitt/ weil ſie ein klei-
nen
vnd ſchwachen leib habend.
es iſt aber diſes gar kein argument. dann
was
ſolte hinderen/ wann ſie der zeit acht nemend/ daß ſie etwan einem zie-
gel
auff das haupt wurffend/ welche von jnen ſelbs bald fallen ſolten?
oder
wann
ſie auff die ſchiffart acht nemend/ die leüt ertrenckten?
oder etwan
ein
wind anrichteten/ vnnd ſolliche von hohen bergen vnnd gähen felſen
ſtürtzeten
.
Oder wann ſie der dingen nicht vermögend/ ſonder allein (wie
die
Platoniſchen daruon reden) die gemüter angreiffend/ warumb richten
ſie
nit die pferd an/ daß ſie diſe ſo auffjnen ſitzend herab werffend/ vnd er-
tödten
.
Wir ſehend aber das widerſpil. dann wann man ein Platoniſchen
auff
ein geyl vnnd wild pferdt ſetzet/ vnnd hargegen ein Epicuriſchen/ ſo
die
geyſter verſpottet/ auff ein miltes/ wirt das wild pferd den Platoni-
ſchen
herab ſtürtzen/ vnnd wirt ihm nitt wol gehn/ das milt aber wirt den
gottloſen
Epicuriſchen ſenfftiglichen tragen.
Deßhalben ſoltẽ die Platoniſchen in ſollichem wichtigẽ handel die zwey
ſtuck
gethan haben.
erſten anzeigen daß die Geyſter werend/ vnnd für-
nemlich
auff die argumenten/ welche man ihnen mocht fürwerffen/ ant-
worten
.
demnach ſich bereiten deren natur anzůzeigen.
Sie laßend aber diſe ſtuck beleiben/ diſputieren vnnd ſchwetzen vyl von

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