Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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791 dccxxxv
792 dccxxxvi
793 dccxl
794 dccxxxviij
795 dccxxxix
796 dccxxxvij
797 dccxli
798 dccxlij
799 dccxliij
800 dccxliiij
801 dccxlv
802 dccxlvi
803 dccxlvij
804 dccxlviij
805 dccxlix
806 dccl
807 dccli
808 dcclij
809 dccliij
810 dccliiij
811 dcclv
812 dcclvi
813 dcclvij
814 dcclviij
815 dcclix
816 dcclx
817 dcclxi
818 dcclxij
819 dcclxiij
820 dcclxiiij
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802dccxlviVon mancherlei wunderbaren meinen volck/ ſo vermeinen/ deſſen ſehl ſeye waarlich in ein vogel verkeert
worden
.
Alſo vyl vermögend die gewonlichen irthummen/ ſo der Religion
zůgehörig
.
Was wöllend dañ wir vns ab den Anthropophagen vnd Menſchenfreſ-
11Anthropo-
phagẽ
grau
ſamkeit
.
ſeren verwunderen/ ſo Carib ben genennet.
bey wellichen auß neyd vnd haß
(wie gemeldet) ein gewonheit worden.
Es iſt aber auff diß malen gewüß/ dz
das
gantz Occidentaliſch India/ wölliches vyl größer dann das gantz Eu
ropa
/ den Anthropophagẽ zůſtendig/ oder aber erſt kurtzlich geweſen.
dañ
durch
vnſers Keyſers miltigkeit vnd gewalt/ ſeind diſe breüch in der mehr-
theil
lenderen abgeſtellet.
Es iſt auch nicht ſo faſt verwunderen/ dann daß diſe in ſolliche thor-
heit
kommend/ daß ſie die kinder/ ſo ſie auß dienſtmegten gehabt/ gefreſ-
ſen
/ demnoch auch die mütteren.
ja auch in diſe grauſamme gerathen/ daß
ſie
das kind auß můtter leib gezogen/ vnnd gefreſſen.
ab wöllichem wir auch
in
vnuernünfftigen thieren ein abſcheühen habend.
Wölche man auch rich
ten
will die lachen darzů/ als wann es ſie nicht angange.
ſie wüſſen auch wol
daß
man den lebendigen erſt ſoll das hertz harauß ziehen/ damit man di
ſes
rauw eſſe.
wöllicher brauch bey den opfferen geweſen. Ob wol etwan vyl
auß
den knechten entrünnen möchtend/ wölliche man offt wie die ſchwein
meſtet
/ wöllend ſie es doch nit thůn.
Es wirt ſich aber niemand ſo faſt ab diſem verwunderen/ wölcher die vr-
ſach
wüſſen.
ſo vyl vermag der vrſachen erkanndtnuß/ auch inn vngleübli-
chen
ſachen.
Deßhalben iſt diſe gewonheit auß haß entſtanden (wie geſagt)
darzů
auß krieg vnnd notwendigkeit/ wöllicher harnach auß ſuſſigkeit der
ſpeiß
vnnd auß armůt gemehret worden.
dann bey ihnen was kein vierfüſ-
ſig
thier/ wölliches fleiſch fůß eſſen geweſen/ kein ſchwein/ rinder/ küe/
geiſſen
/ hirtzenn/ pferd/ eſel/ oder anders viech.
darũb ſeind ſie auß großẽ
mangel
dahin gerathẽ.
Weil aber dẽ überwinderẽ überwundnẽ zůgeſtã-
den
daß ſolche menſchliche opffer von jnen ſelbs gſchlachtet wurdend/ zwar
den
überwundenen/ damit die überblibenen auß forcht der ſtraff/ nit mehr
an
den ſtreyt wölten/ vnnd den überwinderen/ daß diſe nit etwas größers
auß
forcht deß tods vnderſtündend/ haben ſie diſes der Religion geben/
durch
wölliche offt ſo große ſachen/ ſo gůtt oder böß geweſen/ entſtanden/
vnnd
alſo die arbeitſelige leüth beredt/ wann ſie alſo geopfferet/ wurden ſie
noch
dem todt bey den Götteren in großen freüden leben.
Es mag auch niemand glauben was der whon bey demm vnuerſtande-
nen
volck vermag/ weil ſie die verheiſſungen halten/ als wann ſie ſchon ge-
leiſtet
werend.
Doch iſt jetz zůmal auß Chriſtenlicher zucht vnnd forcht der ſtraff/ weil
ſich
auch allenthalben bey ihnen die ſchaaff/ ſchwein/ geiſſen/ vnnd rinder
gemehret
/ darzů diſes volck kunſtlich vnderwiſen das gewild fahen/ wel
liches
vorhanden/ als namlich haſen vnnd küngelin/ diſer brauch dem
größeren
theil abgethon/ wie vor angezeiget.
Wann du mir aber fürwirffeſt/ ſie habend eydochſen bey ihnen/ die ſüeß
eſſen/ darzů etliche ſchlangen die gůt eſſen ſeyend/ demnach pfauwen/
wöllicher
bey ihnen ein große zaal (ich rede von den Indianiſchen) vnnd
vnzalbarlich
fiſchen.
antworten ich/ diſe ſpeiſen mögend ſich mit der vierfüſ
ſigen
thieren fleiſch gar nitt vergleichen/ wie wir diſes faſten zeyt erfa-

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