Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
770 dccxiiij
771 dccxv
772 dccxvi
773 dccxvij
774 dccxviij
775 dccxix
776 dccxx
777 dccxxi
778 dccxxij
779 dccxxiij
780 dccxxiiij
781 dccxxv
782 dccxxvi
783 dccxxvij
784 dccxxviij
785 dccxxix
786 dccxxx
787 dccxxxi
788 dccxxxij
789 dccxxxiij
790 dccxxxiiij
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788dccxxxijVon mancherlei wunderbaren
Es můß aber in einer yeden hohen verſamblung ein Oberſter oder fürſt
ſein
.
diſes beſchicht eintweders von jm ſelbs auß güttigkeit/ als inn ewigen
dingen
.
oder auß natur/ als in binlinen. oder auß krafft/ als in menſchen.
dann welche etwan in einem anderen übertreffen/ die vnderſthond auch an
dere
zůbeherſchen/ vnd erlangend diſes zůletſt.
es iſt aber vnder den geyſte
ren
auch ein herrliche verſam̃lung/ darumb haben ſie auch oberſte.
diſes be-
kennend
auch mencklich/ welche die geyſter zůlaßend.
Weil aber bey einem yeden ſchmertzen/ vnnd bey traurigkeit ein zerſtö-
11Vnſichtbare
geiſter
ſterb@
lich
.
rung iſt/ vnd der tod ein end der zerſtörung/ wo auch etwas der einen arth
gemein
/ da findet man auch das end/ auß welchẽ volget/ daß auch alle leib
liche
geyſter tödtlich ſeyend.
dann es mögend vyleicht wol etliche ſein/ ſo kei
ne
leib habend.
doch gehörend diſe nit vnſerem fürnem̃en/ in welchem al
lein
von denen dingen gehandlet/ ſo man mit den ſiñen verſthen mag.
Deß
halben
ſeind die geiſter vnſichtbare/ tödtliche thier/ ſo ein vollkommenen
leib
habend.
Ich weiß aber nit eigentlich ob etliche vnder der erden oder nit
whonend
.
Dieweil aber nit ein weiß zůuerſthen/ mögen wir vns mit jnen
nit
wol vergleichen/ dann allein ſo beſchwerlich vnnd gewaltig iſt.
wie auch
zwiſchen
den menſchen vnd hunden/ oder menſchen vnd pferden kein rech
te
vergleichung oder vereinbarung ſein mag.
Dieweil auch vnder diſen ein
ordnung
(wie vorgeſagt) müſſend etliche auß jnen gar vyl wüſſen/ die ande
re
aber vnerfahren ſein.
Wie auch die hund in etlichen ſtucken die menſchen
übertreffen
/ als einen haſen zeůchen/ vnnd inn züchtigen geberden/ etli-
che
rauche vnuerſtendigẽ völcker/ mag doch kein hund wiſſen/ was rech
ter
menſchlicher beywhonung dienſtlich/ als ein menſch/ ob der wol gantz
vnuerſtendig
.
alſo iſt auch ein yeder geyſt inn ſeiner arth weyſer dann der
aller
weyßeſte menſch/ vnnd weißt doch die ding nit ſo den menſchen zůge-
hörend
.
Wie auch die hund etwas erkennen/ ſo der menſch gar nitt ver-
ſthet
/ als ſeinen herren ſchmecken/ oder ein läuffende hündin ſo mit jungen
geth
/ oder einen haſen/ oder eines anderen bellenden hunds ſtim̃/ alſo ver-
ſthond
auch die menſchen etwas/ welches allen geyſteren inn ihrer arth vn-
bekannt
.
wie vyleicht die Geometria/ Arithmetica andere künſt ſeind/
vorab
ſo der Demonſtration vnnd etwas gewüſſer zůbeweiſen gehöret.
Dann die beweiſung gehört der vernunfft. es brauchend aber die geyſter
kein
vernunfft/ vnnd haben ſie auch nit.
Weil auch die erkantnuß zůkünff
tiger
dingen am gröſten/ vnnd allein Gott vollkommelich zůgehörig/ vnd
aber
auch beyden auſſerſten dingenn gemein/ iſt gläuplich daß die geyſter
auch
etwas der zůkünfftigen dingen wüſſend/ vnd vyl mehr dann die men-
ſchen
/ doch zůuergleichung der himmeliſchenn gewalten/ gar wenig.
Es
wüſſend
auch ettliche vyl mehr dann die andere/ wie auch vnder den men-
ſchen
.
Deßhalben haben die weyſſagungen durch ihr zweyfelhafftige re-
den
betrogen/ vnnd alſo nicht worden.
es was vyleicht auch die Pithia
vnd
Apollo zůalt geweſen.
dann ich hab geſagt daß diſe/ gleich wie die men
ſchen
/ alt werden/ vnnd dem tod näheren/ doch etwas ſpater.
Es habẽ aber
die
prieſter ſolliches wöllen erſetzen/ vnnd alſo durch ihren betrug den han-
del
noch erger gemachet.
Es iſt auch ein geſchrey außgangen/ als wann diſe mögend mit gelt be-
ſtochen
vnnd bewegt werden/ darzů mitt gunſt/ vnnd großer herren anſe-
hen
/ oder der Künigen gewalt.
darumb hatt man diſe verlaſſen/ vnd nitt

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