Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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791 dccxxxv
792 dccxxxvi
793 dccxl
794 dccxxxviij
795 dccxxxix
796 dccxxxvij
797 dccxli
798 dccxlij
799 dccxliij
800 dccxliiij
801 dccxlv
802 dccxlvi
803 dccxlvij
804 dccxlviij
805 dccxlix
806 dccl
807 dccli
808 dcclij
809 dccliij
810 dccliiij
811 dcclv
812 dcclvi
813 dcclvij
814 dcclviij
815 dcclix
816 dcclx
817 dcclxi
818 dcclxij
819 dcclxiij
820 dcclxiiij
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798dccxlijVon mancherlei wnnderbaren doch iſt in diſer beywonung mehr gall dann honig geweſen/ als vor gemel-
det
.
dann der ein iſt gefürderet vnd erhebt großer verderbnuß deß men-
ſchlichen
geſchlecht/ vnd ſeines vatterlands.
der ander/ neüwen meinun
gen
vnd whon ſpreitten/ auß wölchen harnoch ſo vyl zanck entſtanden.
Weil auch deren natur vns faſt wider/ whonend ſie gern an gächen or-
then
/ in einödenen/ vnd lären heüſeren.
Vyleicht iſt diſes ein böſer dampff/
oder
ein Geiſt ſo mir vnbekanndt/ oder etwan einer vnbekanndten ſchlan-
gen
athem.
Es iſt gewüß/ daß nitt gůt an denen orthen whonen/ vorab
wann
man kein feüwr darinnen hatt.
dañ die kinder/ weiber/ betagte leüt/
krancke
/ vnnd forchtſamme/ ſthond gemeinlich inn gefahr.
Ich weiß auch
daß
etliche der geſtalt geſtorben/ vnnd etliche vonn der höche herab geſtür-
tzet
vnnd ertödet/ eintweders auß forcht/ oder von yemand darzů genötti-
get
.
dann ob wol diſe für ſich ſelbs niemand beſchedigen mögend/ ſoll man
doch
kein anlaaß ſůchen.
dann es ſthet geſchriben/ du ſolt Gott deinen her-
ren
nit verſüchen.
Wann auch ſonſt nicht anderſt were/ mag die forcht faſt
vyl
ſchaden.
Wann aber die ye vorhanden/ helffen vyl vnd mannliche leüth gar ſehr.
11Hilff wider
die
Geiſter.
demnoch die thier/ wölliche dem menſchen getreüw vnd geheim/ vorab die
pferd
vnnd hünd.
Alſo ein groß feüwr/ vnnd deß hauß/ mit ſampt deß gan-
tzen
orth darũb gelegen/ ſeüberung.
Hiezů dienẽ auch die waffen/ wañ man
ſie
mitt bringet/ dann ſie machend den Geiſteren ein forcht/ oder es vermey
dend
ſolliche die/ ſo mitt betrug vnnd erdichtem geſpenſten vmbghend/
andere
erſchrecken/ wölliches dann offt von den gottloſen beſchicht (als
vor
angezeiget) damitt nitt das vnglück/ ſo über andere erdacht/ über ſie
außgange
/ vnnd wie gemeinlich geredt wirt/ daß ſie nitt inn ihrem eigenen
ſtrick
hangenn beleibend.
vorab iſt das geſchütz hiezů faſt dienſtlich/ wölli-
che
ein ſtarcken vnnd tödtlichen ſchutz gebend/ darzů feüwr vnnd ein gro-
ßen
klapff machend.
dann diſe treibend auch durch den geruch vnnd das
feüwr
die ſchlangen vnnd wilden thier hinderſich/ vnnd ſo noch vyl böſer/
die
gottloſen menſchen/ leckersbůben vnnd ſchelmen/ wölliche der gelei-
chen
rüſtungen/ geſchichten/ vnnd geſpenſten bereitten.
dann alle diſe
ding
ſcheüchend deß feüwr vnnd ſchwebels geruch/ vnnd vyleicht noch ein
böſers
/ namlich die kugel/ damitt ſie nit geſchoſſen werden.
alſo werdend di
ſe
/ ſo ander leüth gewont habend durch jre bildnuſſen vnnd geſpenſt er-
ſchrecken
/ durch jr eigene kunſt abgetriben.
Weil ich aber der vnbewon-
ten
heüſeren hiſtorien kommen/ will ich nit on vrſach auch ein handel hie er
offnen
/ wölchen mein vatter offt vnd dick angezeigt.
dẽ wz alſo. Er ſprach/
Ich bin in Ioannis Reſten eines edelmañs hauß Paffey aufferzogẽ/
22H@ſtori vonn
einem
hauſsge
ſpenſt
.
vnd vnderweyß deſſen drey ſön in Lateiniſcher ſpraach.
Wie ich nun ange-
fangen
offeulich läſen/ kam ich auß deſſen behauſung vnd erneeret mich
auß
meiner eignen beſoldung.
Hiezwiſchen hat es ſich begeben wie ich in der
Medicin
oder artzney geſtudieret/ vnd mich hiemit auch auff die Keyſerli
che
recht geleget/ damitt ich meinem brůder Paulo Cardano/ ſo in dẽ Geiſt
lichen
rechtẽ wol erfaren/ vnd ein fürnem̃er prieſter geweſen/ willfaarete/
dz
einer auß denen knabẽ ſo jetz ein jüngling worden/ biß dẽ tod kranck ge
legen
.
da bin ich auß erfarenheit der artzney/ vnd alter kundtſchafft/ dẽ
jüngling
berüffet wordẽ/ damit ich deſſen wartete.
Alſo hat ſich ongfar bege
bẽ
/ dz {der} herr ein an{der} hauß entpfangẽ über diſes/ dariñ er gewont/ in welchẽ

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