Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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782 dccxxvi
783 dccxxvij
784 dccxxviij
785 dccxxix
786 dccxxx
787 dccxxxi
788 dccxxxij
789 dccxxxiij
790 dccxxxiiij
791 dccxxxv
792 dccxxxvi
793 dccxl
794 dccxxxviij
795 dccxxxix
796 dccxxxvij
797 dccxli
798 dccxlij
799 dccxliij
800 dccxliiij
801 dccxlv
802 dccxlvi
803 dccxlvij
804 dccxlviij
805 dccxlix
806 dccl
807 dccli
808 dcclij
809 dccliij
810 dccliiij
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781dccxxvſachen/ Das ſechzehend bůch. daſelb ſten/ ſo vyl vnd ihm müglich/ es werde dann mit gewalt daruon ge-
zogen.
Deßhalben beſchicht daß die geyſter gar ſelten/ vnd allein auß wich-
tigen vrſachen zů vns kommend.
Dit dritt vrſach oder bewerung iſt/ wann die geyſter ſeind/ iſt vnſer ge-
müt vnſterblich/ weil nicht iſt/ ſo ein gemüt verhindert/ damit es ein luff-
tiſchen leib an ſich nemme.
darzů weil eben diſe/ ſo die geiſter ſetzen/ halten
auch die gemüter für vnſterblich.
Wann aber die Geyſter vnſterblich/
weil ſie einer ſteifferen vnnd herrlicheren ſubſtantz dann die gemüter/ weil
auch diſe ſo die halten/ ſie der mehrtheyl alſo achten/ můß auß deren dreyen
eins ſein/ namlich daß ſie eintweder vnleiblich ſeyend/ vnnd alſo mag man
diſe nit vermercken.
oder ſie habend ein vnſterblichen vnnd himmeliſchen
leib.
es mag aber deren keiner ein gemüt in der matery haben. Oder ſie wer-
den allwegen ein ſterblichen leib haben.
welches doch gar widereinander iſt.
Oder diſer wirt ſich enderen vnd alſo verderben/ welches doch gantz vnge-
reimbt zůſagen/ weil er vorhin in dom erſten geweſen.
dann es iſt nit gläub
lich/ daß diſes die matery hin lege/ damit es ein andere gleich förmige art an
ſich nemme.
Darumb ſeind die Geiſter eintweder ewig/ vnd on leib/ wie vn
ſer glaub außweißt/ oder wann ſie ein leib habend/ ſeind ſie ſterblich.
Es
mag aber nicht hinderen daß deren gemüter beleibend.
Es hindert auch
nicht daß man die vngläublichen geiſter nit vermercken ſolte/ weil ſie mitt
ihrem glantz vnd liecht den lufft bewegen.
Zůletſt widerſprechend ſie diſes mit ſolchem argument/ Wann Geyſter
werend/ müſten ſie freünd oder feind ſein.
wann es feind werend/ wurden
etliche von diſen verletzet/ vorab weil ſie von vylen verachtet/ als von Epi
curiſchen/ Peripatetiſchen/ vnd Sadduceeren.
wir ſechend aber daß noch
niemand vonn ihnen beſchediget.
man liſet auch nitt daß yemand ſeye ge-
ſtraffet worden/ darumb daß er gar nicht vonn den teüflen oder Geyſteren
gehalten habe.
Es ſprechend aber ettliche/ ſie beſchedigen darumb nitt/ weil ſie ein klei-
nen vnd ſchwachen leib habend.
es iſt aber diſes gar kein argument. dann
was ſolte hinderen/ wann ſie der zeit acht nemend/ daß ſie etwan einem zie-
gel auff das haupt wurffend/ welche von jnen ſelbs bald fallen ſolten?
oder
wann ſie auff die ſchiffart acht nemend/ die leüt ertrenckten?
oder etwan
ein wind anrichteten/ vnnd ſolliche von hohen bergen vnnd gähen felſen
ſtürtzeten.
Oder wann ſie der dingen nicht vermögend/ ſonder allein (wie
die Platoniſchen daruon reden) die gemüter angreiffend/ warumb richten
ſie nit die pferd an/ daß ſie diſe ſo auffjnen ſitzend herab werffend/ vnd er-
tödten.
Wir ſehend aber das widerſpil. dann wann man ein Platoniſchen
auff ein geyl vnnd wild pferdt ſetzet/ vnnd hargegen ein Epicuriſchen/ ſo
die geyſter verſpottet/ auff ein miltes/ wirt das wild pferd den Platoni-
ſchen herab ſtürtzen/ vnnd wirt ihm nitt wol gehn/ das milt aber wirt den
gottloſen Epicuriſchen ſenfftiglichen tragen.
Deßhalben ſoltẽ die Platoniſchen in ſollichem wichtigẽ handel die zwey
ſtuck gethan haben.
zů erſten anzeigen daß die Geyſter werend/ vnnd für-
nemlich auff die argumenten/ welche man ihnen mocht fürwerffen/ ant-
worten.
demnach ſich bereiten deren natur anzůzeigen.
Sie laßend aber diſe ſtuck beleiben/ diſputieren vnnd ſchwetzen vyl von

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