Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
770 dccxiiij
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772 dccxvi
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780 dccxxiiij
781 dccxxv
782 dccxxvi
783 dccxxvij
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785 dccxxix
786 dccxxx
787 dccxxxi
788 dccxxxij
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790dccxxxiiijVon mancherlei wunderbaren Sigs tempel/ da der Ceſar ein bildnuß auffgerichtet/ ein Palmbaum gezei
get
/ der der ſelbigen zeyt gewachſen.
Wer hat diſes alles gethon? allein
deß
Keyſers Geiſt diener/ wöllichenn er mitt großen freüden ſolliches be-
folhen
/ als wann er ſchon alles noch ſeinem wol gefallen wegẽ gebracht.
Man mag diſe hendel alle nitt baß verantworten/ alſo daß ſie ſich ſchi-
cken
mögend/ dann wann man ſagt diſes ſeye alles vonn Ceſaris Genio o-
der
Geiſt beſchehen.
Wie auch diſer den Ceſarem nitt mehr erhalten mö-
gen
/ hatt er vmb die zeyt wie diſer ſterben ſolte/ das hertz auß demm thier
genommen
/ wölliches ſolt auffgeopfferet werden.
dann mitt diſem wolte er
anzeigen
/ daß ihm ſolliches nitt vnbekanndt/ er wölle auch die ding/ ſo zů-
künfftig
/ nitt verhalten/ doch möge er das Fatum vnnd die ordnung nitt
verhinderen
/ auch nitt der anderen Geiſter willen/ wölche deſſen tod für-
deren
wöllen.
Man liſet ſonſt in keiner anderen Hiſtorien daß ein opffer ye
on
ein hertz erfunden worden.
dann deß Ceſaris Geiſt was gantz gewaltig/
vnnd
treffenlich hoch.
Es hatt ihm auch diſer die thüren der kammeren ſel-
ber
auffgethon.
darzů in dem ſchlaaff durch ein verborgenen handel ange-
zeiget
/ wie er auff den wolcken fluge/ bey wöllichem er ihm verſthen gege
ben
/ wie man ihm noch dem tod große ehr beweyſen/ vnd faſt für ein Gott
halten
wurde.
Es hatt auch diſer den todten nit verlaſſen/ ſonder in deſſen
ſpilen
vnnd beſtattungen/ ein Cometen vnnd ſcheinenden ſternen angezei
get
/ gleich ſolte Ceſaris ſehl in den himmel erhebt ſein.
Weil man aber diſes auch nateürlichen vrſachen wenden möchte/ hat
diſer
Geiſt die Oberſten/ deren ſo wider ihn zůſammen geſchworen/ mit ei-
nem
beſonderbaren exempel erſchrecket.
Wie Caſſius die feldſchlacht gethon/ iſt jm C. Ceſar in Philippiſchen fel-
deren
inn herrlicher geſtalt begegnet/ als ihn bedaucht/ vnnd auß großem
ſchrecken
in verzweyfflung gebracht/ vnd darzů vermögen/ daß er der bott
ſchafft
nitt erwartet/ ſich mit ſeiner eigenen hand vmbgebracht.
diſes iſt ein
große
vrſach geweſen/ daß der Gemein nutz vndergetrucket worden.
Er iſt
auch
dem Bruto inn einer grauſammen geſtalt erſchinen/ vnnd alſo erſchre
cket
/ daß ſich diſer auch mitt eigener hand ertödet.
Alſo hatt diſer alle die/
ſo
der verreterey theilhafftig geweſen/ einem grauſammen todt gefürde
ret
.
Es iſt auch diſer in Gottes geſtalt/ über das waſſer in offenbarem wun
derzeichen
gefaren/ daß mencklich geſehen/ damitt der gezeüg vermeinet/
es
gebüret ihm nun alle laſter vollbringen.
Diſer hatt ihm auch den traum eingeben/ als wann er bey ſeiner můtter
ſchlieffe
/ damitt er begirden der herrſchung/ wölliche gantz groß bey jm
geweſen
/ auch ein hoffnung bekeme.
Diſer hatt auch die geweichten pferd
vor
deſſen todt gezwungen/ daß ſie faſt geweinet/ vnnd das fůter nit mehr
brauchen
wellen.
Er hatt ihn auch in großer gefahr friſch vnnd geſund er-
halten
/ nitt mit gewalt/ ſonder allein durch ſeine ratſchleg.
Alſo ſolt du ach
ten
daß es inn allen dingen zůghet/ wie du in diſem einigen exempel ſichſt.
Dann wann du ein mal über der natur zeil hinauß fareſt/ wirſt du vermei-
nen
/ es gange in allen alſo .
dann ein argument/ ein geiſte/ in teüffel/ ein
geſpenſt
deß abgeſtorbenen menſchen/ vnnd ein wunderwerck/ zeiget alle
teüffel
/ geiſt/ geſpenſt/ vnd wunderzeichen an.
Wann aber hie yemand mir fürwurffe/ die Geiſter mögend nicht bewe-
gen
/ wie ich ſelbs vorhin bekennet/ wie doch der Victori bildnuß ſeye vonn

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