Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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791 dccxxxv
792 dccxxxvi
793 dccxl
794 dccxxxviij
795 dccxxxix
796 dccxxxvij
797 dccxli
798 dccxlij
799 dccxliij
800 dccxliiij
801 dccxlv
802 dccxlvi
803 dccxlvij
804 dccxlviij
805 dccxlix
806 dccl
807 dccli
808 dcclij
809 dccliij
810 dccliiij
811 dcclv
812 dcclvi
813 dcclvij
814 dcclviij
815 dcclix
816 dcclx
817 dcclxi
818 dcclxij
819 dcclxiij
820 dcclxiiij
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795dccxxxixſachen/ Das ſechßzehend bůch. mand/ vnd durch ihr liſtigkeit gar wenig vmbbringen. Vnd wie beſchicht/
wann die fiſch reden könden/ wurdend ſie billich ſagen/ ſie vermeinend/ es
werend ſonſt kein andere thier/ dann die in waſſeren whonend/ vnnd aber
doch nit waarſagtend/ alſo möchtend auch die menſchen billich vermeinen/
die Geiſter werend gar nicht.
weil ſie doch gantz warhafftiglich vorhanden/
vnd vyl mehr on zweyffel/ dann die menſchen gegen den fiſchen.
Deßhalben wonend die Geiſter in den böchſten landtſchafften/ vnnd er-
inneren oder erſchrecken die menſchen durch bildnuſſen vnnd geſpenſt/ vor
ab im ſchlaff/ weil ſie diſes/ weil wir wachen/ nit wol mögen zů wegẽ bringẽ.
Darumb ſeind die Geiſter nit bey vns mit dem leib/ ſonder mit jrer krafft/
vnnd vermögend auch etwas an vnns/ wann wir verwilligen/ dann ſie
kommend gar ſelten zů vns/ vnnd wann ſie ſchon vorhanden/ beleibend ſie
nitt lang.
doch könnend ſie mitt ihrer kunſt vnnd wunderbaren enderun-
gen der geſpenſten/ geſtalten/ vnnd wercken machen/ daß man ein kurtze
zeytt vermeinet/ gantz lang zů ſein.
Wann man diſe beſchweeret/ kommen
ſie zů zeytten/ oder nemmend eines kommenden geſtalt an ſich.
dann ſeind
ſie etwas milterer vnnd weyſer/ vnd lernend/ laut deß pact vnnd vertrag/
zůkünfftige ding/ mit tauſent vmbſchweiffender reden vnnd mancherley
lugen vermiſchet.
etliche erwürgen die leüth/ oder wann ſie diſes nit vermö
gend/ bringend ſie die inn verzweyfflung.
es vermeinend etliche ſie farend
inn die leib.
den anderen ertöden ſie die kinder/ zwar nitt durch ſich ſelbs/
ſonder durch ihre kunſt/ nitt andereſt dann wie die menſchen inn deß meer
boden mitt ihren anglen vnnd garnen die fiſch fahend.
Wann ſie aber waarlich in der menſchen cörper ſchlieffend/ vnd nitt von
der höche allein ein bildnuß einſchickend/ mag ſolliches von der werme ge-
leichförmigkeit vnnd erhaltung beſchehen.
Es müſſen aber diſes nit kunſt-
reich teüffel ſein/ auch nitt von ihnen ſelbs kommen/ ſonder geſchicket wer
den.
deßhalbenn gar gůt/ daß man ſich ihrer arth gar nicht annemme/ wie
auch der tyrannen/ der gewaltigen/ vnnd wilden thieren nicht/ in wölchen
nitt allein die feindſchafft ſchedlich/ ſonder auch die fründtſchafft faſt ge-
fahrlich Zwar ich weiß daß ich weder geiſt noch teüffel bey mir hab.
Wann
aber einer mir vnwüſſend bey mir iſt/ weil ich alſo offt inn dem ſchlaaff bin
gewarnet worden/ iſt mir diſer von Gott zůgeben/ darumb will ich Gott al
lein verehren/ vnnd dem allein danck ſagen/ wann mir etwas gůtes begeg-
net/ weil diſer ein vrſprung vnnd reicher bronn aller gůtthaten iſt.
Es wirt
mir auch der Geiſt nicht für übel haben/ wann ich dem/ wöllichem es gehö-
ret/ ſolliches thůn als dem gemeinen herren.
Ich weiß aber diſes wol/ daß an ſtatt deß gůtten Geiſtes/ ein vernunfft/
große gedult in arbeitten/ ein gůt gemüt/ vnnd verachtung der ehr vnnd
reichtummen geben iſt/ wölches ich alles für hoch halte/ vnd vermeinen es
ſeyen vyl beſſere vnd höchere gaben/ weder Socratis geiſt.
dañ wölche {der} ehr
vnd reichtumb begirig/ diſe ſůchen der geiſten beywonung/ wölche blůtdür
ſtig/ den menſchen zů großen laſterẽ treiben.
Deßhalbẽ S. Paulus geſagt/
11Epheſcap. der geyt ſeye ein knechtſchafft der abgötterey.
Du möchteſt aber hie ſagen/ warumb hat der Geiſt ſich dem Socrati ge-
offenbaret/ vnd aber dem Ceſari nit?
Es warend deß Socratis ſinn rein/
vnnd deßhalben noch menſchlichem ſtath/ ſubteyl vnd lautter.
deß Ceſaris
aber/ wölches ein blůtdürſtiger mann/ voll laſteren vnnd verwirrungen.

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