Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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778 dccxxij
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781 dccxxv
782 dccxxvi
783 dccxxvij
784 dccxxviij
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786 dccxxx
787 dccxxxi
788 dccxxxij
789 dccxxxiij
790 dccxxxiiij
791 dccxxxv
792 dccxxxvi
793 dccxl
794 dccxxxviij
795 dccxxxix
796 dccxxxvij
797 dccxli
798 dccxlij
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800 dccxliiij
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774dccxviijVon mancherlei wunderbaren hatt an ſtatt des Keyſerthumbs den tod erlãget. Wiewol Ammianus/ wel
cher der weyſſagung faſt ergeben/ den handel auff Theodoſium gezogen/
welcher auff Valenten geuolget/ vnd mit ſampt Gratiano geregiert hatt.
dann es zeiget Theodo nit mehr Theodorum dann Theodoſium an. Doch
hatt ſich diſes ongefahr alſo zůgetragenn.
dann es iſt offenbar/ daß diſer ſo
den ring gehebt/ dem Theodoro gantz günſtig geweſen/ vnd deſſen nam̃en
in der weiſſagung zůſammen geleſen.
Wann nun Theodoſius herfür kom-
men/ were auch nicht dar auß worden/ dann es hette jhn Valens gleich ge-
tödet.
Deßhalben mag an diſem orth Ammianus entſchuldiget ſein/ vñ die
weiſſagung beſchirmet werden/ aber diſes mag nitt verantwortet werden/
daß Valens nit auff dem berg Mimanto/ auch nit inn felderen Myſie inn
Aſia yenſith des meer/ ſonder in Thracia erſchlagen worden.
von deſſen jrr-
thumb wegen erdenckt Ammianus/ es ſeye an dem ſelbigen orth ein grab ge
funden/ welches eines verrümpten mañ Mimanten geweſen.
Wañ es aber
alſo rathen gezimpte/ bedörffte man keines geiſt/ dieweil man zů allen zeit-
ten dergeleichen erdencken möchte.
Es iſt auch noch ein größere anzeigung
des jrrthumb/ daß Valens alſo ein abſcheühẽ an Aſien vnd Mimanten ge
habt.
er iſt auch vyleicht durch diſen jrrthumb dahin gebracht/ daß er ſich
ſelbs vnd den gemeinen nutz verderbt/ weil er Gratiani zeüg nit erwartet/
welche in kurtzem ſolten zůgegen ſein/ etc.
Wir haben aber mehr mit denen dingen zůſchaffen/ ſo in den geſchirren
11Dieben zůer-
kundigen.
von den dieben geſehen werden.
von welchen wir an anderẽ orthen im bůch
der weyßheit geſagt haben.
Etliche erfarẽ diſes alſo. Sitz auff ein Cryſtall/
vñ wend dich gegen Oriẽt/ vñ mach dañ mit baumöl ein creütz/ vnd ſchreib
vn{der} dz creütz S.
Helenen nam̃ alſo/ Sancta Helena. Dañ ſoll ein knab von
cheleütẽ erboren/ der ongefahr zehẽ jar vñ noch ein junckfrauw iſt/ den Cry
ſtall in die rechte hand nem̃en/ vnd ſolt du hinder jm mit gebognen kneyen
ſthen/ vñ allweg mit großer andacht diß gebett ſprechẽ/ Ich bitt dich fraw
ſanct Helena/ ein můter Keyſers Conſtantini/ wölche dz creütz vnſers her
ren Ieſu Chriſti erfunden haſt/ du wölleſt durch dein heilige andacht vnd
erfindung des creütz/ vnd durch daſſelbig heilig creütz/ vñ durch die fröud
ſo du gehabt/ wie du dz heilig creütz erfunden/ vnd durch die liebe ſo du ge-
gen deinem ſun dem Keyſer Cõſtantino gehabt/ vñ durch die höchſte gůt-
that ſo du ewigklich entpfachſt/ mir inn diſem cryſtall anzeigen was ich be-
ger/ vnd wiſſen wölte.
Amen. Wann nun der knab den engel inn dem Cry-
ſtall ſehen/ wirt er fragen was du begerſt/ vnnd der engel wirt jm antwor-
ten.
du ſolt aber diſes zů auffgang der Sonnen thůn/ wann die Sonn auff
gangen/ vnd es ſchön vnd heiter wetter worden.
Ich hab gemeinlich diſe ding verſpottet/ wiewol ebẽ auff diſe erfarung
22Ein ander ex-
periment von
geyſten.
vyl leüt hochgeachtet/ vñ für ein heimlichkeit gehaltẽ.
Es hatt ſich aber be-
geben/ dz ein knab/ mein burßgſell/ ſo etwz erfaren/ ſagt/ er hette in einer
ſchalẽ oder credentzgeſchirr den diebẽ geſehẽ von welchẽ man jn gefragt.
Er
hab auch diſen züoberſt in des geſchirr hals geſehen/ mitt ſampt zweyen an-
deren/ {der} ſeye gar hinab gefaren/ vñ da erſt habe er jn nit mehr geſehen.
In
dem anfang ſeye er wie ein blitz dahar kom̃en/ vñ hab diſe bildnuß die hand
auff das haupt gelegt/ weil er das paredt hin{der}ſich gezogẽ.
Diſes wz ein gleſe
ne ſchalen/ geweicht waſſer darinnen/ gar ſchön/ voll/ auff einẽ geweichten
leinen thůch/ vnnd das thůch auff dem banck/ darzů drey angezündt vñ ge

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