Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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781 dccxxv
782 dccxxvi
783 dccxxvij
784 dccxxviij
785 dccxxix
786 dccxxx
787 dccxxxi
788 dccxxxij
789 dccxxxiij
790 dccxxxiiij
791 dccxxxv
792 dccxxxvi
793 dccxl
794 dccxxxviij
795 dccxxxix
796 dccxxxvij
797 dccxli
798 dccxlij
799 dccxliij
800 dccxliiij
801 dccxlv
802 dccxlvi
803 dccxlvij
804 dccxlviij
805 dccxlix
806 dccl
807 dccli
808 dcclij
809 dccliij
810 dccliiij
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798dccxlijVon mancherlei wnnderbaren doch iſt in diſer beywonung mehr gall dann honig geweſen/ als vor gemel-
det.
dann der ein iſt gefürderet vnd erhebt zů großer verderbnuß deß men-
ſchlichen geſchlecht/ vnd ſeines vatterlands.
der ander/ zů neüwen meinun
gen vnd whon zů ſpreitten/ auß wölchen harnoch ſo vyl zanck entſtanden.
Weil auch deren natur vns faſt zů wider/ whonend ſie gern an gächen or-
then/ in einödenen/ vnd lären heüſeren.
Vyleicht iſt diſes ein böſer dampff/
oder ein Geiſt ſo mir vnbekanndt/ oder etwan einer vnbekanndten ſchlan-
gen athem.
Es iſt gewüß/ daß nitt gůt an denen orthen zů whonen/ vorab
wann man kein feüwr darinnen hatt.
dañ die kinder/ weiber/ betagte leüt/
krancke/ vnnd forchtſamme/ ſthond gemeinlich inn gefahr.
Ich weiß auch
daß etliche der geſtalt geſtorben/ vnnd etliche vonn der höche herab geſtür-
tzet vnnd ertödet/ eintweders auß forcht/ oder von yemand darzů genötti-
get.
dann ob wol diſe für ſich ſelbs niemand beſchedigen mögend/ ſoll man
doch kein anlaaß ſůchen.
dann es ſthet geſchriben/ du ſolt Gott deinen her-
ren nit verſüchen.
Wann auch ſonſt nicht anderſt were/ mag die forcht faſt
vyl ſchaden.
Wann aber die ye vorhanden/ helffen vyl vnd mannliche leüth gar ſehr.
11Hilff wider
die Geiſter.
demnoch die thier/ wölliche dem menſchen getreüw vnd geheim/ vorab die
pferd vnnd hünd.
Alſo ein groß feüwr/ vnnd deß hauß/ mit ſampt deß gan-
tzen orth darũb gelegen/ ſeüberung.
Hiezů dienẽ auch die waffen/ wañ man
ſie mitt bringet/ dann ſie machend den Geiſteren ein forcht/ oder es vermey
dend ſolliche die/ ſo mitt betrug vnnd erdichtem geſpenſten vmbghend/
andere zů erſchrecken/ wölliches dann offt von den gottloſen beſchicht (als
vor angezeiget) damitt nitt das vnglück/ ſo über andere erdacht/ über ſie
außgange/ vnnd wie gemeinlich geredt wirt/ daß ſie nitt inn ihrem eigenen
ſtrick hangenn beleibend.
vorab iſt das geſchütz hiezů faſt dienſtlich/ wölli-
che ein ſtarcken vnnd tödtlichen ſchutz gebend/ darzů feüwr vnnd ein gro-
ßen klapff machend.
dann diſe treibend auch durch den geruch vnnd das
feüwr die ſchlangen vnnd wilden thier hinderſich/ vnnd ſo noch vyl böſer/
die gottloſen menſchen/ leckersbůben vnnd ſchelmen/ wölliche der gelei-
chen rüſtungen/ geſchichten/ vnnd geſpenſten zů bereitten.
dann alle diſe
ding ſcheüchend deß feüwr vnnd ſchwebels geruch/ vnnd vyleicht noch ein
böſers/ namlich die kugel/ damitt ſie nit geſchoſſen werden.
alſo werdend di
ſe/ ſo ander leüth gewont habend durch jre bildnuſſen vnnd geſpenſt zů er-
ſchrecken/ durch jr eigene kunſt abgetriben.
Weil ich aber zů der vnbewon-
ten heüſeren hiſtorien kommen/ will ich nit on vrſach auch ein handel hie er
offnen/ wölchen mein vatter offt vnd dick angezeigt.
dẽ wz alſo. Er ſprach/
Ich bin in Ioannis Reſten eines edelmañs hauß zů Paffey aufferzogẽ/
22H@ſtori vonn
einem hauſsge
ſpenſt.
vnd vnderweyß deſſen drey ſön in Lateiniſcher ſpraach.
Wie ich nun ange-
fangen offeulich zů läſen/ kam ich auß deſſen behauſung vnd erneeret mich
auß meiner eignen beſoldung.
Hiezwiſchen hat es ſich begeben wie ich in der
Medicin oder artzney geſtudieret/ vnd mich hiemit auch auff die Keyſerli
che recht geleget/ damitt ich meinem brůder Paulo Cardano/ ſo in dẽ Geiſt
lichen rechtẽ wol erfaren/ vnd ein fürnem̃er prieſter geweſen/ willfaarete/
dz einer auß denen knabẽ ſo jetz ein jüngling worden/ biß zů dẽ tod kranck ge
legen.
da bin ich auß erfarenheit der artzney/ vnd alter kundtſchafft/ zů dẽ
jüngling berüffet wordẽ/ damit ich deſſen wartete.
Alſo hat ſich ongfar bege
bẽ/ dz {der} herr ein an{der} hauß entpfangẽ über diſes/ dariñ er gewont/ in welchẽ

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