Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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801 dccxlv
802 dccxlvi
803 dccxlvij
804 dccxlviij
805 dccxlix
806 dccl
807 dccli
808 dcclij
809 dccliij
810 dccliiij
811 dcclv
812 dcclvi
813 dcclvij
814 dcclviij
815 dcclix
816 dcclx
817 dcclxi
818 dcclxij
819 dcclxiij
820 dcclxiiij
821 dcclxv
822 dcclxvi
823 dcclxvij
824 dcclxviij
825 dcclxix
826 dcclxx
827 dcclxxi
828 dcclxxij
829 dcclxxiij
830 dcclxxiiij
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780dccxxiiijVon mancherlei wunderbaren geſchlecht/ ſo noch geſund geweſen/ gehling geſtorben. Man ſagt daß die
ſelbige alte frauw/ welcher geyſt man jetzund ſicht/ gar reich geweſen/ vnd
vor zeiten vmb des gelts wegen von jren kindskinden ermördet/ zůſtücken
gehauwen/ vnnd inn das ſcheyßhauß geworffen.
Es iſt gewüß daß diſes
kein erdichte fabel iſt.
ſonder es iſt eygentlich waar/ oder auß langwürẽder
red haltet man diſes bey jhnen für die warheit/ vorab weil diſes dem edlen
bohen geſchlecht/ darzů diſes geſpengſt zů ſchmach vnd ſchand dienet.
Deß
halben werden ſie ſagen/ es ſehe nit ein yeder diſe geſpengſt/ vnnd ſolliches
vmb mancherley vrſach.
Zů erſt wann nit ein faſt große ſchand begangen/
als in diſem faal/ ein großmůter von jren kindskinden/ ein altes weib von
des gelts wegen/ darzů zerriſſen vñ in das ſcheißhauß geworffen.
Alſo geth
es auch zů mit denen/ ſo von jrer bößen thaten wegen von dem böſen geyſt
beſeſſen/ welche ihr můter oder brüder getödtet/ als Oreſtes/ Nero vnd Ca
racalla.
dann es iſt nitt billich daß alle ſolten beſeſſen werden/ welche einen
menſchen vmb bringend.
Demnach/ wann die übelthat vngerochen bleibt. dann wann man die
boßhafftigen geſtraaffet/ iſt die ſchuld faſt bezalet.
wie dann diſes zů mehr
malen Apollo bezeügt/ wann man diſem ye glauben will.
Die dritt vrſach
iſt/ wann der ſo zůtodt geſchlagen ein überauß fromm man geweſen/ wel-
ches from̃keit die Adraſtiam ſolliches zůrechnen mit jren zeücht.
oder gantz
boßhafftig/ alſo daß diſer ſein eigenen geiſt zů der rach treibt/ wie von Key
ſer Caligula beſchloßen/ als wir an einem anderen orth angezeigt.
Es iſt
auch wol gläublich daß diſes faſt ein boßhafftig weib geweſen ſeye/ weil ſie
ſo vyl gelt bekommẽ/ daß es jren das leben koſtet hatt.
Ich weiß diſes wol/
daß des hauß einwoner/ in welchem Aloyſius Donatus der ratsherr zů Ve
nedig erſchlagen/ ein gůte zeit in großem ſchrecken geweſen.
vyleicht in der
warheit/ oder damit ſie es deſter wolfeiler entpfahen möchten.
Zwar diſes
iſt gar ein boßhafftiger man geweſen.
Zům vierdten wann diſer ſo zůtodt geſchlagen/ durch tuget/ gewalt/ o-
der auff ein andere weyß/ edel vnnd gantz verrümpt geweſen.
dann die gey-
ſter nemmend ſich nit eines yeden an/ ſonder allein deren/ ſo einen großen
nammen auß etlichen beſonderen vrſachenn tragend.
als M. Brutus/ M.
Antonius/ Socrates/ Iulianus/ vnd andere der gleichen geweſen.
Daß man aber die todten bey den greberen inn dem feld zůnacht ſicht/
11warumb die
todtẽ bey den
greberen geſe
vorab die erſchlagen/ oder nit tieff begraben/ vnnd die in jrem leben grau
ſam geweſen/ vorab von denen welchen diſes vnbekannt/ iſt gantz nateür-
lich.
weil der feücht vnnd friſch leib deß menſchen/ ein beſtendigen dampff
nach ſeiner größe von ihm gibt/ der deß menſchen bildnuß geleich iſt.
Deß-
halben wie man vor zeiten die cörper verbrennet/ vnnd in die eimer vergra
ben/ ſach man nicht der gleichen.
Damit ich aber wider zů vnſerem fürnemmen komme/ iſt gewüß daß die
geiſter gar ſelten zů vns kommen.
wañ auch diſes beſchicht/ thůn ſie es nit
leichter dann die menſchen zůobereſt auff die berg/ oder zůniderſt inn das
meer.
Dann ſie beluſtigen ſich an dem ort da ſie geboren werden. ſie ſeind a-
ber in des lufft landſchafft geboren/ ſo zůnechſt bey dem feüwr iſt/ als vor
geſagt.
dann ein yedes thier/ vnnd alles was lebt/ wirt auß diſem erneert/
auß welchem es auch erboren.
Es hatt auch ein yedes lebendig ding ſein
fröud da es erneeret wirt.
was auch an einem orth fröud hatt/ das beleibt

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